op 06-03-2024 01:07 PM
Goedemiddag,
Wij hebben op de zaak een goede 40-50 Samsung Galaxy A32 4G toestellen in omloop.
Nu is er pas een update naar OneUI 5.1 geweest. Elk toestel dat geupdated wordt naar OneUI 5.1 heeft extreme batterij problemen.
Het is zelfs zo dat al die toestellen van 100% naar 0% kunnen gaan in een nacht. Dus als wij die telefoon om 22:00 op een nachtkastje leggen met 83% is hij in de ochtend leeg of is er iets van 20% over. Dit was voorheen niet zo, en echt pas een probleem vanaf de OneUI 5.1 update.
Hoe los ik dit op? Komt er nog een update om dit te fixen? En wat moet ik nu doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-03-2024 03:28 PM
Dit is de oplossing lijkt het voor nu;
Instellingen > Apps > Google Play Service > Opslag beheren > Alle gegevens wissen + cache.
Toestel uitzetten. Aanzetten met de volume knop omhoog + bixby ingedrukt en de power knop. Loslaten als je het samsung logo ziet. Daarna krijg je een recovery menu, met volume omlaag selecteer je WIPE CACHE, gebruik de power knop om te bevestigen. Daarna schiet hij terug naar Reboot System, wederom de power knop om het toestel te herstarten. Kijk dan even of het probleem is opgelost.
Eerst leek het niets te doen, maar na 24 uur is het verbruik van de telefoon weer zoals het vroeger was.
op 06-03-2024 01:10 PM
op 07-03-2024 09:10 AM
Goedemorgen,
Dat wordt nog een hele klus om aan alle digibeten binnen ons bedrijf uit te leggen.
Nu ook weer een collega hier bij mijn bureau 80% vanochtend nu 20% en zo goed als niet gebruikt.
Sinds de OneUI 5.1 update ook.
Wij hebben ergens tussen de 30 en de 50 stuks in omloop momenteel. Het wordt vrij moeilijk om iedereen uit te leggen hoe en dat ze dit moeten doen.
Wel erg jammer dit...
op 08-03-2024 10:28 AM
op 08-03-2024 12:51 PM
Goed opgemerkt inderdaad. Daar klagen de gebruikers bij mij op de zaak ook over; Telefoon heel erg heet na de update naar OneUI 5.1
Gaat dit opgelost worden of moet ik 50 nieuwe toestellen gaan bestellen?
08-03-2024 03:19 PM - bewerkt 08-03-2024 03:21 PM
op 08-03-2024 05:03 PM
Dat wordt een heel erg groot scherm als mijn collega's in Limburg, Groningen en Zeeland moeten kunnen meekijken.
Daarnaast levert het rapporteren geen gegarandeerde oplossing. Terwijl ik dus nu collega's in de buitendienst heb die de halve dag niet bereikbaar zijn omdat hun telefoon na slechts enkele uren leeg is.
Zeer jammer inderdaad want dit kost dus geld.
op 15-03-2024 07:45 AM
Iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden?
op 20-03-2024 08:35 AM
Hallo @ArjanFrimex,
Wij kunnen op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Anders, om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Met groet,
Ajay
op 20-03-2024 08:58 AM
Ha Ajay-A
Ik zal eens kijken of ik de monteurs in onze buitendienst deze informatie door kan sturen! Ik ben wel vergeten hun namen op te schrijven. Dus ik zal even moeten afwachten tot ze zich weer bij mij melden.
Ik hou je op de hoogte.
Groet,
Arjan