Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Schade en terugkerend probleem Galaxy Book 2 Pro 360

(Onderwerp aangemaakt op: 05-10-2023 11:22 PM)
1446 Weergaven
IanBuren
Journeyman
Opties

In juni van dit jaar heb ik mijn Galaxy Book 2 Pro 360 helaas moeten laten repareren vanwege een barst in het scherm. Ondanks dat ik de laptop altijd zorgvuldig in de neopreen hoes bewaar en er voorzichtig mee omga, is er bij het openklappen een barst ontstaan zonder zichtbare externe schade. Voor inspectie moest ik de laptop laten ophalen door een externe partij. Verrassend genoeg werd later op basis van foto's geconcludeerd dat er een impact met een voorwerp zou zijn geweest. Omdat het niet laten repareren mij transport- en onderzoekskosten zou opleveren, heb ik besloten de laptop toch te laten repareren voor een totaalbedrag van €569,35.

Vóór het ontstaan van de barst zat er al een lijn op het frame, onder het scherm. Deze lijn leek veroorzaakt te worden door wrijving met het frame van het toetsenbord tijdens het open- en dichtklappen, een plek waar de lijn overigens niet zichtbaar is. Tijdens de reparatie werd ook dit deel vervangen, omdat dit aan het scherm vast zit, werd mij verteld. Echter, enkele maanden later is deze lijn opnieuw zichtbaar. Er is mij geadviseerd om de laptop opnieuw op te sturen voor inspectie, maar ik hoop dat Samsung begrijpt dat dit niet mijn voorkeur heeft....

Ik wil benadrukken dat ik altijd zeer tevreden ben over de producten van Samsung en dit ook deel met anderen. Echter, na de recente problemen met de bouwkwaliteit van de Galaxy Book en de daaropvolgende ervaringen met het reparatieproces en de service, ben ik behoorlijk teleurgesteld.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @IanBuren, goedemorgen.

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je Galaxy Book het niet meer goed doet. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en via onze website kan je de laptop ook aanmelden voor een reparatie. In het service centrum wordt je Galaxy Book verder onderzocht om te kunnen bepalen of dit ook onder garantie kan worden hersteld. 

De bevindingen van onze monteurs zijn hier leidend in.

Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
24 Antwoorden
IanBuren
Journeyman
Opties

Zelf het volgende meegemaakt en net een bericht gepost. Ik ben dus ook een klant waar is vastgesteld dat het door een externe oorzaak komt....

In juni van dit jaar heb ik mijn Galaxy Book 2 Pro 360 helaas moeten laten repareren vanwege een barst in het scherm. Ondanks dat ik de laptop altijd zorgvuldig in de neopreen hoes bewaar en er voorzichtig mee omga, is er bij het openklappen een barst ontstaan zonder zichtbare externe schade. Voor inspectie moest ik de laptop laten ophalen door een externe partij. Verrassend genoeg werd later op basis van foto's geconcludeerd dat er een impact met een voorwerp zou zijn geweest. Omdat het niet laten repareren mij transport- en onderzoekskosten zou opleveren, heb ik besloten de laptop toch te laten repareren voor een totaalbedrag van €569,35.

Vóór het ontstaan van de barst zat er al een lijn op het frame, onder het scherm. Deze lijn leek veroorzaakt te worden door wrijving met het frame van het toetsenbord tijdens het open- en dichtklappen, een plek waar de lijn overigens niet zichtbaar is. Tijdens de reparatie werd ook dit deel vervangen, omdat dit aan het scherm vast zit, werd mij verteld. Echter, enkele maanden later is deze lijn opnieuw zichtbaar. Er is mij geadviseerd om de laptop opnieuw op te sturen voor inspectie, maar ik hoop dat Samsung begrijpt dat dit niet mijn voorkeur heeft....

Ik wil benadrukken dat ik altijd zeer tevreden ben over de producten van Samsung en dit ook deel met anderen. Echter, na de recente problemen met de bouwkwaliteit van de Galaxy Book en de daaropvolgende ervaringen met het reparatieproces en de service, ben ik behoorlijk teleurgesteld.

Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @IanBuren, goedemorgen.

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je Galaxy Book het niet meer goed doet. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en via onze website kan je de laptop ook aanmelden voor een reparatie. In het service centrum wordt je Galaxy Book verder onderzocht om te kunnen bepalen of dit ook onder garantie kan worden hersteld. 

De bevindingen van onze monteurs zijn hier leidend in.

Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ

Groeten,

Martijn

0 Likes
TomZwolle
Apprentice
Opties

Ik heb precies dezelfde ervaring met Galaxy Book 3 PRO. Ik heb nu zelfs voor een tweede keer in vier maanden (juni '23 heb ik de Galaxy Book gekocht) een barst in het scherm, nadat ik het scherm twee maanden (!) na aanschaf al op eigen kosten heb moeten vervangen. Dit lijkt een productfout te zijn. Ik gebruik de laptop zakelijk en ben er voorzichtig mee, zeker na de eerste barst, maar het mag niet baten. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Ben benieuwd hoe Samsung hiermee omgaat. Een coulanceregeling voor reparatie lijkt me het minste. Mijn wens zou echter zijn om deze laptop te vervangen door een ander type voor dezelfde of lagere prijs. Ben geneigd andere consumenten te waarschuwen voor de afschaf van deze Galaxy Book, want deze kwetsbaarheid bij normaal gebruik mag niet bij zo'n dure laptop (en eigenlijk bij elke laptop). 

IanBuren
Journeyman
Opties
Goedemorgen,
Bedankt voor je reactie. Zelfs bij de derde versie blijft het probleem dus onverholpen. Ik heb herhaaldelijk contact opgenomen met Samsung via diverse kanalen, maar ze geven aan niets te kunnen betekenen. Ze bestempelen het als "gebruikersschade", waardoor getroffen klanten dus pech hebben. Ik wil anderen ook waarschuwen alvorens ze de book kopen. Ik hoop dat Samsung alsnog met een passende oplossing komt.
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi there, goedemorgen.

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je Galaxy Book het niet meer goed doet. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Omdat het in deze gaat om een fysieke beschadiging is de kans erg groot dat dit niet onder garantie hersteld kan worden. Via onze website kan je de Galaxy Book ook aanmelden voor een serviceverzoek en in het servicecentrum wordt jouw Galaxy Book ook verder onderzocht om te bepalen of dit onder garantie valt.

Groeten,

Martijn

0 Likes
MarcdB
Student
Opties

Hoi TomZwolle, ik heb een Samsung Galaxy book3 360  15,6"  i7 gekocht bij de mediamarkt 23 -01-2024, maar  ook binnen 2 weken een scheur in het scherm.
Zal mij benieuwen wat Samsung hiervan zegt. Lijkt mij een duidelijke fabricage fout, alleen op normale manier open en dicht gedaan,  je voelt het scherm buigen en het glas is blijkbaar te dun/kwetsbaar.  Ben hier goed ziek van , 1400euro laptop (aanbieding)

Hoe is dit afgelopen in jouw geval?

Mark174
Journeyman
Opties

Bij mij is hetzelfde gebeurd. 
De eerste keer een schermbarst vanuit het niets. 
Dit gemeld bij Samsung en moest de reparatie zelf betalen bijna €600,-
Nu ong. 6mnd na de reparatie weer hetzelfde gebeurd. 
Het scherm is weer gebarsten, zonder enige aanleiding. 
S'avonds weggezet in de kast en s'ochtends gepakt en bleek er een scheur in te zitten. 
Dit gemeld bij Samsung en gaven aan dit nog nooit gehoord te hebben en dat dit door ons is veroorzaakt en de rep. zelf betaald moet worden. Dus binnen een half jaar €1200 schade. 
Ik heb er helaas geen goed woord voor over. 
Dit is echt een slecht product van Samsung.

Mark174
Journeyman
Opties

Bij mij is hetzelfde gebeurd. 
De eerste keer een schermbarst vanuit het niets. 
Dit gemeld bij Samsung en moest de reparatie zelf betalen bijna €600,-
Nu ong. 6mnd na de reparatie weer hetzelfde gebeurd. 
Het scherm is weer gebarsten, zonder enige aanleiding. 
S'avonds weggezet in de kast en s'ochtends gepakt en bleek er een scheur in te zitten. 
Dit gemeld bij Samsung en gaven aan dit nog nooit gehoord te hebben en dat dit door ons is veroorzaakt en de rep. zelf betaald moet worden. Dus binnen een half jaar €1200 schade. 
Ik heb er helaas geen goed woord voor over. 
Dit is echt een slecht product van Samsung.

Members_DpdyY4B
Student
Opties

Ik heb dezelfde ervaring: bij uitpakken product was het scherm al stuk. Toen geen scheur maar touchscreen werkte niet en er waren steeds vlekken te zien. Onder garantie vervangen maar een maand later sprong er een scheur in toen ik het (touch!)screen aanraakte. Nu zegt Samsung dat het geen garantie is, echt ongelofelijk! Koop geen Samsung notebook!