op 22-01-2019 10:39 PM - laatst bewerkt op 15-02-2019 04:54 PM door NadiaS
Sinds bijna anderhalf jaar heb ik de soundbar HW K950. Ik vraag mij ook af of er meerdere mensen zijn die totaal niet gelukkig zijn met het feit dat Samsung een heel duur systeem op de markt zet en dit na ruim een jaar volledig negeert. Dat er producten zijn die heel snel veranderen en waar na een jaar weinig tot geen aandacht meer aan wordt besteed kan ik volledig begrijpen, maar een systeem van bijna €1500 na zo’n korte tijd totaal meer geen ondersteuning mee geven vind ik absurd. Als het product niet meer goed volgens Samsung dan is het minste wat zo’n groot bedrijf kan doen met trouwe klanten te belonen door bijvoorbeeld een aanbieding om het nieuwe atmos systeem tegen een redelijk goed gereduceerd tarief aan te bieden en het oude systeem in te nemen. Zijn hier meer mesen mee eens. Kunnen we gezamenlijk iets doen tegen de arrogantie van Samsung. Graag hoor ik van jullie
op 07-09-2019 01:04 AM
Waar blijft de update naar DTS:X en DTS-HDMA, Samsung ???
En dan vraag ik nog niks over andere "problemen"
Is het nu zo moeilijk om ons te zeggen :
Ja, er komt binnenkort een update naar DTS:X en DTS-HDMA.
Nee, er komt nooit een update naar DTS:X en DTS-HDMA.
Ik begrijp niet dat je daar niet kan/wil op antwoorden.
Zeg dan gewoon :
"De soundbar kan niet geupgrade worden naar DTS:X en DTS-HDMA vanwege de niet ondersteunende hardware."
Zo, was dat nu zo moeilijk ?
Wanneer mogen we een antwoord verwachten ?
P.S.: Doe met de upgrade ook eens iets aan het volume van de rear speakers, want deze zijn wel heel stil.
op 10-09-2019 10:08 AM
Hi @Soxbrother,
Heb ik voor je nagevraagd. Die update gaat er niet komen, zoals je aangeeft is het ook hardware gerelateerd.
op 10-09-2019 11:17 AM
Als ik een tv koop met e-Arc is het dan mogelijk om atmos te streamen vanuit de tv naar de soundbar? Of moet de soundbar dan ook e-Arc ondersteunen?
Zo ja is hier een firmware update voor mogelijk?
op 11-09-2019 09:11 AM
Goedemorgen @Brandon6,
De HDMI eARC (Enhanced Audio Return Channel) is de verbeterde versie van de HDMI ARC. HDMI eARC kan idd Dolby Atmos aan, HDMI ARC niet. Beide devices moeten dus hierover beschikken. Het verschil tussen beide is de bandbreedte. HDMI eARC gaat dus van een tweebaansweg naar een vierbaansweg.
Als de soundbar dit niet ondersteunt dan ga je dus weer terug van vierbaans naar tweebaans.
Hierdoor kun je Dolby Atmos er anders niet doorheen proppen. Een firmware update is hier niet van toepassing
op 15-09-2019 02:37 PM
op 16-09-2019 10:49 AM
op 03-10-2019 12:39 PM
Ik heb de N950.
Wel, als ik ergens spijt van heb is het deze soundbar. Doet gewoon niet wat hij wel zou moeten doen. Het is allemaal al genoemd hier.
Ook de app smartthings is werkelijkwaar een hurk van een app. Ga maar eens een radiostation (met TuneIn) aandoen via die app. (Een andere mogelijkheid is er niet volgens mij). Wat een handelingen zeg. Heb je eindelijk je radiostation gevonden en spelend, kan je hem niet zachter of harder zetten. Moet je eerst weer een paar pagina's terug. Of zou ik het niet snappen allemaal.
op 24-10-2019 02:42 PM
ben het volledig met je eens,problemen met zelfde sounbar.ter herstelling binnengebracht,bij hersteldienst niets abnormaal gevonden.terug thuis aangesloten.zelfde probleem als voorheen.volgens mij hardware probleem niet op de lossen met updates.klankkwaliteit is wel goed.ik denk wel 2 keer na alvorens nog een soundbar van samsung te kopen.
op 24-10-2019 04:30 PM
Zou allemaal toch is naar jullie apperatuur kijken er omheen. Of er iets is wat kan storen ofz. Ik zelf heb namelijk nooit last van een verloren verbinding of iets dergelijks
op 24-10-2019 05:03 PM
Als ik naar tv kijk of via de Apple tv, dan doetie het prima op dit moment. Luister ik naar radio, dan moet dat via de app. Ook niet zo erg maar gebruiksvriendelijk is die app niet. Om de radio aan te doen moet ik 6 handelingen doen voordat ik een radiostation kan kiezen. Dan drie handelingen doen voordat ik hem harder of zachter kan zetten. Oh, verkeerde zender gekozen. Eerst drie handelingen voordat ik een andere zender kan kiezen. Dan weer drie om het volume te regelen.
Omdat ik een harmony ab heb moet ik vooral niet vergeten hem eerst weer op hdmi1 te zetten in de app voordat ik de harmony kan gebruiken om mijn overige apparatuur te bedienen.
En dan te bedenken dat ik een sonos systeem had die ik verkocht heb.
Samsung moet toch in staat zijn wat meer gebruiksgemak in zijn apparatuur in te bouwen. Gewoon met de ab de radio aan op het laatst gekozen station. Andere merken kunnen dat ook.