op 16-09-2021 05:01 PM
Goedenmiddag,
Onze droger droogt sinds een week niet goed meer. Het glas van de deur is telkens nat aan de binnenkant wat de was nat maakt. Ook de was in de droger is vaak nog klam. Rondom de opening zit het rubber vol met pluis. Op het filter is het een dikke laag pluis. Verder naar boven wordt het minder.
Ik maak het filter na elke beurt schoon en de warmtepompfilter ongeveer 1 keer in de 1 a 2 week. Ook de sensor onder het filter wordt regelmatig schoongemaakt. De opvangbak voor het water wordt ook na elke beurt geleegd.
Het gaat om de "dv90f5e6hgw". Mocht iemand een tip hebben of weten wat het kan zijn hoor ik dat graag. Mochten er nog vragen zijn om eventueel meer duidelijkheid te krijgen hoor ik dat ook graag. Alvast vriendelijk bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-11-2022 08:47 AM
Het is natuurlijk niet fijn wanneer je droger het niet meer goed doet. Standaard bieden wij 2 jaar fabrieksgarantie op onze wasdroger en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Jouw wasmachine valt helaas buiten deze periode, we kunnen dan alsnog een reparatie uitvoeren maar hier zitten wel kosten aan verbonden. Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt overigens wel rekening gehouden met de leeftijd van je wasdroger. Een andere optie; wanneer je van mening bent dat deze niet aan de te verwachten levensduur voldoet, kun je hiervoor contact opnemen met de verkoper, mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. Je hebt naast de fabrieksgarantie ook een wettelijke garantie: Welke garanties heb ik op een product? | Rijksoverheid.nl
Als je mij een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0) stuurt kan ik een serviceverzoek voor je indienen. Het servicecentrum neemt vervolgens contact met je op voor het maken van een afspraak.
Groeten,
Martijn
op 17-09-2021 01:30 PM
Hi @AJWerk, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community!
Je hebt zo te lezen al het één en ander geprobeerd om dit te verhelpen, helaas niet met het gewenste resultaat.
• Ervaar je dit op meerder programma's?
• Maakt het verschil als je minder wasgoed in de droger stopt?
Groeten,
Martijn
op 17-09-2021 10:07 PM
22-09-2021 09:43 AM - bewerkt 22-09-2021 09:44 AM
Goedemorgen @AJWerk,
Geen dank! Je geeft in jouw eerste bericht aan dat er een dikke laag pluis op het filter zit, heb je deze reeds schoongemaakt? Het regelmatig schoonmaken van het filter is namelijk essentieel voor de juiste werking van de droger. Uitleg daarover vind je in de handleiding op pagina 25/26.
Wat ook invloed heeft en de oorzaak kan zijn:
- Het gebruik van wasverzachter. Dit is sterk af te raden als je de was ook de droger in gaat.
- Gemengde.was. Als je verschillende materialen tegelijk in de was doet dan zal dit de droogsensor beïnvloeden, zorg daarom dat de type was hetzelfde is.
Houd ons op de hoogte!
op 25-09-2021 11:03 AM
Goedemiddag,
bedankt voor uw reactie.
Zoals omschreven wordt het filter en waterreservoir na elke beurt geleegd. Het filter onderin wordt eens per week uitgezogen met een zachte borstel.
Wat betreft de gemengde was heb ik over gelezen inderdaad en klinkt logisch. Het rare is echter dat we niets anders hebben gedaan sinds we de droger hebben. We proberen er wel rekening mee te houden nu door bepaalde kleding stukken te drogen aan de lijn.
Wat betreft de wasverzachter, dit wist ik niet, maar ook dit is niet anders dan voor het probleem. De wasverzachter verdunnen we met azijn. 50/50. Lijkt mij dat dit dan van minder invloed moet zijn.
Wat ik wel gelezen heb is dat door de wasverzachter er een filmlaagje kan ontstaan. Dit zou verwijderd kunnen worden met schoonmaakazijn. Iemand daar ervaring mee?
M.V.G.
op 27-09-2021 08:57 AM
Goedemorgen @AJWerk,
Omdat je aangeeft dat je er niet van op de hoogte was en wel wasverzachter gebruikt hebt, vermoed ik dat de sensoren reeds vervuild zijn en daarmee de oorzaak is voor het probleem dat jij nu ervaart. Wanneer de sensoren de vochtigheid niet goed kunnen meten, zal het droogprogramma niet aansluiten op de werkelijke vochtigheid van de was. Ik stel daarom voor dat we een serviceverzoek inplannen zodat er een monteur langs kan komen om het te onderzoeken.
Maak telefonisch een afspraak via onze klantenservice; 088-9090100 of stuur mij een privébericht met daarin jouw NAWTE-gegevens en gegevens van de wasmachine (modelcode, serienummer, aankoopdatum, aankoopwinkel).
op 09-04-2022 12:07 PM
Exact hetzelfde probleem. Heeft de servicebeurt geholpen of is er een andere manier om dit op te lossen?
op 09-04-2022 12:16 PM
Nog even aangeven dat:
- Blijkbaar meerdere mensen dit zelfde probleem ondervinden. Dat zou je als producent ook aan het denken moeten zetten of hier structureel iets aan kan gebeuren;
- Als de wasverzachter een probleem zou vormen, staat dit dan ook aangegeven in de handleiding?
- wat zijn de kosten van een service beurt? En valt dit onder garantie?
op 12-04-2022 09:35 AM
Hi @Jurgen6, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk niet fijn als je droger het niet helemaal goed meer doet. Doet de droger het wel goed als je een kleinere hoeveelheid was wilt drogen? Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld.
Wasverzachter is over het algemeen niet heel erg goed in combinatie met een wasdroger. Drogers werken namelijk met een elektronische vochtmeting, de droger stuurt kleine stroompjes door het wasgoed heen om het vocht percentage te meten. Wasverzachter is een vettige substantie en geleid minder goed stroom waardoor het droogresultaat beïnvloed wordt. Dit geldt overigens niet voor programma's die gebruik maken van een tijdsduur.
Wil je een reparatieverzoek indienen voor je wasdroger, kijk dan hier: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 24-05-2022 09:52 PM
Ik heb dit ook. Was komt er nat uit. Dus volgens mij een afvoerprobleem van het water en dat klopt.
Heb de afvoer nu rechtstreeks aangesloten op het waterreservoir en nu droogt die goed en verlengt niet meer de droogtijd! Dus dat is fijn.
Maar ja dat waterbakje is na 2 x drogen vol daarom wil ik hem toch weer rechtstreeks op de rioolafvoer aansluiten. Alleen dan doet ie het niet. Afoverslang droger zit ongeveer 10 cm in de rioolavoer en alles is gecon troleer er zitten dus geen verstoppingen. Het lijkt wel of er een afvoerpompje kapot is??
De was blijft weer nat en droogtijd blijft die verlengen. De condensdruppels hangen aan het ventilatierooster.
Probleem is nu voor de helft opgelost maar wil wel graag weer de rechtstreekse aansluiting op het rioolafvoer,
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn.
Ben benieuwd naar reacties en mogelijke oplossingen.
groeten
Wil