op 14-02-2024 09:14 AM
Ik ben al enkele jaren in het bezit van een Samsung TV en sinds kort heb ik ook een nieuwe monitor aangeschaft, de Samsung Odyssey G85 OLED. Zowel de TV als de monitor staan in dezelfde ruimte. Het probleem is nu dat de afstandbediening van de TV ook de monitor controleert. Zet ik de TV uit dan gaat de monitor aan/uit. Verander ik het kanaal op TV dan veranderd het kanaal ook op de monitor. Dit is enorm vervelend.
Ik dacht eerst dat dit aan mijn universele afstandsbediening lag, maar het probleem doet zich ook voor bij de originele afstandsbediening van de TV. Omgekeerd heeft de afstandsbediening van de monitor geen effect op de TV. Vreemd toch?
Is er een manier om dit te voorkomen? Gebruiken alle Samsung schermen dan dezelfde remote codes?
Kan er eventueel via een firmware update een functie voorzien worden op de monitors om de IR sensor uit te schakelen? Op zich hoeft deze niet, het scherm kan perfect aangeschakeld worden via de fysieke aan/uit knop aan de achterkant van de monitor. Dit zou al een enorme hulp zijn.
Opgelost! Ga naar oplossing.
14-02-2024 11:56 AM - bewerkt 14-02-2024 11:56 AM
Een Samsung smartphone heb ik helaas niet, ik heb een OnePlus.
Maar los daarvan, zou ik ook liever mijn huidige universal remote gebruiken om alle devices die aangesloten zijn op mijn tv te regelen. Dit werkte altijd zonder problemen.
Toch bedankt voor je suggestie!
op 14-02-2024 11:49 AM
14-02-2024 11:56 AM - bewerkt 14-02-2024 11:56 AM
Een Samsung smartphone heb ik helaas niet, ik heb een OnePlus.
Maar los daarvan, zou ik ook liever mijn huidige universal remote gebruiken om alle devices die aangesloten zijn op mijn tv te regelen. Dit werkte altijd zonder problemen.
Toch bedankt voor je suggestie!