op 07-04-2021 07:21 PM
Vraag ik heb vandaag update Android 11 geïnstalleerd, echter 1 probleem.
Foto's die ik maak worden opgeslagen in de galerij en Google foto's , alleen als ik nu een foto verwijder uit Google foto's dan wordt deze ook verwijderd in de Galerij en dat moet niet.
Vraag hoe kan ik dit wijzigen zodat ze wel in galerij blijven staan en niet op Google foto's.
Ik heb geprobeerd bij back up dit uit te schakelen zonder succes.
Groet Cor
op 07-04-2021 07:22 PM
Het gaat om een Samsung A40
op 07-04-2021 09:00 PM
op 09-04-2021 09:11 AM
op 09-04-2021 10:22 AM
Ik heb de back up en synchronisatie uitgeschakeld, jammer genoeg zonder resultaat.
Als ik een foto maak staat hij in zowel Galerij als Google foto's en als ik hem dan verwijder uit Google foto's dan wordt hij ook uit de Galerij verwijderd, maar daar wil ik hem juist nog bewaren.
op 09-04-2021 10:37 AM
Probeer het volgende eens:
Mocht het niet lukken, dan kun je een meekijkafspraak inplannen. Dan lopen mijn collega's op afstand de instellingen met je na: https://bit.ly/2OhhbuU
op 10-04-2021 01:33 PM
Beste BruceH,
Ik wil wel een meekijk afspraak maken, maar denk dat we elkaar niet goed begrijpen.
Als ik het op de bovenste manier doe, dan verwijderd hij wel de foto uit de galerij maar niet in google foto's .
Ik wil graag dat als ik een foto in GF verwijderd dat deze alleen in GF wordt verwijderd en niet in de galerij
op 12-04-2021 12:48 PM
Dat is naar mijn weten niet mogelijk, sowieso geen fan van Google Foto's, maar dat terzijde. Dan zou je de foto moeten wissen via de browser nadat je bent ingelogd met je Google account, dan zou hij op je toestel moeten blijven.
Of sla de foto eerst op vanuit Google Foto's op je toestel en daarna pas verwijderen. Erg omslachtig in ieder geval..
op 12-04-2021 02:15 PM
Beste Bruce ,
Ik maak een foto dan zet hij hem automatisch in de galerij en in Google foto ( ondanks dat de back up en synchronisatie staat uitgeschakeld)
Dan kijk ik in de app van Google foto en verwijder deze foto en kijk in de galerij en blijkt dat de foto ook hier is verwijderd
op 13-04-2021 09:33 AM
Je kunt nog een Hulp op Afstand sessie inplannen, mijn opties zijn inmiddels op. Hier lees je hoe dit in z'n werk gaat en hoe je een afspraak kunt inplannen: https://bit.ly/2OhhbuU
Anders kun je contact opnemen met de ontwikkelaars van Google of toch een andere manier gebruiken om je foto's in de cloud op te slaan. Samsung Cloud/ OneDrive bijvoorbeeld 😉