Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy A16 problemen met camera

(Onderwerp aangemaakt op: 10-05-2025 02:36 PM)
460 Weergaven
Kiminimalist
Apprentice
Opties

20250510_141620.jpg20250510_142328.jpg

Ik heb net de A16 5G gekocht. Bij het nemen van foto's op donkere kleuren verschijnt er een soort wazige vlek in het midden van het beeld. Zoals bij deze donkergoene trui verschijnt er in het midden dan een soort roestvlek. Ik heb dezelfde foto genomen met de camera vooraan en daar ook in het midden de vlek. De vlek beweegt ook mee en blijft mooi precies in het midden. Dit is vooral te zien op donkere kleuren. Het is net een soort kleurcontrastvlek. Doe ik iets verkeerd met een bepaalde instelling? Ik heb al vanalles aangepast, maar ik kan het niet oplossen. Ik weet ook heel weinig van camera instellingen. Ligt ook niet aan mijn hoesje of de camera lens want die heb ik schoon gemaakt. Zou iemand hier een antwoord op weten aub? Heel erg bedankt!

0 Likes
11 Antwoorden
Abuti
Journeyman
Opties
Heb dit ook gemerkt op mijn A51
Je ziet het ook op effen witte oppervlakten.
Geen idee ook 🤷‍♀️
0 Likes
Kiminimalist
Apprentice
Opties

Ik had net ook contact met de support en ik heb alle stappen doorlopen die ze aanraden en het probleem blijft. Ze zeggen dat ik de telefoon moet laten herstellen in een Service Center, toch denk ik niet dat er een herstelling nodig is, eerder een bepaalde instelling of iets met de software? Blij dat ik ook niet de enige ben en inderdaad je ziet het op andere kleuren en oppervlakken ook!

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Wat je ziet wordt veroorzaakt door schade aan de sensor of lens. De enige manier om dit op te lossen is het laten repareren.

https://bit.ly/2jwV3SJ 

Hopelijk is het snel opgelost!
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Kiminimalist
Apprentice
Opties

Goeiemiddag,

de smartphone is helemaal nieuw en pas 2 dagen in gebruik. Kan het dan al dat de lens of sensor stuk is? De frontcamera doet het ook (2e foto) dus dan eerder de sensor vermoed ik. Ook is het enkel met foto's van dichtbij, bij foto's van veraf is de overbelichte cirkel in het midden niet te zien. Bij een kapotte sensor zou ik dan toch ook problemen hebben waarschijnlijk? Kan het niet met een instelling of software te maken hebben? Ik ga morgen naar het Service Center, maar had toch ook nog graag uw mening, alvast bedankt!

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Instellingen > apps > camera > opslag > gegevens wissen. Als het blijft terug naar de verkoper of een reparatie.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Kiminimalist
Apprentice
Opties

Zonet langs geweest bij het Samsung Service Center, de lens of sensor is niet stuk, er is niets stuk aan het toestel. Het zou met belichting te maken hebben. Ik vind het toch vreemd. Ik heb om te testen dezelfde foto als hierboven nogmaals met 4 verschillende toestellen genomen, een A20e, A12, A13 en mijn A16. Enkel de A16 geeft deze overbelichte vlek op de foto. Hoe moet ik dit nu oplossen?

0 Likes
Kiminimalist
Apprentice
Opties

Zonet langs geweest bij het Samsung Service Center, de lens of sensor is niet stuk, er is niets stuk aan het toestel. Het zou met belichting te maken hebben. Ik vind het toch vreemd. Ik heb om te testen dezelfde foto als hierboven nogmaals met 4 verschillende toestellen genomen, een A20e, A12, A13 en mijn A16. Enkel de A16 geeft deze overbelichte vlek op de foto. Hoe moet ik dit nu oplossen?

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie @Kiminimalist,

Voor een second opinion kan je gebruik maken van onze ophaaldienst. Onze monteurs bij Dynafix kijkt er dan naar. Zie de onderstaande link om het aan te melden. Je kan ons gerust op de hoogte hierover houden.

https://bit.ly/3J4HpwQ

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Kiminimalist
Apprentice
Opties

Goeiemiddag Ajay,

ik heb het probleem gemeld bij de verkoper en heb het toestel mogen inruilen voor een nieuw toestel. Spijtig genoeg moet ik melden dat het ook bij het nieuwe toestel hetzelfde probleem is. Dus het is vermoedelijk iets met de software. Met de camera-instellingen contrast, schaduwen en intensiteit aan te passen wordt het iets beter, maar dan zijn mijn foto's minder scherp. Het is duidelijk dat de lens het midden van de foto gaat overbelichten waardoor er een contrast in kleuren ontstaat. Dit is vooral sterk zichtbaar op kleuren zoals donkergroen of bruin. Deze kleuren worden niet waarheidsgetrouw weergegeven en zelfs van dichtbij in contrast.

Geen idee of hier nog iets aan op te lossen valt? Ik ga het toestel wel houden, want verder ben ik er tevreden over, alleen spijtig dat de foto's wat tegen vallen. Dit is ook de eerste keer dat ik dit heb met een Samsung, ik heb al heel mijn leven Samsung Smartphones van de A-series types en nog nooit teleurgesteld geweest over de kwaliteit van de foto's.

Alvast bedankt voor uw feedback!

Met vriendelijke groet.

0 Likes