Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen verbinding draadloos netwerk

(Onderwerp aangemaakt op: 04-03-2024 03:01 PM)
210 Weergaven
Heuf73
Journeyman
Opties
Ik heb een QE75LS03B aangeschaft en deze draadloos aangesloten op een KPN netwerk met een Sagem CS 50001 modem router.

Ik kan KPN tv ontvangen plus alle apps werken naar behoren. Echter, er verschijnt sinds kort als ik de tv uitschakel de melding: 'kan geen verbinding maken met het draadloze netwerk'. Dat is vreemd aangezien ik dus wel draadloos tv kan kijken. 

Druk ik op de knop: 'selecteer uw netwerk' dan is er geen enkel netwerk volgens de tv vindbaar en dat terwijl mijn gsm wel 10 netwerken in de buurt vindt.

De tv geeft vervolgens aan: selecteer WPS gebruiken om een aangepast netwerk in te stellen'. Zodra ik de WPS knop van mijn modem heb ingedrukt begint er een rood lampje te knipperen wat betekent dat de tv wordt gezocht. Vervolgens druk ik op de 'WPS gebruiken' knop. De tv gaat zoeken maar vindt geen (enkel) netwerk.

Wat kan ik doen om verbinding te krijgen? De dame van KPN verwijst mij door naar Samsung. Iedere tip is welkom. Bij voorbaat dank.
0 Likes
13 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedemiddag @Heuf73 ,

Wat staat er ingevuld bij Menu→Instellingen→Alle instellingen→Verbinding→Netwerk Netwerkstatus→IP-inst.?
Graag een foto ervan posten.

signatureee
Groet, Dick

Heuf73
Journeyman
Opties
Hi Dick, hierbij de foto van mijn netwerkstatus. Kun je hier iets mee? Gr Roger 20240304_153005_1000021382_1709562606.jpg
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @Heuf73 , Roger,

Zeker. De tv heeft dus geen verbinding met het internet.
Probeer je op deze manier verbinding te maken?
Menu→Instellingen→Alle instellingen→Verbinding→Netwerk→Netwerkinstellingen openen.
Anders een keer resetten bij Menu→Instellingen→Alle instellingen→Verbinding→Netwerk→Netwerk resetten.
Is je router wel online? https://www.manualslib.com/manual/1815789/Sagemcom-Cs-50001.html#product-CS%2050001

signatureee
Groet, Dick

OnnoJ
Black Belt 
Opties
@Heuf73: Ik had ook regelmatig issues met Samsung TV's (The Serif's uit 2000 en uit 2023) en stabiele wifi verbinding. Wat bij mij hielp was de TV een vast IP-adres te geven (in Router, DHCP) en de Lease time op maximaal.

Kan niet zeggen of je dit hier gaat helpen, maar wilde het je niet onthouden.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

@OnnoJ ,

Je heb het over een Lease time:

'Client lease time (Leasetijd van client) – Geeft aan hoe lang (in minuten) een netwerkgebruiker met de router verbonden kan zijn met het huidige IP-adres. Wanneer deze periode is verlopen, krijgt de gebruiker automatisch een nieuw IP-adres toegewezen of wordt de lease vernieuwd.'

Bij een vast IP-adres is er geen Lease time meer. In dit geval wordt er ook geen enkel netwerk gevonden.
Hier zou je eerst met een hotspot moeten testen.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
OnnoJ
Black Belt 
Opties
Is inderdaad beetje dubbel, maar was mede gedaan voor stabiele verbinding van alle apparaten op het netwerk.
Het werkt...
0 Likes
Heuf73
Journeyman
Opties
Hoi Dick,

na een reset van het netwerk zoekt de tv een paar seconden om vervolgens direct te schakelen naar de WPS optie die het niet doet.

Ik probeer idd verbinding te maken op de wijze die jij als eerste schets.

Ik heb geprobeerd om in het routermenu van KPN te komen maar dat lukt niet. Ik heb het wachtwoord gebruikt dat achterop de router staat vermeld maar krijg direct te lezen dat de invoer foutief is. Op advies van de KPN medewerker het modem ge-reset want dan zou het password wel werken. Niet dus! Ik ben inmiddels door al mijn wachtwoorden heen en geen een die wordt geaccepteerd. Ik kan de WPS sleutel dus niet invoeren rechtstreeks op mijn modem.

Zijn er nog andere opties om tot een internetconnectie te komen? Bvd.

Gr Roger
0 Likes
Heuf73
Journeyman
Opties
Hi Onno, het probleem is ook dat ik niet in de router kan komen (ook niet na een reset). Ik ben inmiddels door mijn wachtwoorden heen. Aangezien alle andere apparatuur in huis juist functioneert verwijst de KPN medewerker naar Samsung: 'het moet dan aan de tv liggen'. Tot zover de service van KPN 😉! Gr Roger
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @Heuf73 ,

Dit wordt lastig. Normaal gesproken zou ik Hulp op Afstand voorstellen.
Dat gaat niet, omdat je daar een internetverbinding voor nodig hebt.
Vreemd is wel dat de tv geen enkel netwerk vindt.
Je zou nog kunnen testen door je telefoon als hotspot in te stellen.
Indien mogelijk eventueel bedraad testen. Wat is overigens de volledige Model Code?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
InstellingenOndersteuningOver deze tv. Graag incl. de letters XXN.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes