op 22-11-2021 09:46 AM
Sinds een half jaar heb ik de Soundbar Q900T in huis waar ik heel tevreden mee was. Echter bij het verbinden van Spotify vanaf mijn mobiel, Samsung S10, naar de soundbar (gebruik maken van wifi), stond het geluid kort geleden opeens op zijn hardste stand, met als gevolg dat mijn subwoofer momenteel nog maar weinig bas laat horen.
Misschien dat iemand het geluidsprobleem (volume hoger/maximaal) bij het verbinden vanaf mobiel herkent. Al meerdere keren gebeurde het me, dat het volume hoger stond bij verbinden dan normaal. Helaas 1 keer maximaal waardoor het probleem ontstond met de subwoofer.
Verder de vraag wat er met mijn subwoofer aan de hand is. Hij laat maar weinig bas horen. Volledige reset al meerdere keren uitgevoerd. Geeft geen resultaat! Waar het probleem precies zit, weet ik niet. Is het een probleem van de soundbar, die het signaal nu niet goed door geeft naar de subwoofer of is het de subwoofer zelf die het probleem is.
Met spotify heb verbinding gemaakt met de soundbar door "Verbinden met Apparaat" te gebruiken.
op 24-11-2021 01:55 PM
Goeiemiddag GW461, ik help je graag verder. Heb je toevallig de subwoofer al eens opnieuw ge-paired maar dan handmatig? Ook kan het lonen om te kijken of de soundbar nog te updaten valt: https://bit.ly/3cMuWQd
op 24-11-2021 02:15 PM
Ja al meerdere keren opnieuw gepaired. Helaas zonder resultaat.
Heb mij afgevraagd of er ook een beveiliging tegen overbelasting in het systeem zit, die de subwoofer deels uitschakelt? Of in hoeverre is het mogelijk dat de luidspreker is opgeblazen of de elektronica is beschadigd? Het maximale volume heeft niet meer dan een seconde of 4 geduurd.
op 24-11-2021 04:25 PM
Da's een lastige, je zou denken dat hij 4 seconden op max volume aan moet kunnen, maar veel meer valt hier niet in te testen. Als hij up-to-date is en ge-reset dan kan het in feite geen softwarematig probleem zijn. Als dan ook opnieuw koppelen niks doet kan ik alleen nog aanraden hem ter reparatie aan te melden.
op 24-11-2021 05:05 PM
Valt dit dan onder de garantie? Ik heb hem net een half jaar.
op 24-11-2021 05:10 PM
op 24-11-2021 05:17 PM
Nee, zeker niets geks. Alleen een (helaas een korte) tijd van mogen genieten. Sowieso hou ik op mijn leeftijd niet van de muziek hard aan. 😉 Dus erg balen dat hij niet meer goed werkt!!!
De vraag is alleen hoe ik hem bij een service center krijg? Het zou mooi zijn dat in de buurt van Zwolle dit zou kunnen.
op 24-11-2021 05:25 PM
op 24-11-2021 05:32 PM
Ik heb hem bij op de website van samsung besteld/gekocht.
op 30-11-2021 09:34 AM
Is de Q900T ook beveiligd tegen overbelasting? En hoe is dit te verhelpen?