op 09-07-2024 11:02 AM
Goedemorgen, ik heb een nieuwe Samsung neo qled tv en een q serie soundbar, als ik Q symphonies kies dan lukt het niet om atmos aan te zetten op de tv, als ik alleen de tv luidsprekers gebruik is dit wel mogelijk. Mijn vraag is geeft hij via de combi tv en soundbar dan wel atmos weer. met vr gr Jan
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-07-2024 07:29 PM
Hoi @Jan0159 ,
Thanks! Dolby Atmos kan tegelijkertijd met Q-symphony worden gebruikt op de HW-Q990D.
De HW-Q990D zal de Acoustic Beam-luidsprekers gebruiken om de Surround Sound-effecten van Dolby Atmos na te bootsen.
Dit gebeurt terwijl de soundbar is aangesloten op de tv, die vervolgens met zijn luidsprekers het Q-Symphony-effect produceert.
4 weken geleden
Hoi @BertS1965 ,
Dat Dolby Atmos grijs is, geldt alleen voor de tv-luidsprekers.
De reden dat het in jouw geval grijs is, is omdat je een externe soundbar met HDMI eARC gebruikt.
Het is dus niet relevant dat het grijs is.
Als Dolby Atmos content wordt aangeboden, moet je dit in het display van de HW-Q990D terugzien.
09-07-2024 11:24 AM - bewerkt 09-07-2024 11:49 AM
Goedemorgen @Jan0159 , Jan,
Heb je wat meer informatie? Er zijn nogal wat Neo Qled tv's en Q-series soundbars 🤷♂️.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Over welke soundbar gaat het en hoe aangesloten op de tv?
op 09-07-2024 07:23 PM
Dag Dick, het gaat om de 85QN900D neo Qled en de HW -Q990D de modelcode kan ik niet bij de tv hangt aan de muur.
op 09-07-2024 07:25 PM
O ja en aangesloten via HDMI e- arc
op 09-07-2024 07:29 PM
Hoi @Jan0159 ,
Thanks! Dolby Atmos kan tegelijkertijd met Q-symphony worden gebruikt op de HW-Q990D.
De HW-Q990D zal de Acoustic Beam-luidsprekers gebruiken om de Surround Sound-effecten van Dolby Atmos na te bootsen.
Dit gebeurt terwijl de soundbar is aangesloten op de tv, die vervolgens met zijn luidsprekers het Q-Symphony-effect produceert.
op 09-07-2024 08:25 PM
Dank je
4 weken geleden
Begrijp ik het goed dat je het geluid op de speakers zet, en daarmee de soundbar in principe uitschakelt, om Atmos te krijgen. Of mis ik iets?
4 weken geleden - laatst bewerkt 4 weken geleden
Goedenavond @BertS1965 ,
Je mist niks, maar je moet wel goed lezen. Zie mijn antwoord.
Met Q-Symphony worden beide gebruikt. De tv speakers en de soundbar.
https://www.samsung.com/nl/audio-devices/choose-your-samsung-soundbar/
De soundbar en de tv moeten beide Q-Symphony ondersteunen.
Het is wel zo dat er Dolby Atmos content moet worden aangeboden. Bv. Netflix.
4 weken geleden
Hoi Dick. Als ik bij Q-Symphony de soundbar selecteer, is de optie "Dolby Atmos" bij Expertistellingen greyed out, maar staat zo te zien wel aan. Als ik de speakers alleen aanzet bij Q-Symphony kan ik "Dolby Atmos" wel aan of uit zetten. Is dat normaal? Werkt Dolby Atmos dan wel als deze aangezet wordt en je weer terug gaat naar Q-Symphony via de soundbar? Dank alvast voor je antwoord.
4 weken geleden
Ohja, TV is een QE65Q80DATXXN en de soundbar een Q990D.