Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

wasdroger droogt niet goed

(Onderwerp aangemaakt op: 16-09-2021 05:01 PM)
17217 Weergaven
AJWerk
Apprentice
Opties

Goedenmiddag,

Onze droger droogt sinds een week niet goed meer. Het glas van de deur is telkens nat aan de binnenkant wat de was nat maakt. Ook de was in de droger is vaak nog klam. Rondom de opening zit het rubber vol met pluis. Op het filter is het een dikke laag pluis. Verder naar boven wordt het minder.

Ik maak het filter na elke beurt schoon en de warmtepompfilter ongeveer 1 keer in de 1 a 2 week. Ook de sensor onder het filter wordt regelmatig schoongemaakt. De opvangbak voor het water wordt ook na elke beurt geleegd. 

Het gaat om de "dv90f5e6hgw". Mocht iemand een tip hebben of weten wat het kan zijn hoor ik dat graag. Mochten er nog vragen zijn om eventueel meer duidelijkheid te krijgen hoor ik dat ook graag. Alvast vriendelijk bedankt

0 Likes
Spring naar oplossing
44 Antwoorden
jump
Apprentice
Opties

Hallo Martijn 

Met alle respect dit is nu net wat wij bedoelen met bovenstaande mail,maar misschien heeft u al onze mails niet goed gelezen ? Alles wordt door u benoemd wat wij in grote lijnen al wisten de garantie etc. en bij ons is hij van 2017 in gebruik .

En geeft kleine pluisjes af ? het is of wij een schaap geschoren hebben niet normaal je zou denken dat je handdoeken bijna washandjes zijn geworden en niet 1 keer tijdens een droogbeurt je moet er bijna bij blijven staan om de zeef te legen .

En wij gebruiken toevallig geen wasverzachter en wij hebben het wasmiddel alleen als voorbeeld gegeven dat er altijd iets geroepen wordt wat je fout doet en wasmiddel gebruik je niet in een droger dus dat  is met dit probleem dus niet aan te rekenen ?

En ik was en droog al ruim 40 jaar  zonder problemen en ben dus ook bekend met de dosering en ja er bestaat ook en nog steeds Dreft als wasmiddel in vele soorten en maten dus niet alleen voor de afwas .

En wij zijn bang dat een serviceverzoek meteen weer een hoop geld gaat kosten ? 

En wat zijn die kosten ? 

Met vriendelijke groet  en dank voor u reactie ,

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wat de kosten zullen zijn is voor ons zo op afstand niet in te schatten. Wel kan aangeven dat de voorrij- en onderzoekskosten gezamenlijk 95€ zijn en dat het uurloon is vastgesteld op 60€ 

Ik heb het dus niet over pluisjes gehad maar pulsjes en hoe het stukje vochtmeting werkt in een droger. Wil je alsnog een serviceverzoek indienen, stuur mij dan een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0)

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
jump
Apprentice
Opties

Bedankt voor de tip ,maar denk dat het bij ons echt de voeler is die achter het grijze bakje zit onderin wat je er uit kan halen ? we gaan kijken met vriendelijke groet 

0 Likes
WillyB1
First Poster
Opties

Ik ben erachter gekomen dat de waterafvoerpomp niet goed werkt. Heb deze inmiddels vervangen door een nieuwe (origineel) en hij droogt weer als nieuw. Het vervangen van zo'n pompje is niet moeilijk. Ik heb een stappenplan gemaakt die staat op You tube

https://www.youtube.com/watch?v=1EGSJoD0J8E

Het kost je ongeveer 10 minuutjes. Kosten van een nieuwe pomp € 75,-

Veel succes en laat het weten of het gelukt is

Wil Burgers

0 Likes
Rickb95
Apprentice
Opties

Goedendag Martijn/Samsung,

Wij hebben exact hetzelfde probleem. De was droogt niet meer en condens blijft in de droger tegen het glas hangen. De filter zijn goed schoon en altijd schoongemaakt. Tevens hebben wij nooit wasverzachter gebruikt. De droger is nu 3,5 jaar in gebruik in een tweepersoonshuishouden. 

Met verbazing lees ik de reacties vanuit Samsung zelf. Een tech gigant met een droger die bij aardig wat mensen kapot gaat na een korte tijd van gebruik. Foutje in productie kan gebeuren maar wat er wordt aangeboden is een servicemonteur die 150 euro gaat kosten.  Naar mijn mening zou Samsung best hieraan tegemoet kunnen komen, omdat het geen uitzondering meer is dat de droger in korte tijd kapot gaat. 

Voor nu ga ik aan de slag met de wel bruikbare tips van medeklant WillyB1.

Groeten Rick 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Rickb95, geodemorgen.

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je droger het niet meer goed doet. Standaard bieden wij 2 jaar fabrieksgarantie op onze wasdrogers en technische defecten binnen de periode worden ook kosteloos hersteld. Jouw wasdroger valt helaas buiten deze periode, we kunnen dan alsnog een reparatie uitvoeren maar hier zitten wel kosten aan verbonden. Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt overigens wel rekening gehouden met de leeftijd van je wasdroger.

Een andere optie; wanneer je van mening bent dat deze niet aan de te verwachten levensduur voldoet, kun je hiervoor contact opnemen met de verkoper, mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. Je hebt naast de fabrieksgarantie ook een wettelijke garantie: https://bit.ly/2cewohi

Als je mij een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0) stuurt kan ik ook een serviceverzoek voor je indienen. Het servicecentrum neemt vervolgens contact met je op voor het maken van een afspraak.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Rickb95
Apprentice
Opties

Bedankt nog voor je antwoord Martijn. Eerst wil ik de sensor die de vochtigheid meet nog schoonmaken om te kijken of dat het probleem is. Weet jij waar ik die kan vinden?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wat is het modelnummer van jouw droger? Dan gaan we de technische tekening uitpluizen opzoek naar deze sensor, vaak zitten deze in de buurt van het deurfilter. 

Dit zijn ijzeren pinnetjes van ongeveer een cm lang, wanneer je wasverzachter gebruikt in de wasmachine kan dit neerslaan op de sensor waardoor deze niet meer goed kan meten.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Rickb95
Apprentice
Opties

Bedankt Martijn maar ik ben erachter gekomen dat de as van de ventilator schuin is gaan hangen door rubber wat 'weg' is. Hierdoor zwenkt de ventilator en heeft hij plastic weggesleten wat op de ventilator vast is gaan smelten. Ik ga met de klantenservice van Samsung contact opnemen (tenzij jij een ander idee hebt), omdat ik denk dat dit niet bij normale slijtage van het product hoort en dit een grote reparatie klus zal zijn. 7bea4213-8a7c-481a-98a0-5666fd03502f.jpg07e209f5-a12e-4895-bf0c-151a6abf96ba.jpg

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor de foto's. De volgende stap zal dan een service verzoek worden. Standaard bieden wij 2 jaar fabrieksgarantie op onze wasdrogers en binnen deze periode worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Ook na deze periode kunnen we de droger uiteraard nog steeds repareren, maar hier zitten wel kosten aan verbonden. Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt overigens wel rekening gehouden met de leeftijd van je wasdroger. Een andere optie; wanneer je van mening bent dat deze niet aan de te verwachten levensduur voldoet, kun je hiervoor contact opnemen met de verkoper, mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. Je hebt naast de fabrieksgarantie ook een wettelijke garantie: Welke garanties heb ik op een product? | Rijksoverheid.nl

Groeten,

Martijn

0 Likes