Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

A40 Contactenapp zoekfunctie werkt niet meer

(Onderwerp aangemaakt op: 09-04-2021 02:35 PM)
856 Weergaven
Best_slecht
Explorer
Opties

Beste lezer,

Onlangs heeft mijn telefoon Android 11 door de strot gedrukt gekregen, werkelijk een blamage en eerdere een downgrade dan een upgrade, bah. Telefoon is traag, doet vreemde dingen, meldingen van nieuwe berichten die er niet zijn, instellingen zijn veranderd, knoppen niet meer te vinden, etc.

Afijn we hebben die nonsens maar weer te slikken, maar één issue is wel heel vervelend. Sinds de upgrade naar Android 11, of een app update via Playstore en/of Galaxy Store vlak erna, werkt mijn zoekfunctie in de Samsung contactenapp niet meer.  Er staan een onzinmelding over indexeren van de contacten en vindt niets meer.

'Wij zijn uw contacten aan het indexeren om het zoeken te verbeteren, maar u moet naar exacte namen zoeken tot het indexeren is voltooid.'

Heel fijn, dit is dus al een aantal dagen zo en hij vindt helemaal niets meer.

Is er wellicht iemand die mij kan vertellen hoe ik dit op kan lossen, of hoe ik de update van de Samsung contactenapp kan verwijderen, liefst zelfs heel dat Android 11? Ik heb Samsung gebeld, maar die hebben geen oplossing, ze vinden het wel heel vreemd.... kortom daar schiet niemand iets mee op.

Alle nodige handelingen werken niet:

-cache/gegevens contacten app verwijderen

-app stores cache/gegevens verwijderen

-Google account verwijderen

-cache partitie legen (recovery menu)

-in veilige modus starten

-opnieuw opstarten

Hopelijk heeft iemand een handig inzicht, wordt zeer gewaardeerd!

Vast hartelijk dank en groet!

6 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Instellingen > apps > contacten > opslag > gegevens wissen. Dat zou je eerste probleem moeten fixen.

Ik zou als je meerdere problemen hebt na zo'n update een fabrieksherstel aanraden.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Best_slecht
Explorer
Opties

Dag Patrick,

Bedankt voor je reactie.

Instellingen > apps > contacten > opslag > gegevens wissen. Dat zou je eerste probleem moeten fixen. -->  Uiteraard al gedaan en helpt niets.

Fabrieksherstel begrijp ik, maar is weer shitload werk, daar zit ik niet op te wachten....

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Dan heb je 2 opties zou ik zeggen.
- fabrieksherstel
- opsturen voor reparatie > https://bit.ly/2jwV3SJ

Dan kunnen ze Android er opnieuw opzetten.
0 Likes
Best_slecht
Explorer
Opties

Het is triest genoeg dat het zo is inderdaad, want ik ben nu een factory reset aan het uitvoeren. Samen met een back-up maken en daarna weer alle apps, 6 mailadressen, media etc. etc. etc. installeren zo maar weer een halve dag verder als ik het ermee red.

En dat alles omdat iemand wil dat ik Android 11 moet willen op MIJN apparaat en niet slim genoeg is om t te laten werken. Daarnaast zou t erg handig zijn als je Samsung apps kunt verwijderen om ze simpelweg weer opnieuw te installeren, want die rommel raakt corrupt. Werkelijk stompzinnig.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Waneer je een software update krijgt kan je zelf kiezen of je wel of niet op installeren drukt. Je hebt zelf op installeren gedrukt dus dan kan je niet Samsung of Google de schuld geven.
Tevens als je een telefoon koopt kun je een aantal Android upgrades verwachten. Verder met klachten over Android moet je bij Google wezen en niet bij Samsung.
Best_slecht
Explorer
Opties

Uiteraard krijg je updates en upgrades, en daar heb ik helemaal geen moeite mee. Waar ik moeite mee heb is dat het simpelweg niet werkt en mensen weer worden opgezadeld met onnodige ellende. Het is een sprookje om te geloven dat deze updates en upgrades facultatief zijn. Na verloop van tijd weigeren apps of conflicteren Android en (eigen) apps met elkaar als één of beiden out of date zijn. Het is geen app van derden die weigert, maar de eigen Samsung contacten app. En ja dan vind ik het beroerde kwaliteit dat het niet werkt en nog erger dat ik het niet eenvoudig kan herstellen. Je mag van een concern als Samsung verwachten dat ze e.e.a. testen en pas loslaten als het werkt. Daar betaal ik als klant tenslotte voor. Daarnaast zou een herstelfunctie voor eigen apps zeer welkom zijn (verwijderen/herinstallatie).

Daar het de eigen Samsung contacten app is die niet werkt moet ik wel degelijk hier zijn met mijn issue, want aan de telefoon en via de support app hebben ze werkelijk geen clue (net zo beroerd dus). Bovendien is het Samsung die groenlicht geeft voor nieuwe Android upgrades en niet Google, dit kan namelijk pas na goedkeuring of het werkt op het betreffende apparaat. Kortom ook daarvoor moet ik hier zijn. Het lijkt zo langzamerhand wel Windows zeg zo slecht...pfff

0 Likes