Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

NFC werkt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 24-08-2022 04:07 PM)
2936 Weergaven
Gradje75
Journeyman
Opties
Sinds drie dagen ben ik de trotse eigenaar van een Samsung A53. Na overzetting van alle apps en instellingen van mijn vorig toestel (Pocophone F1) blijkt dat mijn NFC niet werkt. Nu kan ik de ID check nog steeds niet uitvoeren in de DigiD app. Ik heb de Samsung Members diagnostiek uitgevoerd en die geeft de terugkoppeling dat NFC werkt. Toestel meermaals opnieuw opgestart zonder resultaat. Opslag gegevens gewist bij systeem app NFC. Helaas. Wat nu?? Iemand nog andere tips?
0 Likes
22 Antwoorden
Sahri
Helping Hand
Opties
Heb je er een hoesje omheen dat misschien het signaal teveel verzwakt? Probeer het eens zonder hoesje mocht dat het geval zijn. En probeer eens in de winkel met de telefoon te betalen dmv Google Pay. Als dat allemaal wel wil dan is er niks aan de hand met NFC
0 Likes
Gradje75
Journeyman
Opties
Geen hoesje eromheen. Paspoort wordt niet gescand en ook OV kaart en bankpas worden niet herkend.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Hoe heb je alles overgezet? Via SmartSwitch?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Gradje75
Journeyman
Opties
Ja. Via Smart Switch. Echter, mijn vorige telefoon had geen NFC.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Gradje75, goedemorgen.

Is het je nog gelukt om je paspoort en OV-kaart te scannen met je telefoon? Staat de optie voor NFC wel ingeschakeld? 

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Gradje75
Journeyman
Opties
NFC staat ingeschakeld maar de telefoon reageert niet op mijn OV chipkaart noch op mijn paspoort. Alleen de Samsung zelfdiagnose zegt dat NFC werkt maar ik merk aan niets dat het daadwerkelijk functioneert.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Gradje75, goedemiddag.

Is het je nog wel gelukt om je Digi-D app in te stellen met je ID kaart of paspoort? Welke melding krijg je te zien? Maak anders een back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😉 Zet je telefoon vervolgens terug naar de fabrieksinstellingen en stel deze als nieuwe in zonder een back-up. Lukt het dan wel met het scannen van je legitimatie?

Wat je OV kaart aangaat, heb je hier ook naar gekeken: https://bit.ly/2TYG2tq

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Gradje75
Journeyman
Opties
Dag Martijn,

Gisterenavond heb ik in de bioscoop contactloos kunnen betalen met mijn A53 dus de NFC functie werkt. Ik heb echter geen idee waarom mijn A53 mijn paspoort niet kan scannen. Wellicht is mijn paspoort te oud?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoe oud is je paspoort? Ik weet niet wanneer ze begonnen zijn met de uitgifte van de paspoorten met een NFC chip. Heb je misschien ook een ID kaart om je Digi-D te activeren?

Groeten,

Martijn

0 Likes