op 23-03-2023 03:19 PM - laatst bewerkt op 03-04-2023 08:05 AM door MartijnK
Ongeveer een jaar geleden kocht ik de Samsung A52s in de veronderstelling opnieuw een degelijk product bemachtigd te hebben zoals ik eigenlijk de afgelopen jaren van Samsung gewend ben. Onlangs begon het toestel wat te haperen bij het opladen en kreeg ik onterechte meldingen al zou er water in de laadconnector zitten.
Hiermee ben ik naar de Samsung Experience store gegaan waar ze constateerden dat er een defect moest zijn aan het moederbord. Reparatiekosten: ca. €256,-
Er werd mij verteld dat deze schade niet onder de garantie viel, omdat de telefoon licht gebogen is. Ik heb de telefoon altijd voorzichtig behandeld en er zijn geen gekke dingen mee gebeurd. Ik zou verwachten dat een telefoon het dan ook zeker gedurende de garantieperiode uithoudt. Dat is immers wat garantie impliceert. Ik werd doorverwezen naar de klantenservice via de telefoon.
Nu zit ik dus met een telefoon van een jaar oud en de mededeling dat het vaker voorkomt onder A52s modellen, dus dat het daarom niet vergoed wordt. Dit is toch de omgekeerde wereld?
Bij de klantenservice werd ik niet verder geholpen en werd steeds herhaald dat het niet onder de garantie viel. Toen ik vroeg waar ik dan terecht kon met een klacht gaf de betreffende medewerker aan dat het bij hem zou zijn. Maar dat is natuurlijk een beetje raar. Dat je moet klagen over de manier waarop je geholpen wordt, bij degene die je helpt. Toen ik daar geen genoegen mee nam verwees mij door naar hier. Ik weet niet precies hoe dit werkt, maar ik hoop dat het hier opgepikt wordt door iemand die iets voor mij kan betekenen. Ik baal in elk geval enorm. Tot nu toe vind ik de service die ik gehad heb als trouwe klant van Samsung op z'n minst verwarrend te noemen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-03-2023 11:22 AM
Hi @Members_mgNySUM, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk niet fijn wanneer je telefoon het niet meer goed doet. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie op je telefoon en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Via onze website kan je het toestel aanmelden voor een serviceverzoek en in het servicecentrum wordt jouw telefoon verder onderzocht. In het servicecentrum is geconstateerd dat jouw telefoon een fysieke beschadiging heeft(licht gebogen) waardoor dit niet binnen de garantievoorwaarden kan worden hersteld.
Mijn excuses voor het ongemak!
Groeten,
Martijn
op 27-03-2023 11:22 AM
Hi @Members_mgNySUM, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk niet fijn wanneer je telefoon het niet meer goed doet. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie op je telefoon en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Via onze website kan je het toestel aanmelden voor een serviceverzoek en in het servicecentrum wordt jouw telefoon verder onderzocht. In het servicecentrum is geconstateerd dat jouw telefoon een fysieke beschadiging heeft(licht gebogen) waardoor dit niet binnen de garantievoorwaarden kan worden hersteld.
Groeten,
Martijn
op 29-06-2023 10:51 AM
Ik heb iets pas soortgelijks meegemaakt mijn A52s valt geregeld uit ,ook de updates gaan niet goed , krijg een melding om naar een samsung service centrum te gaan. Afspraak gemaakt in Rotterdam , de medewerker bekeek de telefoon en binnen twee tellen word er gezegd dat het toestel krom is , nu kan ik zelf erg goed zien of iets krom is , maar als er al iets van kromming in zit is het bijna niet zichtbaar en dan praat ik over minder dan een halve mm , medewerker draait de telefoon op de tafel rond en zeg dan zie je wel . Ikzelf krijg het idee dat het probleem bekend is en omdat het een kostbare reparatie is nl vervangen moederbord ze bijvoorbaat zeggen dat het toestel krom is , het is echt schandalig hoe er met de klant word omgegaan , nogmaals als de telefoon krom was had ik er vrede mee , sterker nog ik was geeneens langsgegaan.
Groet Henk
op 30-06-2023 02:56 PM
Hi @hedri, goedemiddag.
Het is natuurlijk niet fijn wanneer je telefoon het niet meer goed doet en kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie op je telefoon en binnen de ze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Via onze website kan je je telefoon aanmelden voor een serviceverzoek en in het service centrum wordt jouw telefoon verder onderzocht om te bepalen of dit binnen de garantie voorwaarden hersteld kan worden. De bevindingen van onze monteurs zijn hier leidend in voor ons.
Groeten,
Martijn