op 11-12-2020 09:51 AM
Hallo allemaal,
Hoop dat jullie kunnen helpen, want kan zelf echt geen oplossing vinden. Heb heel lang probleemloos bluetooth gebruikt maar nu ineens heb ik allemaal problemen.
1) met m'n garmin watch, zegt gekoppeld te zijn, maar vraagt om de haverklap om een koppelcode. Of ik ze allebei nou bij me heb of niet.
2) met de auto precies hetzelfde, koppeling is gemaakt maar nu steeds verzoek om koppelcode.
Ik heb alles volledig opnieuw verbonden (herhaaldelijk). Ik heb de cache geleegd, ik heb alles (telefoon, bluetooth, horloge) aan en uit gezet. Alle software is up to date.
Wie heeft de gouden tip, want dit is echt vrij vervelend.
Dank!
06-01-2021 02:57 PM - bewerkt 06-01-2021 03:43 PM
Fijn dat je zo snel terugkoppelt, dat wordt gewaardeerd.
Een volgende update:
Zojuist de telefoon opgestart in veilige modus. Hier eigenlijk niets kunnen doen, aangezien de Garmin app niet standaard aanwezig is op de telefoon.
Vervolgens de telefoon opnieuw opgestart en tot mijn verbazing maakt de app direct verbinding met het horloge.
Hierna ben ik naar buiten gegaan(zonder telefoon) en bij binnenkomst werd het horloge ook weer herkend door de telefoon.
Dit ziet er dus veelbelovend uit, want normaal gesproken werd er direct om een koppelingscode gevraagd.
Daarna naar de auto. Hier ook een reset uitgevoerd en vervolgens de telefoon gekoppeld.
Koppeling verliep snel (als eerder), maar nu werd ook de netwerkverbinding gelegd.
Dus ook hier vooruitgang geboekt.
Het lijkt erop dat een combinatie van alle acties (reset en veilige modus) iets heeft getriggerd in het systeem... Hopelijk blijft het zo.
Ik hou het de komende dagen in de gaten. Mochten de problemen zich toch weer voor doen, dan kom ik er bij je op terug :-).
------ Update na 30 minuten ------
Helaas, helaas.
Telefoon en horloge hebben ons valse hoop gegeven. Het probleem met het houden van de koppeling is weer terug (of weer zichtbaar).
Horloge en telefoon blijven koppelverzoeken geven zodra ze "uit elkaar zijn geweest"...
op 06-01-2021 03:45 PM
op 06-01-2021 03:51 PM
Hoi Bruce,
Het lijkt erop dat je mijn laatste update gemist hebt voordat je je bericht plaatste.
Vandaar hier nogmaals:
------ Update na 30 minuten ------
Helaas, helaas.
Telefoon en horloge hebben ons valse hoop gegeven. Het probleem met het houden van de koppeling is weer terug (of weer zichtbaar).
Horloge en telefoon blijven koppelverzoeken geven zodra ze "uit elkaar zijn geweest"...
op 07-01-2021 11:23 AM
op 07-01-2021 11:45 AM
Hoi Bruce,
Ik heb geen back-up... dus ook niet teruggezet 🙂
Ik ga eens kijken wat we hier nog meer aan Bluetooth apparaten hebben liggen. Heb volgens mij weinig andere apparaten die koppelen met een code (meeste hebben enkel een drukknop).
Hou je op de hoogte (net als eventuele terugkoppeling van Garmin).
op 07-01-2021 04:37 PM
op 08-01-2021 01:20 PM
Ik heb de test even omgedraaid aangezien ik geen vergelijkbaar Bluetooth apparaat binnen heb.
Mijn oude telefoon weer aangezet (samsung J5 2017) en hieraan mijn horloge gekoppeld.
Inmiddels al een nacht en ochtend gekoppeld zonder enige meldingsfout.
Zojuist nog bewust een eind gaan lopen zonder telefoon mee en bij binnenkomst werd de verbinding tussen de apparaten direct gelegd zonder nieuwe pairing melding.
Heb dus toch sterk het vermoeden dat er in de bluetooth versie van de A41 iets niet helemaal lekker zit.
op 08-01-2021 02:46 PM
Vreemd! Je kunt hierover eventueel een foutrapport sturen via de Samsung Members app, maar ik zie niet dusdanig veel meldingen dat ik kan zeggen van het is een softwarefout.
Je kunt er ook voor kiezen om het toestel ter reparatie aan te bieden via onze Ophaalservice of je kunt ermee langs een servicepunt van ons gaan (op afspraak) https://bit.ly/2jwV3SJ
op 08-01-2021 03:52 PM
Bedankt.
Ik heb de melding doorgezet.
Voor wat betreft reparatie wacht ik eerst eenvolgende softwareupdate af. Hopelijk helpt dat...
(of er moeten meer problemen met het toestel zich voordoen, maar voor nu is dit het enige).
op 08-01-2021 04:01 PM