Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

TV Vlaanderen app niet tussen apps

(Onderwerp aangemaakt op: 04-04-2024 09:00 AM)
1799 Weergaven
Ewoud1969
First Poster
Opties

Beste,

wij zijn gisteren bezig geweest om TV Vlaanderen app te installeren.maar staat er niet tussen. 
ik heb al veel gelezen dat met serie nummer kan liggen.
Tv staat in Frankrijk maar gekocht bij Coolblue en geleverd in België.

Model van m’n TV is : QE55Q80AAT.

Nu lees is online dat er XXN of zo achter moet staan voor Benelux model.

Bij een vriend van mij hier in Frankrijk heeft en in Frankrijk Smart tv gekocht daar staat de TV Vlaanderen app wel gewoon tussen.

kunnen jullie mij helpen ?

mvg

Ewoud

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Ewoud1969 ,

Als de Model Code eindigt op XXN, dan is het een Benelux model en alleen geschikt voor die 3 landen.
Je bent verbonden met een Franse provider. Apps worden niet alleen beschikbaar gesteld aan de hand van de Model Code, maar op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat.
Er zijn echter 2 oplossingen:

• Het opzetten van een VPN verbinding --> https://www.vpngids.nl/vpn-info/wat-is-een-vpn/
  • Het aanschaffen van een Google Chromecast. Je kunt dan vanaf je telefoon of tablet de app casten naar de tv. Een telefoon of tablet heeft geen last van het veranderen van locatie
signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Els Robyn ,

Ik wist niet dat je een Benelux model had. Het blijft wel een probleem. Eerder schreef ik:

"Je bent verbonden met een Franse provider. Apps worden niet alleen beschikbaar gesteld aan de hand van de Model Code, maar op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat.
Het aanschaffen van een Google Chromecast. Je kunt dan vanaf je telefoon of tablet de app casten naar de tv."
Dus een VPN of een Google Chromecast.

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

14 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Ewoud1969 ,

Als de Model Code eindigt op XXN, dan is het een Benelux model en alleen geschikt voor die 3 landen.
Je bent verbonden met een Franse provider. Apps worden niet alleen beschikbaar gesteld aan de hand van de Model Code, maar op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat.
Er zijn echter 2 oplossingen:

• Het opzetten van een VPN verbinding --> https://www.vpngids.nl/vpn-info/wat-is-een-vpn/
  • Het aanschaffen van een Google Chromecast. Je kunt dan vanaf je telefoon of tablet de app casten naar de tv. Een telefoon of tablet heeft geen last van het veranderen van locatie
signatureee
Groet, Dick

Els Robyn
First Poster
Opties

En als je de installatie voltooid in België en daarna de tv aanzet in Frankrijk ? Blijft deze app van tv Vlaanderen dan wel staan?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Els Robyn ,

Dat werkt ook niet, want daarmee verander je niet de Model Code..

signatureee
Groet, Dick

Els Robyn
First Poster
Opties

Mijn model code is van België - er stond op speciaal voor België gemaakt, gisteren gekocht, model Samsung 2024 xxN

Dacht nu naar Wallonië te rijden en deze bij een vriend opnieuw in te stellen? Misschien moet ik dan eerst terug naar fabrieksinstellingen ? Of ik stel deze in met vpn en daarna gebruik ik geen vpn meer?

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Els Robyn ,

Ik wist niet dat je een Benelux model had. Het blijft wel een probleem. Eerder schreef ik:

"Je bent verbonden met een Franse provider. Apps worden niet alleen beschikbaar gesteld aan de hand van de Model Code, maar op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat.
Het aanschaffen van een Google Chromecast. Je kunt dan vanaf je telefoon of tablet de app casten naar de tv."
Dus een VPN of een Google Chromecast.

signatureee
Groet, Dick

Erik Pauwels
First Poster
Opties

Ja, wonen nu in Portugal en onze tv die we meegenomen hadden uit België had en heeft Tvv.  Nieuwe Samsung gekocht in Portugal kan de app niet vinden.

0 Likes
Erik Pauwels
First Poster
Opties
  • Je hebt in ieder geval geen chroomcast nodig om tv Vlaanderen van je iPhone of iPad naar je tv te casten, dit gaat vanzelf.
0 Likes
Els Robyn
First Poster
Opties

Tv is een Benelux - maar deze tv is pas in Frankrijk in de stekker gestoken... waardoor deze tv idd automatisch op het land Frankrijk werd ingesteld. We hebben het kunnen oplossen door een code in te geven, zo konden we het land veranderen in Belgie en hadden we wel tv Vlaanderen erop. Dus koop een Benelux tv en stel deze in Belgie in - neem deze dan pas mee naar het buitenland. .....of een chroomcast kan natuurlijk ook, maar dan hoef je niet zo ver te rijden om een tv te kopen. 

0 Likes
Eddy y Ria
Apprentice
Opties

Hey,

Wij verblijven in Spanje , oktober tot en met maart. We keken TVvl tot ons vertrek. Nu, terug in het nazomerverblijfje TVvl (internet) APP is zoek....weg en het lukt ook hier niet om te downloaden.

De Tv verkoper, te Spanje, vertelt; ach ja, je bent de zoveelste vlaming met dit probleem. Samsung herkent de app niet meer wel LG - philips - ea...... !!!! Wat vertel je nau VERKOPER! dacht ik zo, in een ander winkel van TV's kreeg ik dezelfde uitleg.... raarrrr, maw 6 maand erug konden we de APP openen en tv-Vlaanderen bekijken . Na 6 maand is de APP spoorloos..... echt ongewoon! Bij opzoeking vinden we enige oplossing. Het geheugen van de TV zou te vol zitten met overtollige opslag of te zwak voor de vele updates van bepaalde zenders. Op te achtergrond. Wie heeft hier kennis van? Alvast bedankt voor de interactie en je terugkerend bericht,

grtz, Eddy y Ria

0 Likes