op 19-03-2018 08:22 AM
Op 27-7-2017 heb ik een samsung koelkast bij BCC gekocht.
Op deze koelkast zou op dat moment 50€ cashback zijn.
Echter maanden later en heen en weer gebeld/gemailt nog steeds geen 50€??
Reden? Het serienummer is reeds gebruikt??
Ik heb de koelkast thuis staan en kan dat aantonen, maar tot op heden word hier geen gehoor aan gegeven??
Mailtjes worden vaak genegeerd, en als ik bel krijg ik de klantenservice die vervolgens niks weet, en mij niet mag door verbinden met de betreffende afdeling..
Daarbij blijf Samsung zeggen dat BCC dit moet regelen, hun hebben blijkbaar de koelkast verkocht en retour genomen en vervolgens aan mij verkocht. Maar BCC noteerd geen gegevens bij het verkopen van producten? Hoe kan BCC dit dan doorgeven aan Samsung? Bcc zegt zelf dat dit een Samsung actie is, en hun hier los van staan.
Kortom zoals gewoonlijk, Ik word van kastje naar de muur gestuurd, terwijl dit een Samsung actie is, en heb nog steeds mijn 50€ cashback niet!
Ik vind het zeer jammer dat zo’n groot bedrijf als Samsung zo met zn klanten opgaat, ik heb speciaal voor dit type gekozen voor de cashback, en vervolgens krijg ik het niet eens..... hopelijk word ik via deze weg wel serieus genomen en krijg ik alsnog mijn cashback..
op 27-03-2018 10:01 AM
Waarom kunnen jullie dit niet verifiëren? Jullie vragen alle gegevens van de klant voor jullie cashback, dus jullie hebben de gegevens waarna de cashback is gegaan.
BCC noteerd GEEN gegevens bij aankoop, of retour.
Hoe kunnen zij dan weten waar de cashback heen is gegaan?
maar zoals mijn eerdere bericht, het is dus blijkbaar heel makkelijk om gratis geld te maken.. Jullie gaan je toch schuilen achter het ''outlet'' en zoeken het niet verder uit wie de cashback heeft.
Iemand loopt nu met gratis 50euro rond, terwijl die daar niet eens recht op heeft.
Jammer dat zo'n bedrijf als Samsung z'n klanten zo in de steek laat,
op 27-03-2018 11:15 AM
Maar BCC is er dan wel van op de hoogte dat zij het apparaat tweemaal verkocht hebben. Wij kunnen zo'n promotie niet meer intrekken, zij hadden in dit geval niet het apparaat twee keer moeten verkopen. In dit geval ligt de verantwoordelijkheid bij de verkoper die tweemaal een koopoverkomst heeft gesloten, ondanks dat zij op de hoogte zijn van een promotie. Het was dus ook hun verantwoordelijkheid dit bij jou aan te geven tijdens de aankoop.
op 27-03-2018 12:07 PM
Dit is dus niet gebeurt, sterker nog ik twijfelde tussen 2 modellen, maar door de cashback ben ik voor deze gegaan.
maar het is toch appart dat jullie de promotie niet kunnen intrekken? De gene die de cashback ontvangen heeft voldoet niet eens aan de eisen die Samsung steld? De gene heeft het product niet eens...
Maar jullie schuiven het steeds op BCC af, maar dit is jullie eigen promotie, niet die van BCC, neem dan ook de verantwoodelijkheid erover, Samsung stelt dat bij bepaalde koelkast modellen een cashback zit, mijn model staat daartussen, ik heb de koelkast gekocht, heb er bewijs van, en heb hem thuis staan.
Jullie proberen op deze manier makkelijk van de cashback af te stappen,
op 27-03-2018 02:27 PM
De persoon die wél de promotie heeft ontvangen heeft geregistreerd met het juiste serienummer. Ook is er een foto bijgevoegd van dat serienummer, dit is een andere foto dan die jij genomen hebt, maar wel hetzelfde nummer. Dit betekent dat het toestel tweemaal geregistreerd is.
op 27-03-2018 03:09 PM
Dat wil dus zeggen dat hij de koelkast retour heeft gestuurd, en dus een cashback aanvraag heeft gedaan terwijl hij niet meer in het bezit is van de koelkast.
Dat klopt toch niet?
Dit wil dus zeggen dat je producten kan kopen, cashback aanvragen, geld ontvangen en product naar winkel terug brengen. Is dit wat jullie willen en achter staan?
De cashback is hier toch niet voor bedoeld? het is toch bedoeld voor de eigenaren die een promotie artikel hebben gekocht en gebruiken?
Als je niet over het artikel tevreden bent en brengt het terug naar de winkel zal de cashback toch retour moeten neem ik aan?
ik snap volkomen dat het voor jullie onduidelijk is, aangezien er 2 aanvragen zijn.
Maar ik kan aantonen dat ik de koelkast in gebruik heb, die ander persoon heeft nu geld gemaakt doordat jullie dit toe laten, en er niks tegen doen, dit klopt toch niet?
op 27-03-2018 04:47 PM
Ik begrijp wat je zegt, maar zo werkt het niet. Wij krijgen een foto waarop duidelijk te zien is dat iemand een aankoop heeft gedaan. Vanaf dat punt is de winkel aansprakelijk voor het verkoop van de koelkast. Stel: zij nemen het product dan terug terwijl er een promotie loopt, dan is het aan de winkel dit door te geven aan de volgende consument. Zij moeten dus aangeven dat de promotie een probleem kan zijn, omdat zij het product twee keer verkocht hebben.
Wij kunnen niet bij iedereen langs komen om te zien of het product daadwerkelijk daar staat, daarom willen wij zoveel mogelijk gegevens, bijvoorbeeld het serienummer op de koelkast (door middel van een foto). Ik laat het hierbij, aangezien dit het antwoord is dat gegeven kan worden.
op 27-03-2018 05:09 PM
Ik snap dat jullie niet alles kunnen checken, maar dit hoeven jullie niet te checken, ik kan fotos genoeg maken dat de koelkast hier in gebruik is.
Daarbij weet ik zeker dat dit niet vaak gebeurt en dus kunnen jullie makkelijk een uitzondering maken, of iets meer moeite in de zaak steken.
Ik vind het alleen zeer jammer jullie niks voor mij willen doen,en alles op bcc afschuiven, al is het een compesatie of iets. Ik heb maanden lang met jullie zitten mailen en zelfs bellen waar kosten aan verbonden zijn. En keer op keer laten jullie mij vallen.
En wat ik vooral appart vind is dat er gewoon iemand met 50€ rond loopt die daar niet eens recht op heeft. Puur omdat jullie je verantwoordelijkheid niet nemen en zich te schuilen achter bcc.
Dit klopt gewoon niet,
iedereen kan dus gratis geld van jullie krijgen door een promotie artikel te kopen, en het retour te brengen!
op 27-03-2018 05:26 PM
Beste @djdefjef, even voor de duidelijkheid.
Klant koopt koelkast, doet mee aan cashback actie, brengt koelkast weer terug naar de winkel. De winkel verkoopt dezelfde koelkast weer, wetende dat er een cashback actie op loopt en vermeldt dit niet bij de 2e keer dat ze 'm verkopen. Dit zijn al 2 dingen die volledig buiten ons om gaan. Wij honoreren de cashback als de benodigde data daarvoor wordt opgestuurd en die aan onze criteria voldoen, wij hebben geen lijntje met de BCC om te zien welk model de deur verlaat of weer terugkomt. Dit soort geintjes gebeuren inderdaad niet vaak, maar als we hieraan gaan toegeven, geven we alleen maar meer ruimte dat dit vaker kan gebeuren.
Als de BCC het model voor een 2e keer heeft verkocht en jou het idee gegeven dat je kans kon maken op de cashback, schuiven we niks af maar wijzen we alleen de verantwoordelijke aan, het advies is dan ook om het met hen te bespreken.
op 28-03-2018 07:37 AM
Klopt die 2 dingen gaan buiten jullie om, maar zodra jullie een melding van een klant krijgen, van mij nu dus. kunnen jullie zien dat de koelkast blijkbaar retour is gebracht waardoor de vorige eigenaar dus geen recht meer heeft op de cashback. Dit is dus vanaf dat moment jullie verantwoordelijkheid weer.
BCC heeft NIKS met de cashback te maken. Samsung geeft de cashback, jullie moeten je administratie beter op orde hebben!
Ik snap dat jullie niet alles kunnen checken, dit hoeft ook niet. maar zodra er een klant aanklopt moet het wel serieus genomen worden, en het eenigste wat jullie doen is makkelijk afwijzen en mij naar BCC verwijzen die hier niks mee te maken heeft.
Maar nu weet ik genoeg, je kan blijkbaar bij jullie heel makkelijk geld maken, Dus voor alle lezers,
Als je een samsung cashback product koopt, en de cash ontvangt, product naar de winkel terug brengen je mag de cashback gewoon houden!
Belachelijk dit...
En al helemaal de ''klant vriendelijkheid die samsung heeft''
op 29-03-2018 10:01 AM
Zie onderstaande mail die ik van jullie op 14-9-2017 heb gehad. Orginele mail heb ik nog in mijn mailbox zitten.
Jullie zeggen dat jullie geen terug vordering kunnen doen,
maar jullie keuren iets goed, en dat kunnen jullie blijkbaar wel annuleren?
Hieronder zie ik duidelijk een acceptatie, en dus een goedkeuring, en toch heb ik nog steeds de cashback niet.