Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Extreem dataverbruik Samsung in combinatie met Vodafone

(Onderwerp aangemaakt op: 15-08-2022 11:03 AM)
3811 Weergaven
LKlooster
Journeyman
Opties

Dit weekend is in 1 nacht meer dan 100 Gb data verbruikt door mijn mobiele telefoon. Hierdoor heb ik ook flink verbruik buiten mijn bundel, met de nodige kosten tot gevolg.

In de betreffende nacht lag mijn telefoon beneden op de oplader, ik lag boven te slapen.

Ik heb zojuist mijn provider gebeld. Daar werd aangegeven dat dit een probleem was bij Samsung. Zou een bekend issue zijn, wat nog wel in onderzoek is. Ik kreeg de tip om hier een melding te maken, dus bij deze.

Ik hoop van Samsung te horen.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Geen verkeerd idee. Het is wel een aparte situatie. Het lijkt een bug te zijn tussen Samsung toestellen en Vodafone. Want van andere merken telefoons hoor je niks. Het is puur en enkel de combinatie Samsung/Vodafone momenteel. Het is een erg lastige situatie en Samsung kan er ook nog geen uitspraken over doen. Het lijkt mij persoonlijk dat Vodafone de kosten moet betalen aangezien het met een KPN simkaart wel goed werkt. Maar dat is afwachten. Het is afwachten tot er een statement naar buiten komt met hoe of wat.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

118 Antwoorden
Henriko63
Apprentice
Opties
Sinds gisteren ben ik in 1 keer al mijn MB's kwijt  10 GB in 1 keer , niet normaal  dit. VODAFONE gebeld en die krijgen heel veel klachten binnen van Samsung gebruikers , die ook dit probleem hebben! Android 12 zit er op nu en niks apparts aan staan. Ik hoop dat Samsung dit snel oplost , en ook met een vergoeding  komt. Ik heb alijn MBs op voor deze maand, en dat was toch 20 GB , jammer dat ik over gegaan ben van Iphone naar Samsung!
0 Likes
Neo001
Legend
Opties
Till a solution is found, you could try limiting the background data usage by turning on the Data Saver option. If you are at home or somewhere where WiFi is available, switch to it and turn off data.

Under Mobile data usage, you can check which apps are using the data the most and if this is something unexpected, you could restrict background data usage for those apps.

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Kun je eens gaan naar instellingen > verbindingen > gegevensgebruik > gebruik mobiele gegevens en dan even screenshots posten? Er zal altijd een oorzaak zijn van dit verbruik. Waarschijnlijk is een app de boosdoener.
Henriko63
Apprentice
Opties
Lukt mij niet om de screenshot te posten
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Als je in de Members app zit op het plusje drukken en screenshots toevoegen.
Henriko63
Apprentice
Opties
Dat doe ik ook maar hij komt er niet in te staanScreenshot_20220810-114750_Settings.jpg
0 Likes
Henriko63
Apprentice
Opties
Nu wel
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Kun je daar ook naar beneden scrollen? En meer screenshots maken. Facebook heeft al rond de 3GB zie ik. Dan mist er nog 7
Henriko63
Apprentice
Opties
Ja dat kan , maar jij hebt het over 7 maar ik heb in totaal 20 GB
0 Likes