op 07-04-2021 07:37 PM
Sinds de update naar Android 11 toont mijn android/data map leeg. Zowel op de interne opslag als op de SD card. Er zitten wel bestanden, maar die zie ik niet. Verborgen bestanden tonen staat aan. Hoe kan dit en hoe kan ik die map weer toonbaar krijgen ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
09-04-2021 06:55 PM - bewerkt 09-04-2021 07:15 PM
Ik heb de bestanden kunnen "redden" door de micro Sd card in een kaartlezertje te stoppen. Daarop kan ik wel de gehele android/data/... map zien en bewerken terwijl die niet te lezen is als de kaart in de telefoon zit. Vindt ik toch gek !!
op 07-04-2021 08:52 PM
op 07-04-2021 10:27 PM
hmm, lastig en irritant. Er staan een hoop bestanden vanuit de voice recorder in de map android/data/com.media.bestrecorder.audiorecorder/files/recorders . Die bestanden kan ik nu vanuit de voice recorder noch vanuit de verkenner niet meer verplaatsen naar mijn pc, niet delen naar mijn mail, niet verwijderen, helemaal niets meer. Is daar nog een handige truc voor om die bestanden te redden?
op 07-04-2021 10:29 PM
Ik kan trouwens mijn opnames met de voice recorder nu helemaal niet meer op mijn sd card opslaan, alleen nog op de interne opslag.
op 09-04-2021 10:58 AM
Hi @Nelleke,
Wellicht dat de app een exporteren functie heeft ingebouwd? Zo niet, dan kan er eventueel een van mijn collega's op afstand met je meekijken om de instellingen na te lopen: https://bit.ly/2OhhbuU
op 09-04-2021 03:09 PM
Ik blijk van de relevante bestanden toch een backup op mijn pc te hebben staan. Om de bestanden uit de lijst in betreffende app te verwijderen ga ik de app even verwijderen en opnieuw installeren en de bestanden dan maar in een andere map opslaan.
Wel lastig dat Samsung bij updates geen rekening houdt met dit soort geintjes. Zou fijn zijn als hier in de toekomst wel rekening mee wordt gehouden. Of even een bericht voorafgaand aan een update met wat de potentiële consequenties zijn bv. Kan onaangename verrassingen zoals deze voorkomen.
Room for improvement !
09-04-2021 06:55 PM - bewerkt 09-04-2021 07:15 PM
Ik heb de bestanden kunnen "redden" door de micro Sd card in een kaartlezertje te stoppen. Daarop kan ik wel de gehele android/data/... map zien en bewerken terwijl die niet te lezen is als de kaart in de telefoon zit. Vindt ik toch gek !!
10-04-2021 10:40 PM - bewerkt 10-04-2021 10:43 PM
11-04-2021 12:25 PM - bewerkt 11-04-2021 12:25 PM
Ik snap je gedachte, maar helaas lukt ook dat niet. De bestanden op de foon overzetten werkt niet, dan krijg ik de melding dat het kaartje daartegen beveiligd is. Het overzetten via 2 kaartlezers op een geformatteerd nieuw kaartje lukt wel, maar dan kan de foon die mappen nog steeds niet lezen. Het lijkt dus niets te maken te hebben met het feit dat het kaartje in de foon zat tijdens het updaten. De update heeft gemaakt dat deze files niet zichtbaar zijn op de foon. En dat is irritant. Vooral omdat ik nieuwe bestanden van de voice recorder niet meer op de kaart kan opslaan maar op de foon op moet slaan. En dat kost ruimte. En dat is nu precies waarom ik er een kaartje in heb zitten. Foto's kunnen gelukkig wel op de kaart worden opgeslagen, dat scheelt.
Anyway: room for improvement voor Samsung: door de update naar Android 11 is het gebruik van een micro sd kaart deels uitgeschakeld. Dat is dus een duidelijke downgrade binnen een update en lijkt me niet echt de bedoeling !! Mijn oproep aan Samsung is dat toch echt te fixen !!
op 13-04-2021 08:06 AM