op 21-05-2022 05:36 PM
Mijn nieuwe A53 verliest regelmatig kortstondig het contact met het wifi accespoint wanneer deze op de 5 GHz staat ingesteld. Bij 2,4 GHz is dit probleem niet. Andere telefoons, op hetzelfde 5 GHz accespoint hebben geen last. Ik heb ook meerdere accespoints met 5 GHz getest en de A53 heeft dit met alle 5 GHz accespoints.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 24-05-2022 01:00 PM
Hi @Pieterboes, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Is jouw telefoon verder helemaal up-2date? En wat bedoel je precies met een acces point? Is dit je router zelf of is dit een uitbreiding. En heb je dit dan ook als je telefoon direct met de router is verbonden?
Heb je de router samen met je netwerkinstellingen ook al eens gereset? Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.
Groeten,
Martijn
op 29-08-2023 01:28 PM
De enige manier om in contact te komen met hen is via de Members-app en een foutrapport. Wij hebben verder geen contact met hen vanuit de klantenservice.
Groeten,
Martijn
op 24-05-2022 01:00 PM
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Is jouw telefoon verder helemaal up-2date? En wat bedoel je precies met een acces point? Is dit je router zelf of is dit een uitbreiding. En heb je dit dan ook als je telefoon direct met de router is verbonden?
Heb je de router samen met je netwerkinstellingen ook al eens gereset? Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.
Groeten,
Martijn
op 04-06-2022 12:35 PM
Bedankt voor de reactie.
Het lijkt met de telefoon nog wel erger dan ik aanvankelijk had geschetst.
Op iedere willekeurige wifi verbinding werkt de telefoon in de eerste paar minuten redelijk om vervolgens vreselijk traag te worden.
Dit gebeurt inderdaad zowel rechtstreeks op de wifi van de (kabel-)modem als via een extra accespoint van Cisco.
Dit speelt alleen met wifi (zowel 2,4 als 5 GHz), met 4G of 5G heb ik dit probleem niet.
Het is net of het contact kortstondig weg valt, opnieuw moet worden aangemaakt en dat duurt enkele seconden.
De telefoon is uptodate, restten van de netwerkinstellingen heeft niet geholpen. Dat heb ik inderdaad al een keer geprobeerd.
Wanneer het zich op één wifi-verbinding zou voordoen, dan kan ik de storing nog zoeken in díe wifi-verbinding maar ik heb inmiddels meer dan vijf verschillende wifi-verbindingen geprobeerd, op al die verbindingen heb ik hetzelfde probleem. Mijn oude telefoon werkt op al die wifi-verbindingen ook probleemloos.
Gr.Pieter
op 07-06-2022 02:31 PM
Dankjewel voor je terugkoppeling, dit is natuurlijk erg onhandig. Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal
Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.
Kan je anders een schermafdruk maken van de softwaregegevens en deze met ons delen? Ik zal deze vervolgens ook doorzetten naar de R&D afdeling om wat extra druk hier op te zetten.
Hopelijk komt er dan ook snel een update beschikbaar om dit te verhelpen!
Groeten,
Martijn
op 10-08-2022 09:40 PM
Beste
Dit poebleem heb ik ook.
Is er al een oplossing voor?
Groeten Tim
op 12-08-2022 11:04 AM
Hoi @Timmmerman, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Uiteraard zitten wij niet stil en blijven we ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring, regelmatig komt er dan ook een update uit. Is jouw telefoon verder helemaal up-2-date? En heb je de netwerkinstellingen ook al eens gereset?
Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten. Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.
Groeten,
Martijn
op 12-08-2022 01:07 PM
Dag Martijn
Dit is ook niet de oplossing.
Groeten Tim
op 12-08-2022 01:10 PM
Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.
op 13-08-2022 12:08 PM
Dat netwerk resetten heb ik al een keer gedaan en dat heeft niet geholpen.
13-08-2022 12:12 PM - bewerkt 13-08-2022 12:23 PM
De Samsung Members-app kende ik niet, stond niet op mijn telefoon. Even gedownload.
Ik sta overigens op het punt de telefoon weg te doen en een ander aan te schaffen. Erg veel spijt van de aankoop.