Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Slechte service van Samsung Benelux bij toestel uit het buitenland

(Onderwerp aangemaakt op: 20-02-2019 01:03 PM)
313 Weergaven
Anand0552
Apprentice
Opties

Ik heb sinds deze week problemen gekregen met de backlight vann mijn tv. Hierdoor is er aan de bovenzijde van de tv een brede donkere vlek ontstaan. Na alles te hebben geprobeerd bleek ik hier zelf niets aan te kunnen doen en moest hij worden gerepareerd.  Ik had vandaag contact opgenomen met Samsung over dit probleem en zij hadden een reparatie opdracht aangemaakt bij SERVILUX. Samsung gaf aan dat de televisie nog binnen de 5 jaar coulance regeling viel. Hierdoor zou Samsung een deel van de reparatiekosten op zich gaan nemen. Het toestel was namelijk pas 2,5 jaar oud. Een uur later kreeg ik contact met SERVILUX met de melding dat mijn toestel niet onder de coulance regeling valt omdat het een buitenlands toestel is. Ik was hier zlef niet van op de hoogte, omdat ik het toestel destijds in een Nederlandse winkel had aangeschaft. SERVILUX gaf aan dat hierdoor de reparatiekosten volledig bij mij zouden komen liggen. Ik probeerde hun uit te leggen dat ik hier nooit van op de hoogte was en dat ik hoopte dat er iets te regelen viel. Dit wilde SERVILUX niet doen. Vervolgens contact opgenomen met Samsung en zij lieten mij ook gewoon doodleuk vallen. Met andere woorden: Reparatie komt waarschijnlijk uit op 600 Euro en ik kan niet terugvallen op de winkel want die is failliet.

 

Ik kan niet begrijpen hoe het zo kan zijn dat een consument een product in de winkel koopt, vervolgens gaat het product kapot, na een melding hiervan te hebben gedaan blijkt het een product uit het buitenland te zijn en vervolgens wordt je bedankt en succes gewenst en je moet het zelf maar oplossen.

 

Ik ben erg teleurgesteld op de manier hoe SAMSUNG met zijn klanten omgaat. 

0 Likes
5 Antwoorden
Lassy
Helping Hand
Opties

Dat heeft te maken met het verschil tussen de Europese richtlijn en Nederlands recht. De Europese richtlijn geeft minimaal een wettelijk termijn van 2 jaar garantie. Volgens Nederlands recht moet het product deudelijk zijn en mag je verwachten dat het langer mee gaat dan 2 jaar. Ik denk dat daar ook (deels) de coulance regeling vandaan komt. Voor TV's van buiten de Benelux gelden alleen de Europese richtlijnen. Het zou Samsung echter sieren om hier nogmaals naar te kijken, zeker bij een TV van maar 2,5 jaar oud.

 

Zie ook https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

 

Wat is overigens de volledige productcode van de TV?

 

 

Anand0552
Apprentice
Opties

Ik weet als consument natuurlijk ook  niet beter dan dat ik een Nederlands toestel heb aangeschaft. Vandaar dat ik mijzelf als consument behoorlijk benadeeld voel. Handleiding was ook in het Nederlands omschreven.

 

Het modelnummer is: UE55JU6850

Het Serienummer is: 08A13SHGC01929T

Aankoopdatum: 25-05-2016 

0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

Dat is niet de voledige code. Deze staat op de achterkant van de TV. De laatste letters zeggen uit welk land de TV afkomstig is.

0 Likes
Anand0552
Apprentice
Opties

Volgens mij bedoel je dit?

UE55JU6850UXZG

0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

Inderdaad en dit is een Duits model. Jammer dat de leverancier failliet is, want dit had je bij hen kunnen neerleggen.

Ik blijf erbij dat Samsung wel iets meer voor je mag doen. Wellicht dat iemand hier iets voor je kan betekenen.

Je zou een bericht kunnen sturen naar @JoeriS  of @Ahmed_Servilux 

Je zou het ook bij Samsung Duitsland kunnen proberen...

0 Likes