Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Extreem dataverbruik Samsung in combinatie met Vodafone

(Onderwerp aangemaakt op: 15-08-2022 11:03 AM)
3806 Weergaven
LKlooster
Journeyman
Opties

Dit weekend is in 1 nacht meer dan 100 Gb data verbruikt door mijn mobiele telefoon. Hierdoor heb ik ook flink verbruik buiten mijn bundel, met de nodige kosten tot gevolg.

In de betreffende nacht lag mijn telefoon beneden op de oplader, ik lag boven te slapen.

Ik heb zojuist mijn provider gebeld. Daar werd aangegeven dat dit een probleem was bij Samsung. Zou een bekend issue zijn, wat nog wel in onderzoek is. Ik kreeg de tip om hier een melding te maken, dus bij deze.

Ik hoop van Samsung te horen.
Spring naar oplossing
118 Antwoorden
Bianca V
Explorer
Opties
Hi Patrick, ik heb vanmiddag bovenstaande schermafbeelding van hem gekregen. Bij de overige apps ging het om verbruik in MB's. Dit is trouwens het verbruik van 1augustus tot vandaag.IMG-20220810-WA0001_15665_1660140691.jpg
0 Likes
Bianca V
Explorer
Opties
En, even een toevoeging aan mijn vorige post, ik heb zijn telefoon inmiddels terug gezet op de fabrieksinstellingen.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja zo kom je wel aan een hoog dataverbruik. Dingen als Youtube kun je ook beter via Wifi doen.

Avg hoef je ook niet meer te gebruiken dat is nutteloos op Android👍
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Bianca V
Explorer
Opties
Ik snap dat deze apps veel data verbruiken, maar dat verklaart nog steeds niet het verbruik van 95 Gb op 1 dag, helaas. En dank voor de tip van AVG, deze zullen we verwijderen. Scheelt in ieder geval weer.
Henriko63
Apprentice
Opties
Klopt bij mij ook, en er is niks anders dan anders behalve dat android 12 er nu op staat bij mijn Galaxy ! En je ziet ook niet bij het verbruik wat er zoveel verbruikt. Er moet een oorzaak zijn, dat klopt! Maar om dat dan gelijk bij de consument te leggen. Er kan ergens bij de provider of bij Samsung ook een fout zitten toch!
Henriko63
Apprentice
Opties
Dat het onmogelijk is dat zal wel, maar toch gebeurt het, en bij meerderen! Je leest t nergens af bij het verbruik dus ik vind t vreemd,en als ik nou een leek zou zijn, maar dit heb ik in 20 jaar nog niet mee gemaakt!
0 Likes
robbie98
Explorer
Opties

Is er hier iemand die mij kan helpen te achterhalen wat er zoveel gb verbuikt. In ongeveer 3 dagen tijd verbuikt mijn telefoon 116 GB. Terwijl ik normaal in een maand tijd op wifi 64 GB verbruik.

image image

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s21-s21-s21-ultra-s21-fe/ongekend-gegevens-verbuik-mobiel...

Het word nog gekker zoals jullie hier kunnen lezen.

Het beste is om een Foutrapport te versturen via de Samsung members app > Ondersteuning > Foutrapporten.

En ik wil ook aanraden om een backup + fabrieksherstel te doen om hopelijk te voorkomen dat zoiets weer gebeurd.

Zorg dat je geen instellingen of apps terugzet van een backup na de fabrieksherstel.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Ik wil je aanraden om via de Samsung Members app > Ondersteuning > Foutrapporten een foutrapport te versturen. Misschien kunnen ze in de logs zien waar het mis is gegaan en er wat aan doen.

Verder zou ik een fabrieksherstel aanraden om uit te sluiten dat het aan een app ligt.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Zouden jullie bij instellingen > Apps > Samsung email en alle andere email apps en cloud apps nog eens kunnen nakijken of 1 van deze apps de bron is van het hoge dataverbruik? Zorg desnoods dat clouds niet kunnen synchroniseren op de achtergrond. Vooral omdat de oorzaak nog niet bekend is lijkt het mij handig om dit te checken.