Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Vreemd gedrag in kanalenlijst menu

(Onderwerp aangemaakt op: 02-07-2019 07:27 PM)
217 Weergaven
mmhmjanssen
Pioneer
Opties

Mijn Samsung UE40H6240A toont een vreemd gedrag in het kanalenlijst menu.

 

Als de TV op kanaal 1 staat en je drukt op CHLIST en vervolgens op kanaalnummer 1 dan schakelt de TV onderwater blijkbaar over van digitale kabelkanalen naar analoge antenne kanalen. Je kijkt dan ongemerkt naar analoog kanaal 1, wat in mijn geval een diagnostic kanaal van Ziggo bleek te zijn, voor zover bekend.

 

Het effect hiervan komt overeen met de volgende acties:

1. Druk op CHLIST.

2. Druk op CURSOR LINKS totdat "Opties" is geselecteerd (wordt blauw).

3. Selecteer (indien de cursor hier nog niet op staat) "Antenne" en druk op ENTER.

4. Selecteer "Ant" en druk op ENTER.

5. Druk op EXIT om het kanalenlijst menu te verlaten.

 

Om hier uit te komen moet je (uiteraard) weer terug naar Opties om weer terug te gaan van "Ant" naar "Kabel" bij de "Antenne" selectie. Tot die tijd hebben de numerieke programma selectie toetsen en kanaal omhoog / omlaag geen functie meer (er is maar één kanaal in deze modus).

Dit in tegenstelling tot de "verkorte" serie commando's waarmee dit bericht begon. Als je in dat geval op bijvoorbeeld 2 drukt dan schakelt de TV over op digitaal kabelkanaal 2. De overschakeling van analoog (Ant) naar digitaal (kabel) gaat nu vanzelf. Maar dit gebeurt niet altijd want ik herinner mij dat de TV "bevroren" leek op dit kanaal nadat ik wat toetsen had ingedruk, zonder dat ik het menu met Antenne selectie heb gezien (althans voor zover mijn herinnering me niet in de steek laat).

 

Dit "vreemde" gedrag zou een feature kunnen zijn, maar ik zie het toch meer als bug. Als nietsvermoedende gebruiker verwacht je dit niet en het staat ook niet in de gebruikershandleiding. Het duurde bij mij wel even voordat ik erachter kwam wat hier precies aan de hand is, toen ik dat vreemde kanaal plotseling zag. Eerst dacht ik dat ik een speciale "diagnostic" toetscombinatie had ontdekt en ik heb hier ook eerder een bericht op dit forum gezet. Zie hiervoor het bericht "TV laat plotseling frequentie spectrum zien".

0 Likes
2 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Dat is inderdaad een aparte "feature". Ik ga 'm doorsturen, mogelijk is er een aanpassing die uitgevoerd kan worden. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
mmhmjanssen
Pioneer
Opties

Ik heb ook de indruk dat dit "feature" ook iets doet met de beeldinstelling. Ik heb dit "feature" de laatste tijd vaker gebruikt en zie sindsdien ook dat de instelling "Beeldmodus" op "Standaard" staat terwijl ik dit had ingesteld op "Dynamisch". Hiervoor had ik hier geen last van (althans niet dat ik weet).

0 Likes