Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Go to solution Solved

Soundbar icm The Frame one-connect box

(Topic created on: 05-05-2025 09:33 AM)
174 Views

I have this problem too

Jeffrey1984
First Poster
Options

Goedendag,

Ik heb een Samsung the Frame die mooi aan de muur hangt en de invisible cable van de one connect-box die loopt weg naar een hoekje in de kamer, waar de one-connect box mooi achter het gordijn is verscholen.

Nu wil ik echter een soundbar aanschaffen met sub enkel zie ik dat zowel de power als de optical en hdmi verbindingen in de soundbar zitten waardoor ik enerzijds meerdere draden over de muur krijg en anderszijds de kabels niet lang genoeg zijn. Bij de klassieke 5.1 had je alleen de dunne speaker kabel die naar de sub liepen en waar alle kabels bij elkaar kwamen, die je vervolgens netjes uit het zicht kon wegwerken.

Iemand een oplossing voor dit dilemma? Dit lijkt toch een beetje een achteruitgang in design en het is niet zo dat er nog alternatieve producten te koop zijn, het is alleen soundbars

0 Likes

1 Solution

Accepted Solutions
Solution
Dick
Samsung Members Star ★★★
Options

Goedemorgen @Jeffrey1984 ,

Ik weet niet welke je wilt aanschaffen, maar de sub wordt draadloos verbonden met de soundbar.
Als de soundbar het aanboord heeft, zou je via bluetooth of wifi kunnen verbinden.
Anders moet je met een HDMI of optische kabel naar de One Connect Box.
De OCB is er juist voor bedoeld dat je niet met snoeren over de muur naar de tv moet.

signatureee
Groet, Dick

View solution in context

5 REPLIES 5
Solution
Dick
Samsung Members Star ★★★
Options

Goedemorgen @Jeffrey1984 ,

Ik weet niet welke je wilt aanschaffen, maar de sub wordt draadloos verbonden met de soundbar.
Als de soundbar het aanboord heeft, zou je via bluetooth of wifi kunnen verbinden.
Anders moet je met een HDMI of optische kabel naar de One Connect Box.
De OCB is er juist voor bedoeld dat je niet met snoeren over de muur naar de tv moet.

signatureee
Groet, Dick

Jeffrey1984
First Poster
Options

Dat is exact het doel van de OCB, geniaal ding maar blijkbaar met het ontwikkelen van de soundbar niet over nagedacht dat je eenzelde systeem wilt hebben.

Als je via wifi je soundbar met de tv verbindt, resteert nog steeds de veel te korte powerkabel toch van de soundbar?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Options

Hoi @Jeffrey1984 ,

Waar wil je de soundbar plaatsen? Onder de tv hangen?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Jeffrey1984
First Poster
Options

Volgens de beschrijving is dat de enige plek ivm het geluid , maar ik sta open voor alternatieven...

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Options

Hoi @Jeffrey1984 ,

Dat is inderdaad de beste plek:

https://www.expert.nl/advies/waar-soundbar-plaatsen

signatureee
Groet, Dick