Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Subwoofer maakt krakend geluid - Samsung HW-Q950T

(Onderwerp aangemaakt op: 02-10-2021 08:32 PM)
2226 Weergaven
Members_5u4sZjB
First Poster
Opties

Goede avond. Ik heb sinds een paar dagen dat mijn subwoofer een krakend geluid maakt en niet goed meer klinkt. Heb het vermoeden dat de subwoofer niet goed is. Het gaat om de Q950T en is nog geen jaar oud. Hoe zit het met de garantie bijvoorbeeld. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
LBalk
Apprentice
Opties

Hallo Martijn,

na een aantal tests door de subwoofer op andere plekken in de kamer te zetten, lijkt mijn vermoeden bevestigd:
Als de subwoofer te dicht met de achterkant (waar het luchtgat zit) richting een object staat (dat kan een muur zijn, maar ook een kast of plantenbak), resoneert/weerkaatst de uitstromende lucht terug o.i.d. En dat klinkt dan als licht ploppen/kraken bij een bepaalde frequenties.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_5u4sZjB, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community!.

Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie op de soundbar. 

• Is jouw soundbar verder helemaal up-2-date?

• Heb je de soundbar ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Zet eerst de bron op HDMI, houd de soundmode ingedrukt voor 10 seconden en daarna het tandwieltje voor 10 seconden, in het display staat er dan INIT.

Houd je ons op de hoogte? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
LBalk
Apprentice
Opties

Goedenavond, na meerdere items hier gelezen te hebben omdat ook wij een kraak/plop ervaren met de 950t soundbar, de voorgestelde acties uitgevoerd. Helaas had dit geen effect, echter na wat onderzoek lijkt er een verband te zijn met het (te) dicht tegen een vlakke muur aan plaatsen van de achterkant van de subwoofer.

dus probeer de subwoofer eens ergens anders neer te zetten, en kijk(luister) of dat effect heeft.

just my 2 cents

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @LBalk, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community! Dankjewel voor het delen van deze tip. We zijn ook erg nieuwsgierig of dit geholpen heeft.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Oplossing
LBalk
Apprentice
Opties

Hallo Martijn,

na een aantal tests door de subwoofer op andere plekken in de kamer te zetten, lijkt mijn vermoeden bevestigd:
Als de subwoofer te dicht met de achterkant (waar het luchtgat zit) richting een object staat (dat kan een muur zijn, maar ook een kast of plantenbak), resoneert/weerkaatst de uitstromende lucht terug o.i.d. En dat klinkt dan als licht ploppen/kraken bij een bepaalde frequenties.

0 Likes
LBalk
Apprentice
Opties

Ik ben nu wel benieuwd of de topic-starter, ook iets heeft aan deze oplossing.

0 Likes
R5195
Journeyman
Opties

Hier hetzelfde probleem met de sub. Alleen staat hij bij mij niet met de luchtopening maar met de zijde van de woofer bijna tegen de muur. Hebben daar al klachten over gehad? Een andere plek is wat lastig, en nog niet getest.

0 Likes
LBalk
Apprentice
Opties

Na mijn vorige post geconstateerd dat het gewoon erg nauw luistert (no pun intended) waar de subwoofer staat in een ruimte, maar ook wat er bij in de buurt staat.

Zelf heb ik ervaren dat het 10 cm verplaatsen van een plantenbak welke er naast stond, effect had op het geluid.

Blijf het bijzonder vinden van een soundbar uit het hogere segment…

0 Likes