Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen Dolby Atmos bij rechtstreeks streamen naar HW Q 990 B

(Onderwerp aangemaakt op: 17-04-2023 07:45 AM)
590 Weergaven
CeeBee
Explorer
Opties
Als ik Dolby Atmos content cast (Amazon music)vanaf mijn Samsung telefoon naar de soundbar krijg ik geen geluid in Dolby atmos. Cast ik vanaf de telefoon naar de TV (Sony XG 9505) dan krijg ik weer wel geluid in Dolby atmos. Ik krijg bij rechtstreeks casten naar de soundbar wel geluid maar niet in Atmos...... 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
surajhilversum
Navigator
Opties
Dat klopt, omdat je via Bluetooth geen dolby atmos geluid krijgt

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 Antwoorden
Oplossing
surajhilversum
Navigator
Opties
Dat klopt, omdat je via Bluetooth geen dolby atmos geluid krijgt
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @CeeBee, goedemorgen.

Hoe is de soundbar verbonden met de TV? En heeft de TV ook een Atmos ondersteuning in combinatie met de soundbar? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
CeeBee
Explorer
Opties
Met een hoogwaardige HDMI kabel. Ja als ik via Netflix een film in dolby atmos kijk krijg ik op het display van de soundbar wel de Dolby Atmos vermelding
0 Likes
CeeBee
Explorer
Opties
Ik heb alles via WiFi aangesloten
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @CeeBee, goedemorgen.

Dankjewel voor je terugkoppeling, Je kan dit geluidsformaat helaas niet met een draadloze of optische verbinding via je soundbar weergeven. Wanneer je via de TV een app start en je TV verbonden is via een HDMI kabel zal de soundbar dit ook automatisch herkennen, mits de app dit ook ondersteunt.

Wellicht is deze app beschikbaar via een van de losse apparaatje die je kunt gebruiken om in 4K apps naar je TV te casten 😇

Groeten,

Martijn

CeeBee
Explorer
Opties
Hallo Martijn
Maar met de tv werkt het wel, het draadloos streamen van Dolby Atmos of werkt dit gewoon bij de soundbar niet? Ik heb overigens een fire stick, kan deze rechtstreeks aangesloten worden op de soundbar, want dit heb ik al geprobeerd maar er kwam geen geluid.....
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wanneer jouw TV een Dolby Atmos signaal heeft kan dit via een soundbar door middel van een HDMI kabel worden weergegeven. Via een Samsung TV heb je de optie om te kiezen voor Doorloop waarbij het signaal van externe bron onbewerkt wordt weergegeven op een soundbar met Atmos ondersteuning. Hoe dit via jouw TV of een Fire Stick werkt durf ik je niet zeggen 😇

Groeten,

Martijn

stellazwolle
First Poster
Opties
Een goedenacht, allemaal. Wij lopen een een tijd te klooien met hoe aan te sluiten voor het beste geluid. Wij hebben een set de Q serie en die met WiFi alles kabel loos verbind. Ik weet dat alles het beste werkt met kabels. Maar nu heb ik een kastje van kpn tv abonnement en een soundbar en wil ook nog de mogelijkheid hebben voor de mediaplayer. Maar moet nu alles naar de soundbar worden gekoppeld of naar tv. En moet in elk apparaat een internet stekker. Of is 1 genoeg. En ik wil graag dat de tv en de soundbar onafhankelijk van elkaar bedient kunnen worden. En als je kabels gebruikt moet je dan ook om ze samen goed te laten werken. Alle spekers hebben allemaal de zelfde knop die ze allemaal hebben samen zouden moet verbinden. Is dat nog nodig dan.
Alvast bedankt
Stella
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @stellazwolle , Stella,

Met deze melding kan niemand in het forum iets beginnen zonder de gegevens van de apparatuur 🤷‍♂️.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:

Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Over welke soundbar gaat het? Over welk KPN kastje gaat het? Over welke mediaplayer gaat het?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes