10-09-2018 11:00 AM - bewerkt 12-09-2018 10:24 AM
Als ik mij iTV-ontvanger (Arcadyan HMB2260) wil bedienen via de Samsung afstandsbediening, moet ik alles dubbel indrukken. (ander kanaal, de OK functie e.d.).
Mijn opstelling.
In een afgesloten kast staat een versterker, de iTV-ontvanger en een IR-extender. Buiten deze kast staat de andere IR extender. Dit heeft altijd goed gewerkt en werkt nog steeds goed met de niet Samsung afstandsbedieningen (AB).
Als ik met de Samsung AB het volume van de versterker bedien, reageert de versterker direct, bedien in de iTV-ontvanger dan moet ik de knoppen dubbel bedienen. Dit is dus alleen in combinatie met de Samsung AB, iTV ontvanger er de IR-externer. Waar komt dit gedrag vandaan, hoe is dit op te lossen? (probeert de TV eerst met zijn IR de iTV te bedienen en dat bij een directe tweede handmatige poging de IR van de AB wordt gebruikt?)
(versterker aangesloten via Toslink, alleen geluid, iTV aangesloten via HDMI 1.3 kabel)
De TV heeft aan software versie 1020 te hebben en volgens Samsung updater (TV is met het grote internet verbonden en is langer dan een uur aan) zou er geen update beschikbaar zijn, echter lijkt de bestandsnaam van de te downloaden executabel wat anders te zeggen 1134 ( T-KTM2DEUC_1134.0.exe ).
Bron: http://downloadcenter2.samsung.com/content/FM/201808/20180802163555294/T-KTM2DEUC_1134.0.exe
Al heb ik hem gedownload via http://downloadcenter.samsung.com/ omdat downloadcenter2 timeouts gaf.
op 12-09-2018 09:43 AM
Ik denk eerlijk gezegd dat dit eerder ligt bij de ontvanger, niet de tv. Je geeft ook aan dat andere apparaten wel gewoon werken indien je ze gebruikt i.c.m. de One Connect box. In principe werkt de ab via Bluetooth en stuurt de One Connect box de externe apparatuur aan. Dit kan via IR zijn of via de kabel zelf. Verder hebben wij bij geen één apparaat vernomen dat er 2 'presses' nodig zijn voordat het werkt.
12-09-2018 10:23 AM - bewerkt 12-09-2018 10:42 AM
Je zou het wel denken.
Bijzonder is dan dat de originele AB van de iTV-ontvanger wel goed werkt net als de universele All4one AB.
De “One Connect box” in de module in de TV zelf? De TV stuurt dus in dit geval via zijn eigen IR de iTV-ontvanger aan en niet de AB van Samsung zelf?
Mij Samsung AB heeft wel degelijk IR die hij gebruikt.
*** ALS TEST ***
Je kan een led (IR) in de AB zien oplichten, en als je achter een ‘muur’ staat reageert de TV wel op de AB maar, regeert de iTV-ontvanger NIET omdat de IR van de AB niet door de ‘muur’ heen kan.
Moet ik de bron, iTV-ontvanger, anders inleren?
op 12-09-2018 10:48 AM
op 12-09-2018 10:50 AM
op 12-09-2018 11:00 AM
Thanks! Heb je de volgende stappen uitgevoerd (pagina 50)?
12-09-2018 11:17 AM - bewerkt 12-09-2018 11:19 AM
iTV-ontvanger al meerdere keren verwijderd (uit de config) en aangesloten en gedaan wat de TV aan gaf te doen. Vanaf pagina 50 spreekt men over HDMI-CEC, HDMI-CEC wordt nog niet ondersteund door de iTV-ontvanger (HMB2260 V2), zover ik weet.
Omdat de TV de het apparaat niet kan detecteren, geeft hij (uiteindelijk) aan bij het aansluiten van de HDMI-kabel dat het een Onbekend apparaat is, doe ik het handmatig.
- Nieuw apparaat
- Kabel/Satelliet
- Rechtstreeks op TV
- Provider KPN
- HDMI 1
Dan werk kanaal omhoog en naar beneden alleen door eenmalig te drukken als de kast open staan (waar alles in staat) sluit ik de kast dan moet ik ook hier twee maal drukken.
op 12-09-2018 11:39 AM
op 12-09-2018 11:47 AM
Zo snel geven we toch niet op.
Kun je mij vertellen hoe de AB en TV externe de apparatuur aanstuurt als het gaat om channels en volume, als dit niet over HDMI-CEC gebeurt?
op 12-09-2018 11:53 AM
Pagina 50 begint gewoon met de uitleg hoe je een extern apparaat kunt toevoegen, daarna noemt de pagina HDMI-CEC als optie. In principe is het idee van de box dat je alle kastjes kunt sluiten. De tv zendt dan het signaal van de ab door naar de box en de box geeft dit weer door aan het externe kastje.