op 21-05-2022 05:36 PM
Mijn nieuwe A53 verliest regelmatig kortstondig het contact met het wifi accespoint wanneer deze op de 5 GHz staat ingesteld. Bij 2,4 GHz is dit probleem niet. Andere telefoons, op hetzelfde 5 GHz accespoint hebben geen last. Ik heb ook meerdere accespoints met 5 GHz getest en de A53 heeft dit met alle 5 GHz accespoints.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 12-02-2023 10:14 PM
op 13-02-2023 05:20 AM
op 13-02-2023 05:34 AM
op 14-02-2023 03:31 PM
Is jouw telefoon verder up-2-date? En heb je de netwerkinstellingen al eens gereset? Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.
Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP
Groeten,
Martijn
op 14-02-2023 03:48 PM
Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.
op 15-02-2023 12:53 PM
op 15-02-2023 01:03 PM
Heb je ook de optie ok te kiezen voor het andere WI-FI netwerk? Vanuit de modem of router wordt er een 2.4 gHz en een 5.0 gHz netwerk aangeboden.
Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.
op 20-02-2023 08:39 AM
op 05-03-2023 09:22 AM
Ik vecht ook al een half jaar met dit probleem, op andere netwerken geen probleem, echter thuis blijft de wifi verbinding wegvallen.
Netwerk bestaat uit een wifi mesh systeem met 2.4 en 5 G netwerk. en dit ook voor een gast netwerk
Nu heb ik het gast netwerk 5 G uitgezet en alleen 2.4 G actief en laat ik mn telefoon alleen daar verbinding mee maken, en nu is het allemaal stabiel (al 24 uur lang)
Dit is natuurlijk niet de oplossing maar wel werkbaar, ik adviseer ook niemand verder deze A53 te nemen.
Ik hoop dat jullie met deze work around ook succes hebben en er toch mee kunnen leven, toestellen zijn toch al duur genoeg dus weg gooien is geen optie 😀
op 29-04-2023 08:56 AM
Ik ben hier zelf ook al eens over begonnen. Ik heb een nieuwe router en die registreert alle netwerkactiviteiten.
In de bijlage is te zien dat de A53 de afgelopen 24 regelmatig de verbinding verbreekt. Andere telefoons hebben dit niet.