op 04-10-2021 05:45 PM - laatst bewerkt op 27-10-2021 11:33 AM door MartijnK
Goedemiddag,
Ik ben nu ongeveer een jaar in het bezit van een Samsung Q90R Harmon/Kardon surround set met soundbar.
Ik heb twee apparaten die ik standaard via Bluetooth connect: mijn Oneplus 5T telefoon, en mijn Asus Sonicmaster laptop. Bij beide apparaten hapert het geluid regelmatig of valt het zelfs helemaal weg. Dan draai ik een plaatje, en valt er bijvoorbeeld zomaar 10 seconden van het nummer weg.
Zojuist probeerde ik via mijn telefoon connectie te maken via bluetooth, maar kreeg ik de melding 'Kan niet communiceren met <Soundbar Q90R>. Dit is heel bijzonder, aangezien het twee uurtjes geleden nog wel lukte. Ook mijn laptop kan geen connectie meer maken.
Daarnaast, als ik via Netflix een film kijk, loopt het geluid achter op het beeld. Ik heb regelmatig de oplossing 'druk op de sync knop op de soundbar' aangereikt gekregen, maar de soundbar heeft geen syncknop 😅 Verder valt er geen oplossing te vinden online.
Ik begin meer en meer gefrustreerd te raken over het apparaat. De problemen duren nu al een aantal maanden, en zou je niet verwachten bij een systeem van deze prijs.
Alle apparaten staan in dezelfde ruimte (woonkamer), zonder rare obstructies, apparaten die sterke elektrische straling afgeven en staan in een straal van 4 meter bij elkaar in de buurt. Ik heb geen tv of andere zware elektronische apparaten. Alleen de router van de Wi-Fi ligt in de buurt.
Ik heb zonet nog de firmware/software geupdate, alhoewel de soundbar ook niet wil linken met de Smart Things app. Ben dus niet 100% zeker of dat gelukt is.
Ik kan verder niets bedenken... Heeft iemand een oplossing voor me die ik kan proberen?
op
23-08-2021
09:54 AM
- laatst bewerkt op
26-08-2021
09:47 AM
door
Tessa
Goeiemorgen! Ik heb hier op de community wat zitten kijken naar vergelijkbare problemen, maar ook ik heb twee problemen met mn gloednieuwe 2021 HW-Q950A soundbar:
- het geluid valt regelmatig voor een seconde weg (de mediabox van ziggo zit via de HDMI1 aansluiting aangesloten op de soundbar);
- de geluidskwaliteit van de bar is meer dan prima (ook de ervaring van het kijken naar films is voortreffelijk), alleen de subwoofer blijft achter: ik heb 'm nu op de maximale stand van 12 staan, maar de bas is niet overtuigend aanwezig. Is daar iets aan te doen??
op 23-08-2021 08:27 PM
#samsung soundbar q950t
Ik heb de samsung soundbar q950t aangeschaft. Deze is via HDMIARC aangesloten op de philips oled804/12 met de originele hdmi kabel die bij de soundbar zat. Probleem is dat meerdere malen per dag het geluid zo’n 20 seconde wegvalt/terug schakelt naar geluid van de TV. Erg irritant. Hoe is dit op te lossen?
Alle apparaten hebben de laatste software.
op 23-08-2021 09:25 PM
Goedenavond @Arjan1 ,
Een soundbar zit meestal op een tv aangesloten. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Over welke Mediabox gaat het? XL? Next?
op 26-08-2021 09:47 AM
op 26-08-2021 02:50 PM
Goedemiddag @Niels1409,
Welkom op de Samsung Community!
Controleer om te beginnen de volgende dingen:
- Zitten de kabels goed verbonden?
- Is de kabel intact of zit er bijvoorbeeld geen knik of breuk in?
- Test een andere hdmi-poort.
- Reset de soundbar; dit doe je door de power knop ingedrukt te houden totdat er "INIT OK" verschijnt op de display. Daarna zal je de soundbar opnieuw moeten koppelen.
- Reset de televisie.
Naast het aansluiten met de kabel zijn en nog andere verbind mogelijkheden, zie hier.
Mochten de stappen en de andere verbindmogelijkheden niet helpen, dan stel ik voor dat de soundbar aangemeld wordt ter reparatie. Je kunt daarvoor telefonisch contact met ons opnemen:
op 01-09-2021 09:49 PM
Voor het geluid wat weg valt, lees deze maar ff door, dan kan je zien waar hoogstwaarschijnlijk je probleem ligt, https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Geluid-valt-soms-weg-mediabox-Next/td-p/32152
op 07-10-2021 10:55 AM
Hi @Sanne1991, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community! Je hebt zo te lezen al een hoop geprobeerd 👍
Het is natuurlijk niet fijn als je soundbar niet helemaal goed lijkt te werken.
De meeste routers hebben 2 Wi-Fi netwerken een 2.4 gHz en een 5.0 gHz, ervaar je dit ook als je de soundbar hebt gekoppeld met het 5.0 gHz netwerk?
Je kunt de soundbar ook updaten met een USB-stick wanneer het niet via de SmartThings-app lukt, kijk hier voor meer informatie
Wat de vertraging van het geluid aangaat:
• Hoe heb je de soundbar verbonden met je TV?
• Heb je ook nog andere apparaten aangesloten?
Groeten,
Martijn
op 03-12-2021 07:33 AM
Mijn probleem met de HW Q950a is dat de rear speakers (ieder om beurt) op een gegeven moment naar de soundbar blijven zoeken, dus ze verliezen connectie. Heel soms lukt een eenvoudige ID setup terug maar meestal is een reset van de soundbar nodig. De soundbar is verbonden met Panasonic 65 tx hzw 2000 en via earc poort op wifi 5Ghz. Als het werkt is het geluid zeer goed maar dan moet het ook echt werken. Soundbar is nu enkele maanden oud en dat is wel spijtig voor zulk systeem. Alles aangekocht in België maar woon in Spanje.
Gekend probleem, oplossing?
groetjes
Max
op 03-12-2021 02:57 PM
Hi @Melimax, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community!
Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling!
Is de soundbar verder helemaal up-2-date?
Ervaar je dit ook als je de luidspreker dichterbij de soundbar plaatst?
Groeten,
Martijn