op 27-06-2019 09:14 PM
Hallo allemaal,
Hoop dat iemand misschien tips voor mij heeft.
Juni 2016 heb ik bij de mediamarkt een samsung tv gekocht (ue65js9000). Toen de tijd aan geschaft voor €3000,-. Helaas heb ik sinds 3 maanden last van de backlight van de tv, aan beide zijde van het scherm zijn witte balken zichtbaar.
Natuurlijk heb ik gelijk contact gezocht met samsung voor een oplossing.
Samsung gaf aan een raparatiepartner van hun in te schakelen om het probleem op te sporen en evt op te lossen. (Misschien viel het zelfs nog onder de garantie gaven ze aan maar daar kon alleen de monteur over oordelen)
De volgende dag werd ik gemaild door Servilux (de reparatiepartner van Samsung) voor verdere informatie, foto's van de aankoopbon en van het probleem heb in bij de mail gedaan en kon gelijk een afspraak inplannen met een monteur. Deze koste overgens wel 150,-. Maar dat had ik er dan wel voor over.
2 dagen voordat de monteur langs zou komen kreeg ik een mailtje van Servilux met de mededeling dat het probleem de backlight was van de tv. Dit hebben ze denk ik kunnen zien aan de foto's.
Ook konden ze me melden dat het defecte onderdeel niet meer leverbaar was. Dus hij kan eigenlijk niet meer gemaakt worden....
Heb gelijk telefonich contact gezocht met Servilux en ze konden eigenlijk 2 dingen aanbieden, of een korting op een nieuwe tv ( ongeveer €100,-) of ze kwamen de tv ophalen en gingen dan in overleg met Samsung hoeveel de tv nog waard is en dat krijg ik dan uitgekeerd, koste wel €150,- om op te halen.
Natuurlijk ben ik het hier niet meer eens, snap dat het evt niet onder de garatie valt maar kan hem nu ook niet laten repareren.
Vind het schandalig dat Samsung niet met een redelijke oplossing komt, en mijn tv van €3000,- in nog geen 3jaar eigenlijk is afgeschreven.
Hoop dat iemand misschien tips of suggestie's voor me heeft
Met vriendelijke groet
28-06-2019 08:24 AM - bewerkt 28-06-2019 08:24 AM
Je zou dit eigenlijk met de verkopende partij (Mediamarkt in dit geval) moeten opnemen. Het betreft hier een ondeugdelijk product. Je hebt meer rechten dan de alleen de garantie. Zie ook hier
op 28-06-2019 08:27 AM
Hi @Lassy ,
Je bent me net voor, haha! Goed advies!
Fijn weekend!
op 28-06-2019 02:44 PM
Bedankt voor de tip, zal morgen eens langs de mediamarkt gaan.
op 03-07-2019 01:07 PM
Hoi @Dmol ,
Heeft MediaMarkt iets voor je kunnen betekenen?
op 03-07-2019 08:55 PM
Hallo,
De mediamarkt heeft vandaag de tv opgehaald om na te laten kijken door hun eigen reparatieservice. De evt raparatiekosten konden ze niets over zeggen alleen dat er een tegemoetkoming zou zijn.
Als blijkt dat de tv niet kan worden gerepareerd zal de restwaarde evt worden vergoed.
Ze gaven aan dat een tv van boven de €1000,- minimaal 6 jaar moet kunnen meegaan, maar dat er ieder jaar wel een gedeelte afging van de waarde.
Dus even afwachten nog.
Groet, D Mol
op 04-07-2019 08:00 AM
Goedemorgen @Dmol ,
Dit is natuurlijk de grootst mogelijk onzin! Een eigen reparatiedienst beschikt niet over onderdelen en speciaal gereedschap.
Uiteraard kunnen ze niks zeggen over de reparatiekosten, want hiervoor moet de tv open.
Een tegemoetkoming is nicht in Frage. Uiteraard zal de uitkomst zijn dat de tv niet kan worden gerepareerd.
Het aangeven dat een tv van boven de € 1000,- minimaal 6 jaar moet meegaan is onzin.
De levensduur van een tv staat helemaal los van de prijs. Dus niet even afwachten, maar actie en niet akkoord gaan!
Hierbij nog wat, hopelijk, bruikbare informatie:
De winkelier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
3 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus een ondeugdelijk product.
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
Evt. contact opnemen met je rechtsbijstand/juridisch loket.
De winkelier is namelijk aansprakelijk en niet Samsung.
Ik zet dit sowieso door naar onze Moderators..
Suc6!
op 04-07-2019 06:51 PM
Goedenavond @Dmol ,
Contact gehad met 1 van onze Moderators. Samsung kan in deze helaas niks voor je betekenen.
Je zult dit dus moeten uitvechten met MM evt. met behulp van mijn links..
op 04-07-2019 07:01 PM
Goedeavond,
Bedank voor u tijd en energie wat u erin steekt 👍.
Heb inmiddels contact gehad met consuwijzer, hun gaven idd aan dat de evt reparatiekosten voor de mediamarkt zijn. Als de tv niet gemaakt kan worden kan de koopovereenkomst worden ontbonden, en krijg ik de economische waarde terug.
Er wel rekening mee houden dat ik de tv 3 jaar heb gebruikt dus niet het voledige bedrag terug krijg.
Mvg
D. Mol
op 04-07-2019 07:08 PM
Hi @Dmol ,
Geen dank natuurlijk! Graag gedaan!
Jij bedankt voor je terugkoppeling!
Hopelijk wordt alles naar wens opgelost.
Houd me iig even op de hoogte over de voortgang..
Suc6 en een fijne avond toegewenst!