Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Probleem E-ARC met Sonos

(Onderwerp aangemaakt op: 15-01-2024 10:11 PM)
644 Weergaven
Members_G6RhH4g
Student
Opties

We hebben iets zeer vreemd voor bij de geluidsbeleving van onze TV 🙄
Onze QE75Q77AATXXN is verbonden via E-ARC met een Sonos Beam en van hieruit met een Sonos AMP. 
Deze opstelling heeft 2 jaar probleemloos gewerkt tot plots het geluid overschakelde naar de standaard TV speakers.
De HDMI kabel uit de Sonos weghalen en terug insteken helpt om het geluid terug via de Sonos te krijgen TOT de TV uitgeschakeld wordt, bij een volgende opstart zijn het terug de TV speakers die actief staan.

De TV en de sonos worden bediend via een universele Logitech afstandsbediening. Als je voordien het geluid veranderde door ofwel deze afstandsbediening OF de standaard Samsung afstandsbediening, zag je links in beeld een pictogram "e-arc" en dan + of - als ik me niet vergis. Nu verandert het volume enkel nog met de logitech afstandsbediening en staat er links "TV luidsprekers", ook al is het het sonos-volume dat gewijzigd wordt.
De standaard afstandsbediening laat links een pictogram zien met "TV luidspreker" waarbij de volumecijfers stijgen of dalen bij het bedienen maar zonder ook iets van gevolg te geven aan het volume van het geluid.

Bij de geluidsinstellingen vind ik de Sonos niet terug, tenzij door loskoppelen en terug insteken van de HDMI kabel.
Sowieso schakelt het geluid dan over naar sonos, ook al staat er "TV-luidspreker" geselecteerd bij geluidsuitvoer.
Na uit- en insteken van de kabel, kan ik de Sonos wel terugvinden bij geluidsuitvoer. Als je hem gewoon op TV luidspreker laat staan, blijft het geluid dus OK zolang de TV aanblijft, ook al kan je enkel met 1 afstandsbediening het geluid wijzigen en komt er niet meer e-ARC als pictogram bij geluidsbediening. Als je toch de sonos selecteert bij geluidsuitvoer , dan blijft het geluid op sonos gedurende een 10-tal seconden en dan schakelt hij terug over op de TV speakers.
Als je daarna via expertinstellingen "HDMI eARC modus" wijzigt naar "uit" en vervolgens terug naar "auto", waar hij oorspronkelijk dus op stond, dan wordt de sonos terug geactiveerd, ook al is hij niet terug te vinden bij geluidsuitvoer.
Zeer vreemd ik heb me al suf gezocht!
Vervelend om steeds bij opstart zo een procedure te doorlopen en de situatie toch niet volledig te krijgen zoals ze was. HELP :)!!!

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
PnGforce1980
Student
Opties
Ik heb zoiets ook gehad met mijn samsung s95b en mijn sonos arc. Het makkelijkst is de Samsung tv resetten.
Het is zowiezo wel goed om eens in de zoveel tijd alles te resetten. Probeer trouwens eerst even om de Samsung tv van het stroomnet af te halen.5 of 10 minuten stekker eruit en dan erin doet vaak ook wonderen bij Samsung tv's zo wat ik al wel vaak lees. :smiling-face:🙏🏼

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
3 Antwoorden
Oplossing
PnGforce1980
Student
Opties
Ik heb zoiets ook gehad met mijn samsung s95b en mijn sonos arc. Het makkelijkst is de Samsung tv resetten.
Het is zowiezo wel goed om eens in de zoveel tijd alles te resetten. Probeer trouwens eerst even om de Samsung tv van het stroomnet af te halen.5 of 10 minuten stekker eruit en dan erin doet vaak ook wonderen bij Samsung tv's zo wat ik al wel vaak lees. :smiling-face:🙏🏼
0 Likes
Members_G6RhH4g
Student
Opties

Ik heb zowel de Sonos als de TV een nachtje stroomloos gelaten en voorlopig lijkt het probleem van de baan!
Opgelucht want ik zag er al tegenop om de TV van de muur te moeten halen en te liggen klooien 😄.
Wordt vervolgd..

0 Likes
PnGforce1980
Student
Opties
Nou super. :smiling-face: Dat had ik al wel gedacht dat het dan weer zou werken. :smiling-face:
Geniet er maar weer van.
Groetjes