Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Diepvriesvak ontdooid telkens weer en ijsdispenser levert geen ijs

(Onderwerp aangemaakt op: gisteren)
11 Weergaven
Members_8pvJvJ2
First Poster
Opties

Ondertussen zijn we meer dan 6 weken verder na de eerste problemen met het toestel (RS68N8221B/EF). Plots werkte het diepvriesvak niet meer en nadien ok de koelkast niet meer. Geen koeling.

Samsung stuurt ons door naar CE repair voor een aanvraag. Al snel had ik door dat de stukken die aangeboden werden zeker het probleem niet zouden verhelpen. Wat ventilatoren. Bij spanning uit/aan kwam nu telkens fout 83 C tevoorschijn. Ik heb hen vele malen proberen te bellen, maar je moet vaak al 20 uittrekken hiervoor gezien de wachttijden. Ze hebben de offerte aangepast en ik heb het dan maar goedgekeurd in de hoop dat niet alles wat vermeld was nodig was (+700€). Zelf moeten bellen wanneer ik iets zou horen. Ze waren verbaasd dat de compressor nog niet aan mijn dossier was gekoppeld. Hij was wel degelijk binnen. Gezien er maar 2 monteurs een compressor kunnen vervangen was een afspraak ook niet voor diezelfde week. 

Ik keek uit naar de herstelling gezien we al 4 weken zonder koelkast en diepvries zaten. De monteur twijfelde na het uitlezen of het wel de compressor was. Na een telefoontje met het bureau toch beslist om deze te vervangen. Een werk van 2,5 uur. Helaas, de foutmelding bleef en dus probleem niet opgelost. Wel 112€ aangerekend gekregen voor transport zei hij.

Er moest dan een print besteld worden. Wel wat dagen wachten. Een andere monteur kwam dan 3 dagen later met een print. Print vervangen en helaas...nu werkte de lampjes/bediening van de waterdispenser/ijsmaker niet. Oude print er terug in. Monteur zei dat het wellicht een defecte print was. Weer een nieuwe bestellen. Afspraak maken kon pas nadat print binnen was. Werd verwacht de week erop. En ja, de monteur kwam 1 week later met een nieuwe print. Eerst even de oude uitgelezen voor diagnose. Gaf eigenlijk geen probleem. De print werd vervangen en hop de foutmelding was weg en alles leek te werken. Nu 415€ betalen gezien compressor wellicht ook wel defect was. Kan ik natuurlijk niet bewijzen. Maar helaas. De dag erop blijkt de diepvries terug te ontdooien. Alles weer ontdooid. Ijs wordt er dus ook niet gemaakt in de ijsmaker. Hij koelt wel eens tot -19°, maar ook de dag erna was alles weer ontdooid. Verbruik ligt op 2kW per dag, wat veel te hoog is. en ja, alle dichtingen zijn prima.

Ik bel dan maar naar Samsung gezien voor CE repair het een afgesloten zaak was. De zaak moest heropend worden. De dame aan de lijn sprak niet zo geweldig Nederlands, maar ok, het ging. Ze stelde na lang wachten aan de lijn dan voor om te kiezen. Ofwel een bon van 10% op een nieuw toestel (laat ons zeggen een 160€ dan), ofwel de zaak terug heropenen. Ik kies dan om verder te gaan voor reparatie gezien ze het probleem niet opgelost hebben. Betalen en geen oplossing hebben hoort niet. Ze geeft me een nummer dat anders was dan ik al had. Dus ik dacht, ik kom wat hogerop terecht en kan de zaak vooruithelpen. Helaas, ik kom uit bij een ander hersteldienst...Jezus.

Dan weer maar naar Samsung gebeld. De heer was vriendelijk en heeft me ook wel even in wacht moeten zetten. Die vertelde me dat de procedure eigenlijk is dat de dienst calamiteiten op de hoogte moet gesteld worden door hen en dat zij me dan contacteren. Dus weer een ander verhaal, maar ok, lijkt me beter. Momenteel aan het wachten...na 6 weken ben ik dit wel beu. Ik zou liever de CE repair onkosten teruggevorderd krijgen en op zoek gaan naar een nieuw toestel. Tenzij er iemand met een Eureca oplossing komt voor het defect. Mijn eigen idee is dat er mogelijk te weinig gas op het systeem gezet is bij het vervangen van de compressor. 

0 Likes
0 Antwoorden