op 21-11-2021 11:33 PM
Ik ben sinds gisteren de gelukkige bezitter van de HW-Q950A soundbar.
Nu las ik hier op dit forum wat probleempjes met wel of geen connectie tussen soundbar en subwoofer en surround boxen.
Hopelijk blijft mij dat bespaard.
Ik heb diverse malen gelezen dat je de instellingen van deze soundbar kunt regelen en instellen dmv een app.
Lijkt me gemakkelijk dat je kunt uitlezen hoe hard bv de subwoofer staat of de surround boxen tov elkaar.
Die app zou Samsung audio remote zijn , wel ik kan deze op geen enkele manier koppelen aan de soundbar.
Is dit de verkeerde app en moet ik een andere gebruiken en mocht dit de goede zijn waarom dan geen connect met de soundbar.
Verder lees ik dat je er ook een update is,hoe kan ik met de soundbar op internet komen.
Ik neem begrepen te hebben dat dit via de TV moet , maar ik wil mijn TV niet gebruiken om een update binnen te halen voor een soundbar.
Voor de rest hoop ik een hoop plezier te hebben van dit prachtig stukje techniek.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-12-2021 08:15 PM
Hallo Martijn,
Ik heb inderdaad de bijgeleverde samsung hdmi kabel vervangen door een 8K high speed kabel en inderdaad is het beter,het geluid klinkt ook meer "verdeeld".
Dus wat dat betreft is dit probleem voor mij opgelost.
Het enigste wat ik (en ik denk ook andere bezitters van de HW-Q950A soundbar)nog te willen is een app die volledig gelijkwaardig is aan de afstandsbediening.
Dus het met de app kunnen regelen van diverse geluidsinstellingen en nivo,s van de soundbar en surroundboxen .
Ik weet dat U daar geen invloed op heeft maar dat zou deze soundbar helemaal compleet maken.
Ik dank U voor Uw hulp en adviezen en wat mij betreft mag dit hoofdstuk wel positief worden afgesloten.
Vriendelijke groet en een grote duim ,
Henk2249
op 24-11-2021 01:48 PM
Hoi @Henk2249, goedemiddag.
Allereerst gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst en welkom op onze Samsung Community!
Om je soundbar te bedienen, bij te werken of te gebruiken als luidspreker voor een muziekdienst kun je de app Samsung SmartThings gebruiken. Ook kan je met deze app een update doorvoeren voor de software van jouw soundbar.
Laat je me weten of het je gelukt is?
Heel veel plezier alvast met jouw nieuwe soundbar!
Groeten,
Martijn
op 25-11-2021 09:20 PM
Hallo Martijn,
Bedankt voor je reactie en voor je tips.
Ik zou eerst de app op mijn gewone smartphone zetten maar ben geschrokken dat je eigenlijk de gehele inhoud van je smartphone toestemming moet geven voor inzage en gebruik,en daar pas ik voor.
Snap trouwens ook niet waarom ze alles willen weten,de app staat nu op mijn oude smartphone zonder inhoud.
Ik heb de app geinstalleerd en eigenlijk vroeg de soundbar meteen voor een update.
Dat ging allemaal vrij vlot.
Ik vind de app een uitkomst maar vind het wel jammer dat je er niet alle instellingen mee kunt aanpassen.
De surround boxen hebben bij de ene film meer sound nodig als bij de andere en dan kun je telkens weer naar de soundbar lopen en dan boven op het venstertje kijken en dan je instellingen veranderen.
Men heeft een mooie en handige app gemaakt maar helaas is men vergeten om de instellingen van de surround boxen maar ook van de soundbar zelf hierin te plaatsen,een gemiste kans.
Hopelijk brengt iemand binnen het samsung concern de ontwikkelaar er toe om nog deze aanpassingen te doen.
Ben tevreden over jou reactie,ben tevreden over de soundbar(alleen dolby atmos pik ik er nog niet uit).
Groetjes Henk2249
op 26-11-2021 11:53 AM
Hi @Henk2249, goedemorgen.
Je hoeft je overigens geen zorgen te maken, wij doen hier verder niks geks mee. De SmartThings-app is een app welke je ook gebruikt voor de aansturing van je andere slimme apparaten. Je kunt bijvoorbeeld heel eenvoudig foto's of video's delen naar je TV of op afstand een kijkje nemen in jouw koelkast 🤓
Of er in de toekomst plannen zijn om dit soort extra's te implementeren in de SmartThings-app is ons niet bekend, dit is voor ons ook afwachten. Wel kun je kiezen tussen verschillende geluidsinstellingen en afhankelijk van de bron zullen de achterste luidsprekers niet altijd "meedoen".
Heeft jouw TV ook de ondersteuning voor Dolby Atmos? En heb je deze ook met een HDMI 2.1 kabel verbonden met je TV? Vanaf welke bron wil je dit weergeven?
Groeten,
Martijn
op 29-11-2021 01:46 AM
Hallo Martijn,
Mijn TV ondersteund Dolby Atmos.
Ik mag er vanuit gaan dat de hdmi kabel die samsung bij de soundbar heeft geleverd toch wel van een zo,n goede kwaliteit is die past bij deze soundbar en dus dolby atmos en 4k beelden aankan.
De soundbar en de tv zijn verbonden via de eARC hdmi aansluiting.
Voordat ik deze tv had maakte ik optimaal gebruik van Nvidia Shield die werkelijk alles aankan.
Via mijn tv en ook via de nvidia shield(verbonden met hdmi op de tv) keek ik naar dezelfde film op netflix en vond het geluid uit de soundbar wat magertjes , vanaf soundbar naar tv de samsung hdmi kabel en van nvidia shield naar tv een 8K highspeed hdmi.
Toen heb ik de nvidia shield rechtsteeks met een 8K highspeed hdmi verbonden met de soundbar via hdmi-1.
Toen was het geluid via de soundbar mooier en voller.
In principe zou ik netflix kunnen kijken via de tv naar de soundbar maar ook via de nvidia shield naar de soundbar, in beide gevallen is het beeld perfect maar ziet er toch wat geluids verschil in en met name de surround boxen.
Wat mij pas nu opvalt is dat ik met mijn oude jbl soundbar kon zien wat voor geluidsvorm er werd gebruikt,af leesbaar op de display en die miste ik vanmiddag .
Maar qua geluid kan de jbl niet in de schaduw staan van deze samsung.
Een heel verhaal vanuit deze kant
Groetjes,
Henk2249
op 30-11-2021 02:40 PM
Hi @Henk2249, goedemiddag.
Er wordt inderdaad wel een HDMI kabel meegeleverd om de soundbar te koppelen met je TV. Heb je dit ook geprobeerd met een andere HDMI kabel?
Wat is het typenummer van jouw TV? In het menu van je Samsung TV heb je onder het kopje Geluid ook een optie staan om Dolby Atmos door te geven van af je TV aan de soundbar.
Groeten,
Martijn
op 02-12-2021 08:15 PM
Hallo Martijn,
Ik heb inderdaad de bijgeleverde samsung hdmi kabel vervangen door een 8K high speed kabel en inderdaad is het beter,het geluid klinkt ook meer "verdeeld".
Dus wat dat betreft is dit probleem voor mij opgelost.
Het enigste wat ik (en ik denk ook andere bezitters van de HW-Q950A soundbar)nog te willen is een app die volledig gelijkwaardig is aan de afstandsbediening.
Dus het met de app kunnen regelen van diverse geluidsinstellingen en nivo,s van de soundbar en surroundboxen .
Ik weet dat U daar geen invloed op heeft maar dat zou deze soundbar helemaal compleet maken.
Ik dank U voor Uw hulp en adviezen en wat mij betreft mag dit hoofdstuk wel positief worden afgesloten.
Vriendelijke groet en een grote duim ,
Henk2249
op 18-12-2022 08:31 AM
op 18-12-2022 11:50 AM
Goedemorgen @eddygo ,
Je post in een Opgelost ✅ topic uit 2021 en zonder de gegevens van de soundbar 🤷♂️.
Zou je een nieuw topic willen aanmaken met deze gegevens en met welk device je verbinding wilt maken?
Een nieuw topic kun je hier aanmaken -> Nieuw topic