op 10-09-2018 11:20 AM
Op mijn televisie UE40D5000 heb ik via een optische audio kabel een 5.1 set aangesloten. Het lukt mij echter niet om hier fatsoenlijk geluid uit te krijgen.
Wanneer ik de geluidset op 3D geluid set komt er uit twee speakers geluid en geen stemmen. Bij 4.1 heb ik wel stemmen maar komt het geluid nog steeds maar uit 2 kanalen. Bij 2.1 heb ik helemaal geen geluid.
Zowel de audio kabel als de speakerset zijn getest. Dezelfde set heb ik op dezelfde wijze aan mijn pc verbonden en hier komt altijd 5.1 geluid uit.
In de audio instellingen van de televisie heb ik externe speaker geselecteerd. Bij SPDIF output staat PCM geselecteerd. Ik vermoed dat hier het probleem vandaag komt. Onder PCM staat Dolby Digital maar die is op geen enkele wijze te selecteren. Ik heb gelezen dat het iets te maken kan hebben met de bron. Ik heb geluid afgespeeld op de volgende manieren: COAX, Chromecast, Videostream en Nintendo Switch. Bij elke bron heb ik hetzelfde probleem.
Op mijn vorige televisie van een ander merk werkte precies deze setup probleemloos. Een vriend mij mij heeft een samsung televisie en dezelfde audio set en daar werkt het op deze manier ook probleemloos. Het lijkt mij dan ook dat het gewoon zou moeten kunnen.
Wie heeft er een idee hoe dit zou kunnen werken?
op 12-09-2018 11:08 AM