op 24-09-2023 07:14 PM
Goedenavond,
mijn schoonmoeder (91) haar mobieltje pakt de appjes of het videobellen via WhatsApp niet lekker op. En aangezien wij als wij op vakantie zijn dagelijks contact met haar moeten hebben, is dat natuurlijk wel vervelend als het niet lukt.
1. als wij videobellen staat er vaak 'bellen' maar als er toevallig 'wordt gebeld' staat, lukt de verbinding wel.😎
2. als wij een appje sturen staat er meestal maar 1 vinkje aan onze kant. Als wij haar dan via de vaste telefoon bellen en zegen dat ze het scherm van haar mobieltje even 'wakker' moet maken, verschijnt bij ons het 2e vinkje en krijgt zij het bericht ook binnen.
Wij vermoeden een instellingsprobleem(pje) maar zeker weten doen wij dat niet.
Heeft u voor ons de oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-09-2023 09:04 AM
Voor een Hulp-op-Afstand sessie maak je eerst een afspraak, je kan hierbij ook een voorkeur aangeven voor een tijdsblok(2 uur) Mijn collega belt je dan terug in het afgesproken tijdsblok en logt in op het toestel.
Groeten,
Martijn
op 24-09-2023 07:41 PM
Controleer of meldingen (inclusief meldingscategorieën) zijn ingeschakeld voor WhatsApp. Controleer ook of WhatsApp gegevens op de achtergrond mag gebruiken.
op 26-09-2023 03:32 PM
Hi @Harry07, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt. Is het toestel van je moeder ook verder up-2-date?
Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Groeten,
Martijn
op 26-09-2023 04:56 PM
Dankjewel Martijn, goede tip!😎
Ik moet het e.e.a. wel even afstemmen met moeders.
op 26-09-2023 07:44 PM
Toch nog even een vraag. Hoe gaat het met een afspraak maken? M.n. eerst afspreken en dan (later) contact opnemen?
Alvast dankjewel.
op 27-09-2023 09:04 AM
op 03-10-2023 04:47 PM
Goedemiddag,
het heeft even geduurd omdat we helaas een sterfgeval in de familie hadden.
Maar, heb contact gehad en er werd voorgesteld om eerst een harde reset te doen en mocht dat niet helpen, WhatsApp verwijderen en opnieuw installeren. Beiden waren nodig en nu lijkt het goed te gaan.
Dus, een ieder bedankt voor het meedenken, top!
op 12-10-2023 10:05 AM
Hi @Harry07, goedemorgen.
Bedankt voor je terugkoppeling en wat enorm naar om te lezen! Mochten we je nog ergens mee kunnen helpen dan horen we dat natuurlijk graag van je 😇
Groeten,
Martijn