08-09-2018 11:53 PM - bewerkt 09-09-2018 08:47 AM
Sinds kort in het bezit van een nu8070, mooi beeld goed geluid.
Maar als ik via mijn media player video kijk, loopt het geluid niet gelijkt. Terwijl deze video’s met mijn vorige tv wel gelijk liepen.
Het beeld loopt nu een fractie achter op het geluid. Via usb bron wordt onder andere de DTS standaard niet ondersteund, dus is voor een betere geluidsbeleving een media player een goede aanvulling.
De media player stuurt zijn audio via toslink naar de versterker. De media player stuurt via een HDMI 1.3 kabel het beeld naar de HDMI2 van de tv.
Het geluid wat (eventueel) uit de tv komt, loopt wel gelijk met het beeld. (Beeld en geluid gaan dan over HDMI)
Kan de Samsung tv de beeldverwerking niet aan? Of kan ik hier nog wat aan tweaken?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 10-09-2018 08:49 PM
09-09-2018 12:49 PM - bewerkt 09-09-2018 01:00 PM
Ik heb nog wat aanvullende informatie.
Het geluid van de TV-ontvanger loopt via een externe versterker, dan loopt het geluid (ook) niet gelijk. Als ik het geluid van de versterker en de tv aanzet hoor je duidelijk het verschil dat het geluid vanuit de TV achterloopt. Kijk ik TV met als audio output de speakers van de TV, loopt het aardig gelijk. Conclusie de TV kan het beeld niet snel (goed) genoeg verwerken.
Als ik via een media-player kijk, is dit verschijnsel nog vele malen erger. (grrrr)
In de JVC versterker kan ik geen lip-sync optie of
Ik heb nog wat aanvullende informatie.
Het geluid van de TV-ontvanger loopt via een externe versterker, dan loopt het geluid (ook) niet gelijk. Als ik het geluid van de versterker en de tv aanzet hoor je duidelijk het verschil dat het geluid vanuit de TV achterloopt. Kijk ik TV met als audio output de speakers van de TV, loopt het aardig gelijk. Conclusie de TV kan het beeld niet snel (goed) genoeg verwerken.
Als ik via een media-player kijk, is dit verschijnsel nog vele malen erger. (grrrr)
In de JVC versterker kan ik geen lip-sync optie of degelijke vinden (mijn JVC LCD TV had hier geen problemen mee, maar was dan ook HD ready 😉 ). De TV-ontvanger heeft wel een geluidscorrectie, maar dan moet ik de toslink gebruiken. (getest en werkt), maar de toslink is nu juist voor het mooie DTS van de media-player naar de versterker.
Ik dacht nog aan de mogelijkheid om de toslink van de TV naar de versterker te laten lopen en dan de audio van de media-player over de HDMI 1.3 kabel naar de TV, maar dan werkt surround van DTS niet. Omdat de TV geen DTS ondersteund. Of is hier nog wat moois uit te halen. (ik las in andere forums, dat dit en bekend ding is van Samsung en het alleen te fixen is met lip-sync opties e.d.)
degelijke vinden (mijn JVC LCD TV had hier geen problemen mee, maar was dan ook HD ready 😉 ). De TV-ontvanger heeft wel een geluidscorrectie, maar dan moet ik de toslink gebruiken. (getest en werkt), maar de toslink is nu juist voor het mooie DTS van de media-player naar de versterker.
op 10-09-2018 08:49 PM