Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Multiroom App streaming apps verbinden niet/streamen niet mogelijk

(Onderwerp aangemaakt op: 18-11-2021 01:26 PM)
2882 Weergaven
Dave_Multiroom
Apprentice
Opties

Goedemiddag,

Ik heb een Samsung MS650 Soundbar en via de de Samsung Multiroom app heb ik altijd gebruik kunnen maken van het streamen naar de Soundbar d.m.v.  Spotify connect, TuneIn radio etc. Sinds 1 á 2 maanden kan ik niet meer streamen naar de soundbar, de multiroom app blijft hangen en blijft zoeken naar de streaming apps. Ik heb meerdere dingen geprobeerd:

- updaten multiroom app

- verwijderen en opnieuw installeren app

-cache van de app legen

Zie de screenshots ter verduidelijking

Screenshot_20211118-131045_Samsung Multiroom.jpgScreenshot_20211118-131059_Samsung Multiroom.jpg

Alles heeft geen effect, natuurlijk wil ik wel heel graag dat dit verholpen wordt. Wie kan mij verder helpen?

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dave_Multiroom
Apprentice
Opties

Wonder boven wonder  is het weer beschikbaar :), zie hier:

Screenshot_20211120-192859_Samsung Multiroom.jpg

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Vogemic
First Poster
Opties

Er is een oplossing via deze weg:

https://community.spotify.com/t5/iOS-iPhone-iPad/Spotify-Connect-stopped-working-on-my-MultiRoom-sys...

DNS server instellen en dan werkt alles weer naar behoren. Meerdere merken hebben hier last van. Niet alleen Samsung. Dus waarschijnlijk is er aan de zijde van Spotify iets veranderd. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

18 Antwoorden
Oplossing
Dave_Multiroom
Apprentice
Opties

Wonder boven wonder  is het weer beschikbaar :), zie hier:

Screenshot_20211120-192859_Samsung Multiroom.jpg

0 Likes
Dave_Multiroom
Apprentice
Opties

Inmiddels werkt het sinds een aantal dagen weer niet. Ik heb niet het idee dat de contracten even verlengd zijn en alweer verlopen. Iemand een idee wat het is?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Dave_Multiroom, goedemiddag.

Heb je het cachegeheugen van de app ook geleegd? Ga naar Instellingen > Apps > Multiroom > Opslag > Cache legen. 

Kan je wel via Bluetooth een koppeling maken met je soundbar?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Dave_Multiroom
Apprentice
Opties

Hallo Martijn,

Bedankt voor je reactie  Martijn, Cache geheugen heb ik geleegd, net als de vorige keer heeft dit helaas niet gewerkt. Bluetooth werkt wel, maar ik wil via de Wi-Fi Spotify streamen i.v.m. dat de muziek door blijft gaan als ik de ruimte verlaat + dat de kwaliteit beter is via Wi-Fi. Graag zou ik willen weten waarom de app de vorige keer wel werkte (gelijktijdig op zowel mijn telefoon als die van mijn vrouw) want dat is de oplossing. De Wi-Fi connectie van de soundbar werkt overigens ook gewoon).

0 Likes
Pieter1966
Apprentice
Opties

Toch vreemd Dave, deze string is van december, en wij hebben tot begin juli 22 probleemloos gestreamd. Wat is nu dan de status?

0 Likes
Members_At4lIED
First Poster
Opties

Hallo Martijn,

Sinds een week of twee kan ik ook niet meer spotify streamen. Daarvoor werkte het prima. Ik heb alles geprobeerd (updates,  opnieuw installeren, router anders instellen etc.) niets werkt.

Begrijp ik goed dat het nu en in de toekomst niet meer mogelijk is om spotify te streamen op mijn Samsung wifi speakers?

Ik vind het erg frustrerend dat ik mijn dure Samsung WiFi speakers (ik heb er drie aangeschaft: een soundbar met 2 WAM3500 speakers) niet meer kan gebruiken waarvoor ik ze mede heb gekozen: muziek streamen via WiFi.

zou toch mooi zijn als Samsung gehoor geeft aan zijn gebruikers en het streamen toch weer mogelijk maakt .

een teleurgestelde samsung gebruiker, Wim

MartijnK
MegaStar
Opties

@Members_At4lIED

De Multiroom app zelf blijft gewoon werken en via Bluetooth kan je de luidsprekers ook nog steeds met elkaar groeperen. De app zelf zal ook geen updates meer krijgen.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Pieter1966
Apprentice
Opties

Hoi Martijn,

ik sluit me aan bij Wim. Het is ongehoord dat een basic voorziening als WIFI connectie kan komen te vervallen. Bluetooth is géén alternatief. Ja, wel als je de bron dichtbij het apparaat hebt, maar de verbinding is zwak en valt snel uit. Met twee speakers verbinden is m.i. niet mogelijk. Zodra te verbonden hebt via Bluetooth, verdwijnt de optie Groep uit het menu.

Ik vraag me af of de consument wettelijk beschermd is tegen dit soort acties. Ik kan feitelijk niks meer met de 3 speakers die ik in huis heb.

Ik kan me niet voorstellen dat Samsung wereldwijd alle klanten van dit soort systemen een lange neus geeft.

Groet,

Pieter

Wifispotify
First Poster
Opties

Beste Martijn, dit is mi geen workaround. De Bluetooth connectie verbreekt steeds en hierdoor is het plezier weg. Is het mogelijk om een klacht in te dienen? Tot vorige week werkte dit erg prettig bij mij..