op 05-10-2022 04:19 PM
Beste,
Een vervelend probleem waar ikzelf niet uit geraak.
Ik ben IT-medewerker, en beheerder van onze mobiele fleet (100 tal toestellen).
Wanneer een medewerker uit dienst gaat levert deze zijn Smartphone in.
Bepaalde gevallen hebben (terecht) een pincode op hun toestel gezet.
Ik krijg deze echter niet vaak meer door, waardoor het toestel geblokkeerd staat, en niet verder kan gebruikt worden voor een volgende medewerker.
Is er een manier om deze toestellen naar fabrieksinstellingen te zetten?
Ronny
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-10-2022 11:10 AM
Goedemorgen,
De oplossing voor dit probleem is om de medewerkers betere instructies te geven bij het inleveren van de telefoons.
Verplicht accounts wissen en het toestel gereset inleveren. Dan heb je ook geen problemen met de anti diefstalbeveiliging waardoor een toestel niet meer bruikbaar is.
op 06-10-2022 11:10 AM
op 07-10-2022 04:24 PM
op 07-10-2022 04:25 PM
op 07-10-2022 07:54 PM
Dit werkt niet als er een Samsung account op staat. Dan krijg je de anti diefstal beveiliging en is het toestel onbruikbaar. Wat ik voorstelde is de oplossing.
op 08-10-2022 01:18 PM
op 09-10-2022 09:04 PM
op 12-10-2022 11:52 AM
Wanneer je een toestel van je werkgever hebt gehad worden deze ook uitgerust met een KNOX account en deze worden weer beheerd door de IT afdeling van het bedrijf zelf.
Heb je hier hulp bij nodig stuur mij dan een privéberichtje (https://bit.ly/3BoC5B0) je krijgt dan de contact gegevens om dit verder te bespreken met onze B2B afdeling.
Let op! Dit is alleen van toepassing op zakelijke telefoons. Gaat het om een privé telefoon dan kan je met de aankoopbon en je legitimatie bewijs terecht bij onze Service Punten.
op 14-10-2022 06:30 PM
@allen,
Bedankt voor de reacties, en mijn excuses dat ik niet eerder heb kunnen reageren.
@Patrick,
Bedankt voor de raad, echter heb ik daar voor deze toestellen niet veel aan. In ons beleid is inderdaad opgenomen dat de uittredende medewerker het toestel gereset terug dient te bezorgen.
Echter loopt dit niet altijd volgens plan, en is de medewerkers wel al eens lastig als deze afgedankt wordt.
Zeker mee met de beveiliging, is er niet voor niets natuurlijk.
Yep, ook getest, maar met weinig resultaat natuurlijk.
Ik ben medewerker binnen de IT afdeling, en ga graag in op je uitnodiging.
We zijn van plan om in de toekomst onze toestellen op te nemen in het MDM van Intune, maar staan daar nog mee in de kinderschoenen.
Ik stuur je asap een privé-bericht, en alvast bedankt voor de geboden hulp.