op 22-11-2022 05:32 PM
Beste medewerker, mijn dochter heeft een Samsung A52 en deze wil niet meer opladen, al zo'n 2 weken aan het proberen. We krijgen de melding dat er vocht in de oplaadpoort zit maar de telefoon is nooit nat geweest. Wij denken dus een defect aan de sensor. Ook geprobeerd voorzichtig met een föhn, of de andere stappen die we online hebben gevonden, maar niets helpt. De telefoon is 30 juni 2021 aangeschaft bij Coolblue en in augustus 2021 al eens via Coolblue met dezelfde problemen gerepareerd. Tijdens de zomervakantie 2022 ook weer problemen maar die gingen over. Nu dus niet meer. Probleem bij het opsturen voor reparatie is dat aangegeven wordt dat de telefoon voor insturen gebackupt moet worden want de data wordt gewist. Maar dat gaat dus niet want de telefoon is dood en laadt dus niet op. Laatste back-up is van net na de zomervakantie en er staan nu nog niet geback-upte foto's op die ze echt niet kwijt wil. Wij wonen niet direct in de buurt van een service punt, maar als zij naar een servicepunt gaat, kan deze daar dan gerepareerd worden zonder dat d'r data gewist wordt? Of zijn er nog andere mogelijkheden om de telefoon aan de praat te krijgen?
op 22-11-2022 05:58 PM
op 24-11-2022 09:12 AM
op 24-11-2022 09:46 AM
Hi @KBol, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Ik kan me voorstellen dat je de foto's graag wilt bewaren, er is ook een optie om op afstand een Back-up te maken van het toestel. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/1SSFl9b
Maak je ook gebruik van Google Foto's? Je kan de foto's in de Galerij dan ook automatisch synchroniseren met deze clouddienst 😇
Groeten,
Martijn
op 24-11-2022 04:59 PM
Je kunt eens in gesprek gaan met coolblue repareert. Zo ver ik weet kunnen zijn gewoon ter plekken je laadpoort vervangen en hoef je in overleg je niet je telefoon leeg te halen. Zelf ook al eens in overleg alles er op gelaten bij een schermvervanging. Er is helaas wel altijd een risico dat er iets mis gaat en je alsnog dingen verliest (Wel heeel uitzonderlijk).