op 05-07-2017 01:44 PM
Goedemiddag,
Ik heb een probleem met mijn RB31FEJNBSA koel/vries combi. Ik heb deze eind november 2014 gekocht, dus zo oud is hij nog niet.
Het is een no-frost vriezer, maar op de bodem (onder de onderste la) ontstaat tegenwoordig ijsopbouw. Dit gaat van de achterwand naar voren toe. Ik moet dit zeker 1 keer in de week weghalen anders groeit het ijs te ver naar voren en begint de vriezer te lekken op mijn houten vloer. Een langere vakantie wordt dus ook lastig...
Alle garantievoorwaarden buiten beschouwing gelaten is dit natuurlijk onacceptabel voor een dure koel/vries combi van nog geen 3 jaar oud.
Is dit een bekend/vaker voorkomend probleem wat makkelijk opgelost kan worden?
Mvg,
Lars
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 18-05-2022 08:22 PM
Ik heb een koelvriescombinatie van het type RB36T600CS9 gekocht. Het is een inverter. Echter lekt er water uit het onderste vriesdeel/vrieslade. Het bevriest onderin de vriezer en het loopt uit de vriezer.
Nu valt het een en ander nog in de garantieperiode. Moet ik hiervoor een monteur laten komen? Of volstaat 5 dagen ontdooien? Zoals ik lees op dit forum.
In het vriesdeel zit een plaat met 3 schroeven om bij de betreffende op t forum gnoemde onderdelen te komen. Echter een vd 3 schroeven zit 6 cm diep. Ik kan de schroef er nog wel uit krijgen maar hoe krijg ik het er weer in? Dit belemmert mij om te controleren of een of t ander buisje/slangetje verstopt zit met troep.
Mocht t een situatie zijn van wat opgehoopte troep dien ik dan de monteur te betalen of valt dit nog onder de garantie?
op 20-05-2022 01:23 PM
Hi @Peter vd Berg, goedemiddag.
Goed dat je ons een berichtje stuurt, we helpen je dan ook graag verder. Hoe gaat het intussen met de koelkast? Heeft ontdooien nog geholpen? En heeft de koelkast rondom ook voldoende ruimte?
Wanneer je hier zelf aan gaat zitten schroeven komt de garantie volledig te vervallen.
Groeten,
Martijn
op 20-05-2022 04:29 PM
Ik zit nu op dag 3 van ontdooien. De koelkast heeft rondom voldoende ruimte. Ik wacht op dag 5 vh ontdooingsproces. En dan zal ik kijken of het nodig is een monteur in te schakelen.
Ik zal het posten als ie geen vocht meer lekt.
op 24-05-2022 03:06 PM
Ik heb mn koelvries combinatie inverter weer aan de stroom gezet op maandag 23 mei en het apparaat functioneerd weer zonder water te lekken in het onderste deel vd vriezer. Het is 6 dagen vd stroom geweest.
Nu heb ik nog een paar vragen.
Hoe kan t dat ie water lekt? Waarschijnlijk een bevroren leiding? Hoe kan t dat die leiding dan bevriest? Of is er een andere oorzaak?
Is het verstandig, nu nog, om alsnog, een reperateur langs te laten komen? Aangezien het probleem er mogelijker wijs nog zit.
Mocht ie weer water gaan lekken dan zal ik dit uiteraard melden op dit forum en laat ik er uiteraard zowiezo een monteur bijkomen.
op 24-05-2022 06:55 PM
Nou, dat heb ik toen ook gedaan….en warempel het begon weer te lekken….
heb monteur laten komen…. Probleem opgelost.
succes!
En niet van het kastje naar de muur laten sturen.
op 24-05-2022 07:00 PM
Jou nou bij het reperatiebedrijf dat al ingeschakeld was zeiden ze ook: kijk het nog maar even aan.
Categorie: met angst en beven wachten we het af....
Wellicht: to be continued
op 12-08-2022 11:35 AM
op 01-03-2023 05:08 PM
Ik heb een inbouwkoelkast BRB 260131 WW/EF No Frost sinds 2020 en ervaar hetzelfde probleem sinds enkele maanden. Ijsvorming onderaan de vriezer en om de zoveel tijd kloppende geluiden. Lijkt me toch een probleem te zijn bij Samsung-modellen heb ik de indruk, na het lezen van al deze berichten.
op 02-03-2023 02:52 PM
Hi @Wendy553, goedemiddag.
Heb je de koelkast al een goed ontdooid? Dit kan een dag of 3 in beslag nemen maar zorgt er ook voor dat ijsvorming welke niet zichtbaar is ook verdwijnt.
Er zijn daarnaast nog een aantal andere stappen die je kan doorlopen om geluid van de koelkast te verminderen:
• Check de deurrubbers of deze goed sluiten om na te gaan of er geen valse lucht wordt aangezogen.
• Heeft de koelakst voldoende ruimte om de warmte lucht af te voeren? Zijn de roosters of lucht kanalen verder schoon van de kast schoon?
• Controleer of de koelkast niet te vol is en of ventilatiesleuven vrije luchtdoorgang hebben.
Groeten,
Martijn
op 12-03-2023 05:29 PM
Thx voor de tip. Als waarschuwing wil ik even vermelden dat de zijkant van de metalen lekgoot vlijmscherp is.
Mvg H-J