Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

wasdroger droogt niet goed

(Onderwerp aangemaakt op: 16-09-2021 05:01 PM)
17103 Weergaven
AJWerk
Apprentice
Opties

Goedenmiddag,

Onze droger droogt sinds een week niet goed meer. Het glas van de deur is telkens nat aan de binnenkant wat de was nat maakt. Ook de was in de droger is vaak nog klam. Rondom de opening zit het rubber vol met pluis. Op het filter is het een dikke laag pluis. Verder naar boven wordt het minder.

Ik maak het filter na elke beurt schoon en de warmtepompfilter ongeveer 1 keer in de 1 a 2 week. Ook de sensor onder het filter wordt regelmatig schoongemaakt. De opvangbak voor het water wordt ook na elke beurt geleegd. 

Het gaat om de "dv90f5e6hgw". Mocht iemand een tip hebben of weten wat het kan zijn hoor ik dat graag. Mochten er nog vragen zijn om eventueel meer duidelijkheid te krijgen hoor ik dat ook graag. Alvast vriendelijk bedankt

0 Likes
Spring naar oplossing
44 Antwoorden
Fredje123
First Poster
Opties

Wij hadden ook problemen met een Quickdrive droger die steeds minder goed droogde. Ik heb eerst de afvoerpomp vervangen met hulp van dit filmpje https://youtu.be/1EGSJoD0J8E Ik dacht dat het geholpen had maar dat bleek niet zo te zijn.

Uiteindelijk kwam ik er achter dat de lamellen van het filter allemaal dichtgevouwen zaten. Deze heb ik weer rechtgevouwen door er voorzichtig een schroevendraaier tussen te duwen en deze op en neer te halen. Uurtje werk om ze allemaal te doen, maar nu droogt de droger weer prima. (op de foto met de dichte lamellen kun je in het midden de eerste paar lamellen zien die ik weer open heb geduwd). 

PXL_20230403_212348060.jpg

PXL_20230403_222800149.MP.jpg

0 Likes
WillyB1
First Poster
Opties

Klopt  ik had de waterpomp als eerste vervangen. Maar daarna bleek dat de lamellen van de condensator vol zaten met aangekoekt stof. Ook met een dunne schroevendraaier tussen de lamellen het stof weg gewipt. Let op je moet wel helemaal tot achter schoonmaken het is dus wel een beetje prutsen. Met een goede zaklamp kun je wel goed zien waar je bent gebleven. Tussendoor goed schoonzuigen en met een zachte kwast de lamellen afborstelen. Ik ben er wel een uurtje of 2 mee bezig geweest. Tip zet de droger op hoogte zodat je rustig zittend kunt werken

0 Likes
jump
Apprentice
Opties

Bedankt ,voor de tip en gaan kijken of we hier nog zin in hebben ? zitten er hard over te denken om een andere aan te schaffen .

Maar dit zou toch niet moeten kunnen met een toch wel stofgevoelig apparaat als een droger is ?

Daar hoort toch een ander systeem voor te zijn en volgens ons hebben sommige of de meeste drogers dat zelfs of  zijn zelfreinigend ? 

Het is toch te gek dat je met een schroevendraaier aan de gang moet een paar uur om iets te proberen op te lossen en dat je droger er geen 5 uur over doet of dat je hem elke keer opnieuw aan moet zetten en dat met elektra kosten ? is gewoon niet goed over na gedacht met de constructie van deze droger en misser en helaas heeft de consument daar de ellende van ,

Groet en bedankt voor de tip  

0 Likes
WillyB1
First Poster
Opties

Je hoeft hem, gelukkig niet maandelijks zo diep te reinigen, wel schoonborstelen en voorzichtig stofzuigen. Als je in het bezit bent van een luchtcompressortje zou je die kunnen gebruiken om het schoon te blazen of het werkt weet ik niet want bij mij zat het stof best wel vastgekoekt. Succes in ieder geval 

0 Likes
WillyB1
First Poster
Opties

Wat belangrijk is dat de condensator schoonmaken zie hieronder. Met een felle zaklamp op de filters kijken. Vaak mis het stof aangekoekt en alleen met iets duns, bijv hele dunne schroevendraaier los te krijgen. Maar let op want achteraan de ribben zit ook veel vuil en dat moet ook weg. Eigenlijk wel logisch want langs die ribben blaast de warme lucht. Het is wel een klus maar bij mij droogt die nu weer als een tierelier. Dus echt goed tussen de koelribben schoonmaken.

0 Likes