op 17-04-2023 05:18 PM
Ik heb al een tijdje deze soundbar en ben wel tevreden.
Waar ik wel ontzettend van baal is dat je compleet geen inzage heb welke audio geluid er word afgespeeld.
Ik zie in de zeer kleine maar waardeloze display wel dat het geluid dolby-atmos is en dit verdwijnt net zo snel als dat het zichtbaar was.
Maar je hebt totaal geen idee of het geluid DTS , DTS-X , Dolby enz .
Ik vind het een groot gebrek dat samsung geen mogelijkheid heeft dat je door een drukje op een toets van de afstandsbediening kunt zijn welke geluids vorm er word afgespeeld.
Ik maak ook wel gebruik van de SmartThings app , heel leuk maar zeer beperkt in de mogelijkheden qua instellingen.
Kortom voor de prijs die ik toen heb betaald is het een zeer goede soundbar maar info qua welke geluidsvorm bedroevend slecht en de app is beslist geen hoogvlieger.
Dus mijn vraag aan de personen die het misschien hier weten,hoe kom ik er achter welke geluidsvormen er met een film word gebruikt daar er soms per film meerdere mogelijkheden zijn.
op 17-04-2023 06:00 PM
op 18-04-2023 12:37 PM
Het bestand mediainfo ken ik , het is een top programma als je via je laptop wilt weten wat de info is over een film qua geluid maar ook over hoe een video bestand qua kwaliteit.
Maar wat ik bedoel is als ik via mijn tv een film of serie afspeel van SkyShowtime weet ik niet wat voor geluids vorm er word gebruikt , dit zie je bij Netflix wel.
Wat mijn probleem is dat je van de soundbar HW-Q950A via de display maar al helemaal niet via de app SmartThings niet kunt zien welke geluids vorm er word afgespeeld.
Voor zo,n mooie soundbar en de prijs die je moet betalen een groot gemis wat misschien heel gemakkelijk op te lossen is via een update.
Heb al wel updates gehad van de soundbar maar waarvoor ze zijn is mij een raadsel.
op 19-04-2023 03:44 PM
Hi @Handige Harry, goedemiddag.
Je hebt met deze soundbar een erg mooie audio installatie om het geluid van je TV weer te geven 😁 Wanneer deze app ook het Dolby Atmos geluidsysteem ondersteunt zal deze ook worden doorgegeven via de HDMI verbinding met je TV. Verschillende apps geven aan of deze ook Dolby Atmos ondersteunen en vermelden dit bij de content die je wilt afspelen, je kan hiervoor het beste contact opnemen met de app ontwikkelaar.
Groeten,
Martijn