Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Volumeregeling via Optical out of ARC met omvormer wordt niet herkend.

(Onderwerp aangemaakt op: 16-12-2021 12:02 PM)
504 Weergaven
tim83nl
First Poster
Opties

Goedemiddag, 

Situatie:

- Samsung Smart TV  (op 3 verschillende recente modellen getest) 
- Analoge audio versterker (montage boven plafond - dus geen bedieningsmogelijkheden). Op de ingangen worden de TV en een Bluetooth ontvanger aangesloten

Op de TV heb ik twee opties qua uitvoer audio: 

• TV optical out > toslink/RCA DA converter > versterker input  
  • TV HDMI ARC > ARC extractor > versterker input  

Probleem: met beide van deze opties lukt het me niet om de volumeregeling via de TV in stand te houden. 

In het geval van een soundbar of AV receiver (die door de TV wordt herkend) zou dit geen probleem zijn, dan koppelt de volumeregeling doorgaans wel. Maar in mijn situatie wordt via de optical out een constant volume naar mijn audiosysteem gestuurd, niet regelbaar dus.
Hiervoor zoek ik een oplossing. Ik dacht deze hiermee gevonden te hebben: 

https://www.allekabels.nl/nieuwe-producten/7184/1582730/cyp-hdmi-naar-stereo-audio-arc-extractor.htm...

In theorie is dit dé oplossing, want naast een omvormer van HDMI-ARC naar analoog, kan dit kastje ook in volume worden bediend via de ARC.
Dit werkt goed met een LG TV die ik hier heb staan, maar het werkt met geen van de 3 Samsung TV's waarop ik dit  heb getest. 

De Samsung TV's geven zodra ik dit kastje koppel een foutmelding, echter wel een rare (foutieve?) foutmelding. Namelijk: 
"het audioapparaat is aangesloten op een poort die geen ondersteuning biedt voor arc"
(de HDMI poort die ik gebruik is uiteraard wél de ARC poort)

Vragen: 

• Herkent iemand dit probleem en weet iemand wat de reden is dat het ARC extractor kastje niet wordt herkend? 
  • Kent iemand andere oplossingen om toch volumeregeling via de TV te krijgen, in de situatie zoals hierboven beschreven?

Ik hoor graag.

Tim 

0 Likes
1 Antwoord
Pietkorf1
Explorer
Opties
Ik heb recent een zelfde soort probleem gehad mijn home cinema set , werd niet herkend in de hdmi ARC aansluiting, uiteindelijk bleek mijn Mediaplayer AC Ryan de boosdoener , Toen ik deze HDMI kabel eruit trok werkte alles weer Ik zou zeggen een keertje tv spanningsloos maken alle ingangen eruit en de kabels één voor één terug gaan prikken kijken wat er gebeurt om te beginnen met je HDMI ARC die zou je een-op-een met afstandsbediening moeten kunnen regelen bij mij werkt het
0 Likes