Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

SmartThings en hw-q950a blijft hangen op "laden"

(Onderwerp aangemaakt op: 15-12-2021 10:42 PM)
1030 Weergaven
marcdek
Explorer
Opties

Bij het installeren van mijn Q950a soundbar heb ik ook de smartthings app gekoppeld en deze werkte. De soundbar is nog te vinden in de app maar als ik hem aanklik dan wordt deze geopend, de actuele status van de soundbar wordt ook correct weergegeven (volume, ingang, etc) maar onderin het scherm verschijnt een balk met "Laden". Dit duurt zo'n 30 seconden waarna het scherm verlaten wordt en er weer wordt teruggekeerd naar het overzicht van de apparaten.

Wat heb ik al geprobeerd:

• cache verwijderen van de app
  • Soundbar verwijderen en opnieuw koppelen (werkt prima)
  • Bluetooth aan en uit
  • Wifi aan en uit
  • De app geinstalleerd op een andere telefoon maar deze geeft hetzelfde probleem

Ik kan het niet vinden. 

Technische info:

• Soundbar is bijgewerkt naar de nieuwste versie firmware (kan nu alleen niet zien welke)
  • App draait op Android (2 verschillende versies)

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag. Wie kan helpen?

Alvast dank voor de moeite.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
marcdek
Explorer
Opties
Hallo Martijn,

Er is geen 'normaal' netwerk. De soundbar verbindt keurig met het dichtstbijzijnde accesspoint en er worden geen problemen weergegeven.

Ik ben er wel achter wat het "laden" schermpje doet. Daar wordt gezocht naar andere Samsung apparatuur. Hij vond er 2, daarvan heb ik aangegeven dat deze niet via de Smartthings app bediend moesten worden (het zij tv's van de buren...). Vanaf dat moment werkt het niet meer.
Ik vraag me af of het dus wel aan de sb ligt en verdenk de app van het vinden van apparatuur welke niet bediend mag worden. Al geef ik toe dat het vreemd is dat de tv wel gewoon kan worden bestuurd.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @marcdek, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!

Zo te lezen heb je al een hoop geprobeerd 😉 Heb je de soundbar zelf ook al eens gereset? En zijn de apps op de telefoon verder ook up-2-date?

Krijg je deze melding ook te zien als je de internetverbinding instelt vanaf een hotspot, van één van de twee telefoons?

Kan je hier anders ook een schermafdruk van maken en deze hier delen?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
marcdek
Explorer
Opties
Hallo Martijn,

Ik heb de soundbar een reset gegeven maar dat lijkt me toch een rare oplossing als je telkens opnieuw moet instellen.

De app is bijgewerkt.

Ik heb wifi uitgezet en het probleem blijft hetzelfde.
Besturing van de tv werkt trouwens wel.

Info zie bijlagen.Screenshot_20211217-185914_SmartThings.jpgScreenshot_20211217-185635_SmartThings.jpg
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Heb je de router ook al eens gereset? Vanuit de router heb je de optie om de apparaten te koppelen met een 2.4gHz of een 5.0gHz Wi-FI netwerk, ervaar je dit op beide netwerken? Is de soundbar met een HDMI kabel aan de TV gekoppeld?

Wij kunnen eventueel ook op afstand met je meekijken via onze "Hulp op Afstand" service, lees daarover meer op onze website: Hulp op Afstand | Samsung Nederland.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes
marcdek
Explorer
Opties
Hallo Martijn,

De soundbar is gekoppeld aan een mesh netwerk. Die kan ik resetten maar dat heeft wel wat gevolgen. De overige apparatuur op dit netwerk functioneert uitstekend. De soundbar ook als ik via wifi muziek stream.
De sb wilde niet koppelen aan m'n 5 Ghz netwerk alleen aan de 2.4. Geen idee hoe ik dit aanpas.

Ik zal eens kijken naar hulp op afstand als ik er niet uit kom.
Neem aan dat hier kosten aan verbonden zijn.

Groeten,

Marc
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Het 2.4gHz netwerk is ook verder goed om aan te houden. Ervaar je dit ook als je de soundbar met het normale netwerk verbindt, in plaats van het Mesh netwerk? Mogelijk dat dit voor de vertraging zorgt waardoor de app niet verder gaat.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Oplossing
marcdek
Explorer
Opties
Hallo Martijn,

Er is geen 'normaal' netwerk. De soundbar verbindt keurig met het dichtstbijzijnde accesspoint en er worden geen problemen weergegeven.

Ik ben er wel achter wat het "laden" schermpje doet. Daar wordt gezocht naar andere Samsung apparatuur. Hij vond er 2, daarvan heb ik aangegeven dat deze niet via de Smartthings app bediend moesten worden (het zij tv's van de buren...). Vanaf dat moment werkt het niet meer.
Ik vraag me af of het dus wel aan de sb ligt en verdenk de app van het vinden van apparatuur welke niet bediend mag worden. Al geef ik toe dat het vreemd is dat de tv wel gewoon kan worden bestuurd.
marcdek
Explorer
Opties
Fijn dat mijn opmerking als oplossing wordt aangemerkt maar....dat is het niet.
Ik kan de sb nog steeds niet besturen via Smartthings. Ook niet na de laatste update van de app.
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemorgen @marcdek, excuses voor de verwarring maar het leek alsof je achter de oorzaak was. Nu heb ik weinig ervaring met mesh netwerken maar daar zit het 'm wel in denk ik. Dat hij te koppelen is met de app is dankzij Wifi-direct, zo herkent hij 'm bij het toevoegen waarna hij aan je netwerk wordt toegevoegd. Alleen daar raakt hij de weg kwijt door de verschillende stations. Nu weet jij daar meer van dan ik, is er een manier om dat te versimpelen voor de soundbar? Kan hij met 1 enkel station (2,4 Ghz) verbinden?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
marcdek
Explorer
Opties
Hallo JoeriS,

Ja dat kan. Geen probleem. Maar aangezien hij stil ligt en de accesspoints ook zal hij altijd verbonden zijn met dezelfde. Overigens is het zo dat een mesh netwerk als kenmerk heeft dat het juist 1 groot wifi netwerk is. Het maakt dus niet uit waar je verbindt, alles is hetzelfde.
Voor de soundbar en alle andere apparaten in de woonkamer is er maar 1 accesspoint, net als bij een 'normaal' wifi netwerk.
Ik zal hem eens dwingen om met 1 ap verbinding te maken.
0 Likes