op 02-06-2021 06:10 PM
Ik heb ruim een jaar geleden deze soundbar gekocht. Aangesloten volgens advies van zowel de winkelier als de helpdesk van Samsung. Best een leuk geluid maar er komt veel te weinig laag uit de subwoofer. Helemaal open staan en dan mag ik blij zijn dat hij bij sub +6 (dat is max) af en toe even uit de verf komt bij een film die door een enthousiase technicus met gehoorproblemen af is gemixt. Ik heb het een jaar gelaten voor wat het was maar ben weer even rond gaan neuzen op het net en word dan toch een beetje chagrijnig als ik reviews van mensen lees die last hebben van teveel laag bij instelling sub helemaal in de min. Heeft iemand een advies. Ik vind het jammer dat ik niet ales uit de soundbar wat erin zit of deugt er iets niet en moet ik ermee terug?
Groeten,
Hans
op 02-06-2021 10:41 PM
op 04-06-2021 11:07 AM
Hi @Hans15,
Welkom op de Community.
Hoe heb je de soundbar aangesloten en op welke TV? En ervaar je met verschillende bronnen dat de bass te laag is?
Als je bijvoorbeeld via Bluetooth een nummer afspeelt, hoe gaat dat?
op 25-06-2021 09:00 PM
Ik heb onderstaand antwoord ook bij een andere post geplaatst. Naar mijn mening heb je hier hetzelfde probleem. Vandaar dat ik mijn antwoord ook hier plaats.
Ik heb dit ook. Ben gaan lezen op de community van de soundbar (Bluesound) en die van mijn provider (Ziggo). Wat ik hieruit destilleer is het volgende:
1
Ziggo stelt, zelfs in een post van 3 weken geleden, dat je het beste de set-top-box rechtstreeks op de soundbar kan aansluiten. Sluit je de STB op TV en dan met HDMI (e)ARC naar de soundbar, dan zegt men bij ZIggo dat je dan je Dolby signaal kwijtraakt.
2
Tegenstrijdig daarmee zijn posts dat je TV je "hub" wordt die alle aansluitingen ontvangt en doorstuurt. Vervelend in deze discussies is het feit dat soundbars steeds vaker maar 1 HDMI aansluiting hebben. Hoe sluit je dan je STB aan op je soundbar met HDMI en ook je TV met HDMI? Want met de huidige geluidscodecs beperk je jezelf als je dit met een digitale kabel (optisch of coax) doet.
Wat bij mij de oplossing bracht is het volgende: Zorg dat op de STB (als je die gebruikt) de Audio instelling op "volg signaal" staat. Dan blijft Dolby => Dolby en stereo (PCM) => stereo. Wanneer op de STB Dolby AAN staat krijg je de problemen die jij omschrijft. Ook je TV moet dan bij Audio ingesteld staan op "signaal doorvoer" of hoe dat dan ook heet. Ik heb zelf (nog) geen CI+-module, maar logica zou dan suggereren om in dat geval bij de Audio instelling van de TV ook nu te kiezen om het signaal door te voeren. In beide gevallen kan de soundbar het signaal herkennen en op Dolby of stereo gaan "spelen."
op 28-06-2021 10:46 PM
Inmiddels wat reactie gehad op de Ziggo community. Er wordt genuanceerd dat niet bij alle TV's het Dolby signaal verdwijnt wanner de STB op de TV wordt aangesloten en met eARC op de soundbar. Ik lees op de Samsung site dat 2021 TV's Dolby ATMOS kunnen doorgeven.
Deze link komt van Samsung over de instellingen van een Samsung sounbar voor wat betreft Dolby ATMOS
op 16-08-2022 02:51 PM
Ik heb precies hetzelfde. Bij aankoop leek er veel meer bass te zijn.
ik heb soundbar op arc hdmi aangesloten. Daarna nooit meer iets veranderd. Iemand oplossing?
op 17-08-2022 04:52 PM
Hoi @John Foederer,
Je kan met de knop soundmode het geluidsveld aanpassen naar je eigen voorkeur. Afhankelijk van de bron kan je dan voor een ander geluidsveld kiezen. Ook kan je het volume van een subwoofer aanpassen van -6 tot +6
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn