op 06-05-2024 07:33 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Eind maart heb ik de A35 aangeschaft en hier probleemloos gebruik van kunnen maken. Begin vorige week ontving ik een software update van Android en sindsdien heb ik niks anders dan problemen:
- De batterij loopt heel snel leeg.
- Bepaalde apps starten niet meer op (bijv. Samsung Members)
- Bepaalde apps werken ontzettend traag (bijv. PostNL, Zalando)
- Bepaalde appfuncties werken niet meer (bijv. Microsoft Authenticator bevestiging met vingerafdruk)
Ik heb de telefoon al herstart, cache geleegd van de apps, apps opnieuw geïnstalleerd. De problemen blijven. Lijkt mij dat dit echt ligt aan de update vanuit Samsung. Is dit een bekend probleem? Zijn er meer meldingen? IS er al zicht op een fix?
06-05-2024 08:21 AM - bewerkt 06-05-2024 08:21 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Zijn al je apps ook up to date? Dit klinkt niet echt als iets wat aan de update ligt, het kan wel veroorzaakt zijn door een update, bijvoorbeeld als er tijdens het updaten wat fout is gegaan.
Heb je het toestel al eens gestart in veilige modus? reageert je toestel daar wel goed? Dan start het toestel op zonder apps van derden. Heb je daar een batterij drain?
https://bit.ly/2JQrwvP
op 06-05-2024 09:08 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hi,
In veilige modus kan ik enkel nagaan of de batterij net zo snel leegloopt. Dit is mijns inziens het geval.
De werking van de apps kan ik uiteraard niet controleren. Alle apps zijn up-to-date en sommige heb ik zoals gezegd ook al opnieuw geinstalleerd. Hele telefoon is 'lagging' en dit is zeer zeker begonnen sinds de update. Daarvoor werkte alles gewoon naar behoren.
Ik zag op Engelse community dat hier in de A serie ook melding van werd gemaakt bij de A53 (bevestigd door Samsung). Er is toch iets aan de hand lijkt me.
Dus hoe op telossen?
06-05-2024 09:46 AM - bewerkt 06-05-2024 09:46 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken

op 06-05-2024 12:59 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 06-05-2024 02:14 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Een backup + fabrieksherstel.
Een backup kan zo:
Sluit het toestel aan op een computer / usb opslag / externe hardeschijf.
Open de mijn bestanden app of via deze computer > telefoon > interne opslag. Je kunt alle mappen die jouw data hebben kopieren en er zo een backup van maken, vooral de map DCIM deze bevat al je foto's en video's van je camera.
In de Contacten app kun je via instellingen de Contacten exporteren. Dan krijg je een .vcf bestandje, deze kun je ook naar de pc kopieren en later op het nieuwe toestel zetten en dan importeren in de Contacten app.
- Whatsapp backuppen via de Cloud > dit kun je terug vinden in de instellingen van Whatsapp.
op 03-06-2024 01:55 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ook ik heb problemen sinds de update . Als de telefoon in screenlock staat waren eerst mijn meldingen gekleurd zoals bijvoorbeeld WhatsApp groen icoon.. nu alles grijs.
Gr monique
op 18-07-2024 09:03 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ben die problemen na een update naar 6.1 al sinds mei aan het rapporteren via de app foutmelding, Samsung vroeg dan een screenshot door te sturen ??? Van een probleem dat dus NIET MEER ZICHTBAAR IS ??? Always On Display werkt niet meer...origineel hoesje voor mijn A53 doet niks bij openen/sluiten, transparant gedeelte is nutteloos.
Alles geprobeerd van veilige opstart, hoes verwijderd en teruggeplaatst, heropstarten...haalt allemaal niks uit.
Na enkele weken werkte het plots weer terug, joepie !!!
TOT GISTEREN 17 juli...nieuwe update en, jawel terug naar de kl*ten 😖
op 10-12-2024 03:29 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Samsung S21fe
op 12-12-2024 01:22 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hallo @wan71,
Bedankt voor jouw bericht en melding hierover. Krijg je dan een bepaalde foutmelding te zien en is dit ook zo na het herstarten van jouw S21 FE?
Met groet,
Ajay