Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

wasdroger droogt niet goed

(Onderwerp aangemaakt op: 16-09-2021 05:01 PM)
16785 Weergaven
AJWerk
Apprentice
Opties

Goedenmiddag,

Onze droger droogt sinds een week niet goed meer. Het glas van de deur is telkens nat aan de binnenkant wat de was nat maakt. Ook de was in de droger is vaak nog klam. Rondom de opening zit het rubber vol met pluis. Op het filter is het een dikke laag pluis. Verder naar boven wordt het minder.

Ik maak het filter na elke beurt schoon en de warmtepompfilter ongeveer 1 keer in de 1 a 2 week. Ook de sensor onder het filter wordt regelmatig schoongemaakt. De opvangbak voor het water wordt ook na elke beurt geleegd. 

Het gaat om de "dv90f5e6hgw". Mocht iemand een tip hebben of weten wat het kan zijn hoor ik dat graag. Mochten er nog vragen zijn om eventueel meer duidelijkheid te krijgen hoor ik dat ook graag. Alvast vriendelijk bedankt

0 Likes
Spring naar oplossing
44 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @WillyB1, goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!

Dit is natuurlijk niet de bedoeling van een wasdroger. Je hebt ook al een hoop opties geprobeerd, helaas nog niet helemaal met het gewenste resultaat 😇 Om na te gaan wat hiervan de oorzaak is zal een serviceverzoek de volgende stap worden, kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
jump
Apprentice
Opties

Goedendag ,wij hebben de wasdroger dv80f5e5hgw/en  en in gebruik sinds begin 2017 maar hebben nog nooit zo een moeilijke droger gehad .Hij droogt voor geen meter en moeten hem soms wel meerdere keren aan zetten wil het droog zijn op welke stand dan ook ? Ook hebben wij uit de filter dagelijks na een poosje dat hij draait hele dikke pluizen uit het filter en ook die moeten wij wel tig keren schoon maken tijdens een droogbeurt denk dat wij wel tig truien hadden kunnen breien ervan niet normaal .Wij durven hem nu zo goed als niet meer te gebruiken i.v.m. de hoge stroom kosten  ,en ja hij wordt goed bijgehouden op alle gebied  maar wij hebben zelf het idee dat het aan de voeler ligt waar heel veel stof heen gaat en bijna niet meer schoon te krijgen is ? hebben zelfs 2 van die zwarte matjes om vaak te wisselen .in onze ogen is dit geen goede constructie wat betreft de voeler zeker gezien dat meer mensen dit euvel hebben en wij gebruiken geen wasverzachter al vinden wij dat weer een beetje zoeken ?want onze droger hiervoor had deze klachten niet en draait nog steeds bij onze zoon een Miele ? maar denk dat wij op zoek moeten naar een nieuwe want dit kost klauwen met geld zo ,maar hebben nog nooit zo kort met een droger gedaan en zijn maar met ze tweetjes ?   

0 Likes
WillyB1
First Poster
Opties

het ligt aan de afvoerpomp naar alle waarschijnlijkheid is die kapot of werkt I. Ieder geval niet goed. Deze is vrij simpel te vervangen en zit aan de achterkant

beschetplaat verwijderen zijn 2 schroef en dan zie hem zitten 

kosten voor imitatie ongeveer 25 euro en origineel 50 euro

weet je het niet dan kan ik aan hand van foto’s een voorbeeld geven

bij Samsung zeggen ze dat ze het niet weten en er een monteur voor moet komen maar die kost dan al snel 150 euro en uit de comments lijkt het dat die ook vaak niet weten wat het mankement is 

0 Likes
jump
Apprentice
Opties

Bedankt voor de tip en gaan kijken maar denk dat het een nieuwe word ?dit kost heel veel stroom hebben we net weer ondervonden .

0 Likes
WillyB1
First Poster
Opties

Volgens mij heb je een warmtepompdroger die zijn energiezuinig en dus best de moeite waard om te repareren 

0 Likes
Joost1971
First Poster
Opties

Goedemorgen, 

wij hebben exaxt dezelfde problemen aan onze droger. Is het probleem bij u al verholpen?

0 Likes
jump
Apprentice
Opties

Goedemorgen, nee helaas heb net weer een uur geprobeerd dat venster (blauwig ijzer achter het bakje) voorzichtig schoon te maken maar daar zit zoveel stof op /in ondanks dat wij heel veel schoonmaken dat het er bijna niet af gaat en ik persoonlijk denk dat dit het euvel is en de voeler die niet meer reageert op droog of niet droog ?en wissel heel vaak het zwarte matje en heb er 2 dus dat is snel gedaan hadden vroeger een droger met afvoer naar buiten nu dat ging veel sneller .Moesten hem gisteren ruim 4 uur aan hebben voor handdoeken en hadden 4kwh verbruikt op onze meter nu weten waarom dat zo hoog is .En hoe vaak wij het filter van de pluizen niet schoonmaken en wat er uit komt overdreven 2 zakken met watten .Maar moet eens informeren wat zo een voeler kost en anders gaat hij eruit want durf amper nog te drogen een vreselijke miskoop .groet  

0 Likes
Joost1971
First Poster
Opties

Ik heb onze droger aan beude zijden en voirkant open gemaakt. Wat een stof. Ik heb 2 voelers gevonden. Er zit er 1 in de schacht bij de deur en er zit 1 voeler in een stukje leiding bij de compressor. Deze heb ik beiden schoongemaakt, maar helaas heeft dit niet geholpen. Onze droger wordt wel wat warm, maar er komt totaal heen water in de opvangbak en de was droogt niet. Ik heb zo het idee dat de verdamper links ondetin zodanig verstopt is dat de lucht er niet of nauwelijks erdoor gaat.

Bij onze vorige condensdroger kon je de gehele bak eruit halen en met de douchekop goed reinigen.

Op internet kun je de sensors kopen van rond de 23 euro per stuk, maar ik ben bang dat dit niet veel zal helpen. Er komt immers geen storingscode in het scherm.

0 Likes
jump
Apprentice
Opties

Oké ,dank voor de reactie maar ben bang dat het niet gaat lukken en de garantie is allang vervlogen uiteraard maar wel apart dat je dezelfde klachten bij meerdere mensen hoort dus zit dan toch in de productie denken wij  ?en als we zo doorgaan dan kost het je een nieuwe droger op jaarbasis aan stroom en weet waarschijnlijk het antwoord al van Samsung u doet wat fout dat is de ervaring die wij hebben als je wasmachine kapot is dan vragen ze waar was je mee en al zeg je dan b.v Dreft dan moet het Omo zijn ? en hebben het zelfs bij een splinter nieuwe Miele gehad dat ze beweerde dat wij een sleutelbos in de wasmachine hadden gedaan omdat hij met centrifugeren midden in de badkamer stond en nee hoor geen sleutelbos maar de ophanging aan 1 kant was niet goed maar het ligt altijd aan de klant en zo geven ze met deze droger de schuld aan wasverzachter ? dus tja vechten tegen wat ? je wint het nooit ook al is het in de afgelopen jaren wel een productie fout met wat dan ook wij zijn de klos en honderden euro's lichter in 5 jaar of als ze langs komen heel veel aan kosten om hem op te knappen .groet   

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi there, goedemiddag. 

Het is natuurlijk niet fijn als je wasdroger het niet meer goed doet, zeker gezien de huidige energieprijzen. Wij bieden 2 jaar fabrieksgarantie op onze wasdrogers en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Ook na deze periode kunnen we dan alsnog een reparatie uitvoeren, maar hier zitten wel kosten aan verbonden. Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt overigens wel rekening gehouden met de leeftijd van je wasdroger. Een andere optie; wanneer je van mening bent dat deze niet aan de te verwachten levensduur voldoet, kun je hiervoor contact opnemen met de verkoper, mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. Je hebt naast de fabrieksgarantie ook een wettelijke garantie: Welke garanties heb ik op een product? | Rijksoverheid.nl

Tijdens het drogen geeft een droger kleine pulsjes af om na te gaan of de was de ingestelde droogtegraad heeft bereikt. Wasverzachter zorgt ervoor dat er een mindere geleiding is waardoor drogers(in het algemeen) geen nauwkeurige meting meer kunnen doen en hiermee dus ook niet meer goed droogt. 

Als je mij een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0) stuurt kan ik ook serviceverzoek voor je indienen. Het servicecentrum neemt vervolgens contact met je op voor het maken van een afspraak.

Ps Het maakt ons ook verder niet uit welk wasmiddel je gebruikt, wel is het van belang om voorzichtig te zijn met de dossering hiervan aangezien de wasmiddelen de afgelopen jaren steeds geconcentreerder zijn geworden. Ik zou ook geen Dreft gebruiken, dit is volgens mij AFwasmiddel 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes