op 11-12-2020 09:51 AM
Hallo allemaal,
Hoop dat jullie kunnen helpen, want kan zelf echt geen oplossing vinden. Heb heel lang probleemloos bluetooth gebruikt maar nu ineens heb ik allemaal problemen.
1) met m'n garmin watch, zegt gekoppeld te zijn, maar vraagt om de haverklap om een koppelcode. Of ik ze allebei nou bij me heb of niet.
2) met de auto precies hetzelfde, koppeling is gemaakt maar nu steeds verzoek om koppelcode.
Ik heb alles volledig opnieuw verbonden (herhaaldelijk). Ik heb de cache geleegd, ik heb alles (telefoon, bluetooth, horloge) aan en uit gezet. Alle software is up to date.
Wie heeft de gouden tip, want dit is echt vrij vervelend.
Dank!
13-01-2021 12:17 PM - bewerkt 15-01-2021 10:41 AM
Hoi @BruceH ,
Afgelopen vrijdagavond kwam er een updatemelding op mijn telefoon.
Deze hoopvol geïnstalleerd. Het betreft de beveiligingsupdat met als datum 8 november.
Hierna Bluetooth settings weer gereset en de boel opnieuw gekoppeld.
Het zag er een half uurtje hoopvol uit, maar daarna begon de ellende weer. Het toestel en horloge verliezen hun koppeling en zodra ze binnen bereik zijn wordt direct weer om een koppelingscode gevraagd,
Het meest bijzondere is dat de apparaten soms bij elkaar in de buurt zijn en dan toch hun koppeling verliezen.
Uiteindelijk zaterdagochtend mijn horloge gekoppeld aan mijn oude telefoon en dit werkt fluitend (J5 2017).
Mijn horloge is daarmee inmiddels al 4 dagen gekoppeld zonder problemen.
Dit is voor mij een tijdelijke oplossing voor het sporten, maar alle andere functies van het horloge (berichten lezen, e.d.) is nu niet mogelijk, aangezien die programma's op mijn nieuwe telefoon draaien...
Ben benieuwd wanneer ik een terugkoppeling krijg in de Samsung Members App over de A41 bluetooth status.
** EDIT 15/1 **
Terugkoppeling ontvangen in de Samsung Members app. In de logs hebben ze niets kunnen vinden en ik kreeg hetzelfde advies als eerder: resetten van bluetooth en wifi instellingen...
Blijf hopen op een oplossing.
op 29-01-2021 10:59 AM
Hoi allemaal,
Even de laatste stand van zaken.
Zoals eerder vermeld werkte het horloge en (oude) Samsung J5 perfect samen.
Na een week heb ik nogmaals mijn A41 gereset naar fabrieksinstellingen (dit had ik eerder al gedaan, maar later is nog een update geïnstalleerd naar de november patch).
Vervolgens heb ik geen back-up teruggezet, maar alles handmatig geïnstalleerd en aansluitend het horloge gekoppeld.
De koppeling werd meteen gemaakt (als altijd), maar nu kreeg ik later op de dag ook geen koppelverzoeken meer.
Inmiddels zijn we ruim een week verder en nog steeds werkt alles zoals het zou moeten.
Mijn probleem lijkt nu opgelost... hopelijk blijft het zo.
In ieder geval nogmaals bedankt voor het actief meedenken en mochten er andere mensen zijn met hetzelfde probleem, wellicht werkt bovenstaand ook voor jullie.
op 29-01-2021 01:36 PM