op 08-01-2024 07:04 PM
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 08-01-2024 07:45 PM
Goedenavond @Opgelicht13454 ,
Dit is geen oplichting om te beginnen. Als het scherm al schade had dan moet deze worden gerepareerd om je andere schade te repareren. Als een telefoon moet worden open gemaakt om een schade te repareren moet het scherm eraf en als het al beschadigd is dan gaat het helemaal stuk bij het demonteren. Dus om dat eerst even uit te leggen.
De melding dat er vocht in de USB poort zit kan allerlei oorzaken hebben. Als je 100 procent zeker weet dat het toestel niet in aanraking is geweest met water dan is het waarschijnlijk vochtschade van een andere bron, bijvoorbeeld langdurig in je broekzak kan ook voor vocht zorgen. Hoe het komt is dus onduidelijk kan van alles zijn maar het belangrijkste is dat je het laat repareren. Helaas omdat het door een derde partij is open gemaakt wat je al zei heb je geen garantie meer dus je staat nu voor een lastige keuze.
> https://bit.ly/2jwV3SJ < Je zou de ophaalservice kunnen gebruiken en het toestel laten repareren maar dan moet je wel betalen voor alles aangezien je geen garantie meer hebt. Ik zie dat het om een A serie gaat, om welke telefoon gaat het precies? Waarschijnlijk is de aankoop van een nieuw toestel goedkoper / slimmer in dit geval.
op 08-01-2024 07:45 PM
Goedenavond @Opgelicht13454 ,
Dit is geen oplichting om te beginnen. Als het scherm al schade had dan moet deze worden gerepareerd om je andere schade te repareren. Als een telefoon moet worden open gemaakt om een schade te repareren moet het scherm eraf en als het al beschadigd is dan gaat het helemaal stuk bij het demonteren. Dus om dat eerst even uit te leggen.
De melding dat er vocht in de USB poort zit kan allerlei oorzaken hebben. Als je 100 procent zeker weet dat het toestel niet in aanraking is geweest met water dan is het waarschijnlijk vochtschade van een andere bron, bijvoorbeeld langdurig in je broekzak kan ook voor vocht zorgen. Hoe het komt is dus onduidelijk kan van alles zijn maar het belangrijkste is dat je het laat repareren. Helaas omdat het door een derde partij is open gemaakt wat je al zei heb je geen garantie meer dus je staat nu voor een lastige keuze.
> https://bit.ly/2jwV3SJ < Je zou de ophaalservice kunnen gebruiken en het toestel laten repareren maar dan moet je wel betalen voor alles aangezien je geen garantie meer hebt. Ik zie dat het om een A serie gaat, om welke telefoon gaat het precies? Waarschijnlijk is de aankoop van een nieuw toestel goedkoper / slimmer in dit geval.
op 09-01-2024 04:38 PM
Mijn mobiel is nooit open gemaakt.
Na enkele software updates doet hij het wel weer, gelukkig was mijn mobiel batterij niet onder 20% want anders had ik die updates niet uit kunnen voeren. Het is dus duidelijk bij Samsung zit een bug wanneer je je software niet update kan het zijn dat je mobiel niet meer kan opladen door de valse melding. Triest dat jullie weigeren die bug toe te geven, want er zijn genoeg soortgelijke verhalen te vinden. Met andere woorden Samsung=oplichting
op 09-01-2024 05:46 PM
De melding zal waarschijnlijk vanzelf weer terugkomen. In dit soort gevallen is bijna altijd de oplossing om het toestel open te maken en een kleine reparatie uit te voeren. Helaas moet het toestel dan open en als het scherm beschadigd is moet dat ook vervangen worden dus er is geen oplichting aanwezig.
op 11-01-2024 11:47 AM
Goeiemorgen @ludgerboot ,
Als jouw telefoon de melding geeft dat de USB-C poort nat is, dan kan dit komen door allerlei verschillende factoren. De meest veelvoorkomende is uiteraard dat de USB-C poort nat is en dat kan natuurlijk door de regen komen, maar ook door perspiratie of door een zeer vochtige omgeving (in een zeldzaam geval een badkamer bijvoorbeeld). Als je de telefoon een tijdje met rust laat, dan zal deze melding vanzelf verdwijnen. Hier is geen sprake van een bug of een softwarefout, maar simpelweg een natte USB-C poort.
Mocht het toch weer gebeuren, laat het dan vooral eventjes weten. Wij denken dan graag met je mee.
Groeten,
Alice
op 14-01-2024 10:17 PM
op 14-01-2024 10:17 PM
op 16-01-2024 09:02 AM
Hi @Opgelicht13454,
Misschien dat een Soft Reset gaat helpen. Dit doe je door de volumeknop omlaag en de aan/uitknop tegelijk ingedrukt te houden. Doe dit totdat jouw toestel opnieuw opstart. Probeer dit eens. Mocht het niet werken, kan je een volledige reset doen samen met een back-up. Als dat ook niet heeft geholpen, zal een reparatie de volgende stap zijn. Je kan jouw toestel dan hier aanmelden: Reparatieservice | Aanmelden | Samsung Nederland
Groetjes,
Daphne
op 09-11-2024 06:47 PM
Waarschijnlijk is het probleem een combinatie van kou en condensatie. Bij mij gebeurde het in de caravan bij het kouder worden van de nachten. De mobiel lag dan op het nachtkastje naast me. Als ik de mobiel op een warmere plek leg gebeurt het niet. Voor alle zekerheid heb ik dopjes gekocht om in de usb poort te doen wanneer ik die niet gebruik. Sindsdien heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.