Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Probleem Koel/vries RB31FEJNBSA

(Onderwerp aangemaakt op: 05-07-2017 01:44 PM)
61459 Weergaven
Lars1
Journeyman
Opties

Goedemiddag,

Ik heb een probleem met mijn RB31FEJNBSA koel/vries combi. Ik heb deze eind november 2014 gekocht, dus zo oud is hij nog niet.

Het is een no-frost vriezer, maar op de bodem (onder de onderste la) ontstaat tegenwoordig ijsopbouw. Dit gaat van de achterwand naar voren toe. Ik moet dit zeker 1 keer in de week weghalen anders groeit het ijs te ver naar voren en begint de vriezer te lekken op mijn houten vloer. Een langere vakantie wordt dus ook lastig...

Alle garantievoorwaarden buiten beschouwing gelaten is dit natuurlijk onacceptabel voor een dure koel/vries combi van nog geen 3 jaar oud.

Is dit een bekend/vaker voorkomend probleem wat makkelijk opgelost kan worden?

Mvg,

Lars

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Lars1
Journeyman
Opties

De vriezer is 5,5 dag ontdooid geweest en staat nu weer 2 dagen aan. 

Vooralsnog ziet het er goed uit.

Ik ben wel bang dat het op termijn weer begint,  misschien over een maand, een jaar of drie jaar, en dat zou wel vervelend zijn. 

Als dat zo is had ik net zo goed een normale vriezer zonder no-frost systeem kunnen kopen.

Maar goed, ben benieuwd of het goed blijft!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
125 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hey @Lars1, dat is wel erg balen zeg! Er zou inderdaad geen ijsvorming moeten komen in jouw koelkast. Als dit wel het geval is, kan dat verschillende oorzaken hebben. Hoor je toevallig ook een tikkend geluid van de ventilator?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Lars1
Journeyman
Opties

Hi Tim,

Het is inderdaad heel vervelend, hopelijk kan het opgelost worden.

De ijsvorming is niet in de koelkast, maar in de no-frost vriezer.

Soms hoor ik inderdaad wel eens harde tikken en lijkt het qua geluid wel of er iets valt, maar dit is zeker niet constant. Die tikken duren ook maar kort.

Ik weet niet precies hoe vaak dat tikken is, misschien één keer per dag of 2 dagen. Ik ben ook alleen 's avonds thuis, dus misschien is het tikken wel vaker.

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Ah oké, zou je willen nagaan of de koelkast voldoende ruimte heeft? Staat de achterkant bijvoorbeeld 10 centimeter van de muur af en zit er ongeveer 5 centimeter ruimte aan de zijkanten? Zodra je de achterkant checkt, mag je ook gelijk nagaan of deze stofvrij is. 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Lars1
Journeyman
Opties

Zijkanten zit zeker goed. Achterkant en stof ga ik checken, bedankt.

0 Likes
Ervaringsdeler
Apprentice
Opties

Is het probleem verholpen? Ik hoop voor jullie dat Samsung het probleem snel zal verhelpen zoals verwacht mag worden!

0 Likes
Lars1
Journeyman
Opties

Het probleem is helaas nog niet verholpen. 

Ik heb gekeken naar de afstand achter de koelkast, dit was niet groot genoeg en ik heb hem nu 10 cm van de muur gezet.

Er zat ook wel wat stof aan de achterkant, dit heb ik schoongemaakt.

Helaas bestaat het probleem nog steeds want vandaag kon ik weer een heel stuk ijs weghalen van de bodem, terwijl ik dat van het weekend ook al gedaan had.

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Hoi Lars, goed dat je het hebt gecontroleerd!

Kun je eens de temperatuur kouder zetten en de deuren sluiten? Voel dan met je vingers langs de rubbers. Als er lucht naar binnen wordt gezogen, houdt dit in dat de deurrubbers niet meer goed sluiten.

De luchtcirculatiegaten van het No-Frost systeem aan de binnenkant van de koelkast en vriezer moeten altijd goed vrij zijn. Wanneer hier producten tegenaan geplaatst worden, kan er ijsvorming ontstaan.

Als de koelkast beschikt over een dispenser, dan kun je de klep van de dispenser controleren. Als je de deur van de vriezer opent, zie je de opening van de dispenser. Deze klep hoort open en dicht te gaan. Wanneer deze open staat, komt hier valse lucht door en ontstaat er ijsvorming. Je kunt dit testen door een beetje water op de klep te leggen. Als je de vriezer deur sluit en opent, moet het water er nog in liggen. 

Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Heb je het een en ander al kunnen testen?

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Lars1
Journeyman
Opties

Sorry, ik heb niet eerder kunnen reageren.

Wat zijn precies de stappen en volgorde die ik moet nemen voor die test?

Want ik heb de vriezer kouder gezet en de deur dicht gedaan, maar ik voel niet een duidelijke luchtstroom ofzo. Het voelt wel koud aan de onderkant van de vriezer bij het deurrubber.

De luchtcirculatiegaten zijn zeker goed vrij.

de vriezer/koelkast heeft geen dispenser dus daar hoef ik niet naar te kijken.

zou het helpen om de vriezer te ontdooien? Of heeft dat totaal geen nut?

is er dan een manier om alleen de vriezer uit te zetten en niet de koelkast?

Want onze koelkast staat gewoon vol natuurlijk.

0 Likes